stomaforum.nl

coloscopie

Voor vragen die in de bovenstaande topics niet passen, oproepjes en dingen die je kwijt wilt.

Moderators: eliene, suus, Chiara

Forumregels
Let op! Dit topic gedeelte is bedoeld voor gasten. Leden mogen reageren, maar alleen als antwoord op een gast. Andere reacties in de ledentopics aub.
chaincap
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Stoma (opgeheven) sinds: 18 jun 2005
Ziekenhuis: IJsselland Capelle a/d IJssel
Stomaverpleegkundige: ??
Geslacht: Man
Leeftijd: 81

Re: coloscopie

Berichtdoor chaincap » do 22 okt 2009, 12:40

frans schreef:
Hye Sun schreef:Heeft er iemand nog meer tips en ervaringen met colonscopie?
Ik heb van de zomer voor het eerst een scopie door mijn stoma gehad en moest hem van te voren weer ledigen. De dag van te voren nog wat sla gegeten, dacht is ligt verteerbaar. Maar die blaadjes zijn juist heel moeilijk uit je darm te krijgen :) Niet doen dus. Het is beter iets van een soepje (zonder bladgroente) of iets anders ligt verteerbaars te eten.
Deze keer heb ik het met een roesje gedaan, want had van de eerste scopie geen goede ervaringen qua pijn en nu zelfs kan ik me herinneren dat ik af en toe au heb gezegd, maar was zo veel beter te doen.

Hee Sunneke,

Ik doe de scopie zonder roesje, wordt wel alles aangesloten als het soms mis zou gaan dat ze me kunnen wegspuiten, maar ik wil zien hoe er mijn darmen van binnen uitzien, het inbrengen en verder duwen van de scopie doet geen pijn alleen als ze door een bocht moeten voel je dat wel dan is het net of ze je buik van binnen uit oplichten en als er poliepen aanwezig zijn zie je dat ook meeteen hoe ze deze er af halen, twee dagen ervoor eet ik licht verteerbaar eten en de dag ervoor ook, het vervelende vindt ik het drinken van die drie liter. doe er wel een smaakje bij zodat het te drinken is.

gr, Frans. ;)T

Heb in de vervolg controles, een (1) keer een darmspoeling gevraagd en dat is me prima bevallen, het enige nadeel is dat je vroeg in het ziekenhuis moet zijn en ongeveer 3 uur op de wc zit in volkomen afzondering maar er was wel een TV waar je een zelf mee gebrachte video kon bekijken.
alles zeggen mag, alles doen is niet mogelijk.

Terug naar “Diverse vragen, oproepjes ea dingen die je kwijt wilt”