stomaforum.nl

Hartkloppingen

Voor vragen die in de bovenstaande topics niet passen, oproepjes en dingen die je kwijt wilt.

Moderators: eliene, suus, Chiara

Forumregels
Let op! Dit topic gedeelte is bedoeld voor gasten. Leden mogen reageren, maar alleen als antwoord op een gast. Andere reacties in de ledentopics aub.
dochter van
Geslacht: Niet opgegeven

Hartkloppingen

Berichtdoor dochter van » ma 27 jun 2016, 14:13

Ik heb een vraag.. om een goed beeld te krijgen zal ik het verhaal in het kort vertellen:
Mijn vader heeft een urostoma ivm blaaskanker. Door een complicatie (wat niks te maken heeft met de blaaskanker) heