stomaforum.nl

Oproepje voor stomazakjes/materiaal ed.

Voor vragen die in de bovenstaande topics niet passen, oproepjes en dingen die je kwijt wilt.

Moderators: eliene, suus, Chiara

Forumregels
Let op! Dit topic gedeelte is bedoeld voor gasten. Leden mogen reageren, maar alleen als antwoord op een gast. Andere reacties in de ledentopics aub.
Gast
Geslacht: Niet opgegeven

Oproepje voor stomazakjes/materiaal ed.

Berichtdoor Gast » vr 13 mar 2009, 20:43

Met mijn man & zoontje heb ik 2 jaar in India gewoond, vrijwilligerswerk gedaan in sloppenwijken, waar ik bevriend raakte met een jonge vrouw, Savita. Sinds vorig jaar november heeft zij een iliostoma, 1-delig systeem, aangezien zij colitus ulcerosa had. Savita woont bij een zus, in een sloppenwijk, heeft geen inkomen, alcoholische echtgenoot verliet haar een aantal jaren terug toen bleek dat Savita 'iets' aan haar DARMEN had! (een heftig taboe in India)
Stomazakken zijn voor Savita niet te betalen, en zij zag geen uitweg meer dan suicide plegen of mij, inmiddels weer 2 jaar in Nederland, om raad vragen.
In december afgelopen jaar zijn we in India geweest en hebben voor Savita 75 stomazakken meegenomen. Die dingen gaan echter op, en mijn zusje (die zelf een stoma heeft en wel af en toe wat zakken apart kan houden om voor Savita te sparen) heeft 6 weken terug weer stomazakken gestuurd, ditmaal via de post. Die dingen komen echter NIET AAN! Volgend probleem.

Een Indiase collega van mijn man gaat binnen 1 1/2 week naar India op vakantie, en wil wel stomazakken meenemen voor Savita. Mijn zus kan niet extra bestellen momenteel, dan raakt ze in de problemen met verzekering.

Van 2 leveranciers heb ik misschien positief nieuws dat ze iets willen opsturen naar mij om mee te geven.

Is er hier iemand die stomazakken over heeft / open dozen heeft waardoor ze niet meer gebruikt mogen worden / andere manieren heeft om nu, maar in feite elke 4 maanden, een 'lading' stomazakken naar India te krijgen.
Savita zou er zo mee geholpen zijn!!
Als iemand kan bijdragen, elke stomazak is er 1!

Lieve groet,
Roos van Hoewijk

Update na een mail van ons:

Hoi Elliene,
Dank voor je antwoord. Ik heb vanochtend de stomavereniging in Maarssen gesproken, heb zojuist een greenwheels auto gereserveerd en kan vanmiddag een auto vol met dozen met stoma's ophalen!! Echt super; ik heb Savita in India er al over gebeld, en die was helemaal tot tranen toe overgelukkig!
Ik hoop met de dame in kwestie vanmiddag over vervolg te spreken; zal jullie op de hoogte houden, ok?

Vriendelijke groet,

Roos van Hoewijk

klaproos
Beginnend Stomaatje
Beginnend Stomaatje
Soort stoma of techniek: fistelstoma en ileostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik heb zelf sinds januari 2010 een stoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Terminale darm, fistels, abcessen, naadlekkage, vermoedelijk Crohn
Stoma (opgeheven) sinds: 29 jan 2010
Ziekenhuis: AZM
Stomaverpleegkundige: Marita
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 43

Oproepje voor doosjes van Coloplast

Berichtdoor klaproos » di 22 mar 2011, 19:36

Hallootjes

Mijn nichtje wordt binnenkort 4 jaar en mag naar de basisschool PoMpOm# Nu is het gebruikelijk dat ze een klein afscheidskadootje maken voor de peuterklas. Nu hadden we bedacht om kleine koffertjes te maken omdat ze aan een 'nieuwe reis' gaat beginnen. Ik gebruik zelf Coloplast Assura Sense Mini Cap die zitten in van die leuke kleine doosjes die we als koffertje kunnen omtoveren! ;)T
Het probleem is nu dat we 12 doosjes te kort komen....is er iemand die hetzelfde materiaal gebruikt en genegen is om de doosjes op te sturen? De kosten worden natuurlijk vergoedt!
Jullie zouden mijn nichtje (en ons) er erg blij mee maken .ThReEsIsTeRs3

Groetjes Chantal
NEVER STOP FIGHTING

medium

Re: OPROEPJE

Berichtdoor medium » di 22 mar 2011, 23:28

sorry ik kan je niet helpen ik ben nieuw maar wil probeeren te antwoorden veel succes met je knutselwerk grt medium

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Leeftijd: 38
Contacteer:

Berichtdoor eliene » di 14 jun 2011, 21:01

Is het nog gelukt met het afscheidskadootje Chantal?
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

klaproos
Beginnend Stomaatje
Beginnend Stomaatje
Soort stoma of techniek: fistelstoma en ileostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik heb zelf sinds januari 2010 een stoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Terminale darm, fistels, abcessen, naadlekkage, vermoedelijk Crohn
Stoma (opgeheven) sinds: 29 jan 2010
Ziekenhuis: AZM
Stomaverpleegkundige: Marita
Leeftijd: 43

Berichtdoor klaproos » do 16 jun 2011, 9:10

Helaas niet nee, ik heb de firma nog aangeschreven maar die konden mij helaas ook niet helpen. We hebben nu maar vlinders in elkaar geknutseld en ik ben nu al aan het sparen voor als ze naar groep 3 gaat ;)T (gaat veel te snel, zucht). Dan kunnen we dan de koffertjes gaan gebruiken! ;)T
NEVER STOP FIGHTING

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Re: Oproepje voor doosjes van Coloplast

Berichtdoor eliene » zo 19 jun 2011, 18:27

Wat jammer, nou dan laten we de oproep gewoon staan, wie weet!
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Samar

Help, stomamatriaal nodig

Berichtdoor Samar » wo 10 aug 2011, 23:09

Wie kan ons helpen aan stomazakjes of een steunband voor de stoma. Dit is voor iemand in Marokko die helaas de matriaal niet kan betalen. We verzamelen wat we kunnen krijgen en sturen het op. HEt gaat om huidplaten, stomazakjes en steunbanden die niet gebruikt worden.

Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld.

Marianne55
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma (eindstandig)
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik heb een colostoma.
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Twee keer een darmperforatie veroorzaakt door gore-tex matjes. Helaas zitten er nog steeds resten die fistelen en sta ik sinds 18 mei 2010 op de wachtlijst van het AMC voor een tijdelijk ileostoma en een amputatie van het grootse deel van mijn endeldarm. Ook worden alle fistels opgespoord en verwijderd. Op 1 juli 2010 een tijdelijk dubbelloops ileostoma gekregen. Op 10 september 2010 wordt in het AMC de stoma opgeheven.
Stoma (opgeheven) sinds: 20 jan 2009
Ziekenhuis: St Antonius Nieuwegein/ AMC
Stomaverpleegkundige: Marianne den Hertog
Leeftijd: 66

Re: Help, stomamatriaal nodig

Berichtdoor Marianne55 » do 11 aug 2011, 13:38

Samar,

Wat voor stomamateriaal zoek je? Ik heb nog colo en ileostoma materiaal.
Mijn stoma is opgeheven dus wil ik er wel iemand blij mee maken. Ik hoor het wel van jou en veel succes met het verkrijgen van stoma materiaal. BuTtErFlY7*

Samar

Berichtdoor Samar » do 11 aug 2011, 14:11

Super dat ik een reactie binnen heb, nee het betreft echt een urostoma voor een man. Maar wel superlief dat je wilt helpen. De persoon in kwestie is mijn schoonvader. We zijn een paar maanden geleden erachter gekomen dat hij blaaskanker heeft. De operatie heeft ons een fortuin gekost en de verouderde stomazakjes die we daar meekregen ook. Hier hebben we ze ook aangeschaft ongeloofelijk duur die huidplaten en stomazakjes.
Tijdens de operatie zijn ze erachter gekomen dat het ook nog eens uitgezaaid is, dat betekende chemo en dit heeft ons weer achtelijk veel geld gekost om de chemo's daar te kopen. Mijn schoonvader heeft geen inkomen dus wij draaien voor alle kosten op en nu raakt het potje een beetje op vandaar dus mijn oproep hier.

Maar toch bedankt, dope!

WanLan
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: 2: urinestoma en peg sonde
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: CRPS, Dystonie, HMS en vermoedelijk ITC
Stoma (opgeheven) sinds: 11 okt 2011
Ziekenhuis: LUMC
Stomaverpleegkundige: Jos en Esther
Geslacht: Man
Leeftijd: 36
Contacteer:

Berichtdoor WanLan » do 11 aug 2011, 17:32

Vraag het ook eens bij fabrikanten of je wat verouderd materiaal kan krijgen. Vaak blijven ook de verouderde systemen nog lang op de plank liggen.

Op de site http://www.stomaatje.nl/links.html kun je bij fabrikanten en leveranciers (even naar beneden scrollen) alle namen vinden.

Ikzelf heb juist bij heel veel fabrikanten proefmaterialen aangevraagd. Ondanks dat ik het stoma op zich nog niet heb maar wel moet uitproberen wat qua materialen goed gaat en prettig voelt.

Trouwens soms werkt materiaal voor een ileostoma ook voor het urostoma. Wel moet dan misschien iets vaker gewisseld of geleegd worden. Je (schoonvader) kan het altijd uitproberen. Al is hij dan maar weer een paar dagen geholpen tenslotte.

Heel veel succes!
Liefs,

Wanda

Karakter is wat je bent in het donker. <Dwight L. Moody>

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Re: MET SPOED GEZOCHT: STOMAZAKKEN VOOR VRIENDIN IN INDIA

Berichtdoor eliene » do 11 aug 2011, 22:52

Ik heb even dit topic samengevoegd met een bestaand topic, en zoals je zit ben je, naast inderdaad bij de leveranciers en fabrikanten, goed af bij de Stomaevereniging!

fruszy
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: trotse bezitter van colostoma, zijn naam is "Fritsel".
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Outlet syndroom+vergroeid/verkleefd/verkneld sigmoïd
Stoma (opgeheven) sinds: 17 mei 2010
Ziekenhuis: Sofia - Zwolle
Stomaverpleegkundige: Wilma Voetdijk
Leeftijd: 56

oproepje: stomamateriaal gevraagd

Berichtdoor fruszy » vr 16 mar 2012, 17:21

(colo) STOMA materialen gevraagd.

Ik ben een actieve vrouw van 48 met een colostoma. Ik woon in Duitsland en val sinds februari 2012 onder het Duitse zorgstelsel. Dit houdt in dat ik maar 30 (ileo)stomazakken per maand geleverd krijg, waardoor leuke dingen (fietsen, zwemmen, vakantie, privemomenten, sporten) nog moeilijk te realiseren zijn.

Daarom ben ik op zoek naar EXTRA stomamaterialen. Indien u nog stomamaterialen/benodigdheden in huis heeft en deze niet meer nodig heeft zou ik het bijzonder op prijs stellen deze van u te mogen ontvangen tegen vergoeding van de verzendkosten.

U kunt de stomamaterialen sturen naar het adres van mijn vriendin in Nederland.
Zowel colostoma als ileostoma materialen zijn ERG WELKOM ....

- afvalzakjes, afdoppers/stoppers, activiteitenzakjes, enkelvoudig en 2-delig ....
U MAAKT MIJ HIERMEE BIJZONDER BLIJ EN VRIJ ...

Alvast bedankt voor uw hulp.

met vriendelijke groet, Silvia van Steijn

jelske
Vers Stomaatje
Vers Stomaatje
Soort stoma of techniek: omgeving van/colostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Partner van
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Mijn vriend heeft acute zeer ernstige diverticulitis gekregen. Hierdoor is een gedeelte van zijn dikke darm verwijderd. Bij de herstel operatie is iets mis gegaan en daardoor heeft hij de stoma permanent en een tevens blaas-rectum fistel waarvan we nu hopen dat die spontaan verdwijnt.
Stoma (opgeheven) sinds: 27 jul 2011
Ziekenhuis: UMC Utrecht
Stomaverpleegkundige: Ineke
Leeftijd: 35

Re: oproepje: stomamateriaal gevraagd

Berichtdoor jelske » vr 16 mar 2012, 19:03

Jemig, 30 zakken maar.. das niet heel ruim... gfIOU*

lidy
Bestuur
Bestuur
Soort stoma of techniek: omgeving van
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: moeder van ileodochter
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: onbekend
Leeftijd: 58
Contacteer:

Berichtdoor lidy » za 17 mar 2012, 22:45

Dat is onze angst: dat de verzekeraar ons niet meer de ruimte geeft om mee te mogen doen in de maatschappij. Bij de breukbanden is dat inmiddels helaas gebeurd.

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » vr 23 mar 2012, 13:13

fruszy schreef:(colo) STOMA materialen gevraagd.

Ik ben een actieve vrouw van 48 met een colostoma. Ik woon in Duitsland en val sinds februari 2012 onder het Duitse zorgstelsel. Dit houdt in dat ik maar 30 (ileo)stomazakken per maand geleverd krijg, waardoor leuke dingen (fietsen, zwemmen, vakantie, privemomenten, sporten) nog moeilijk te realiseren zijn.

Daarom ben ik op zoek naar EXTRA stomamaterialen. Indien u nog stomamaterialen/benodigdheden in huis heeft en deze niet meer nodig heeft zou ik het bijzonder op prijs stellen deze van u te mogen ontvangen tegen vergoeding van de verzendkosten.

U kunt de stomamaterialen sturen naar het adres van mijn vriendin in Nederland.
Zowel colostoma als ileostoma materialen zijn ERG WELKOM ....

- afvalzakjes, afdoppers/stoppers, activiteitenzakjes, enkelvoudig en 2-delig ....
U MAAKT MIJ HIERMEE BIJZONDER BLIJ EN VRIJ ...

Alvast bedankt voor uw hulp.

met vriendelijke groet, Silvia van Steijn

Ik heb mijn zolder opgeruimd en een hele doos met allerlei soorten stomamateriaal ileo bij elkaar gesprokkeld. Een verhuisdoos vol, honderden zakjes. Door mijn verschillende soorten stoma's die zijn aangelegd en de vele lekkages ea problemen heb ik veel uitgeprobeerd. En als Stomaatje zijnde wordt er ook veel opgestuurd om uit te testen. Ik ga het je opsturen!

Terug naar “Diverse vragen, oproepjes ea dingen die je kwijt wilt”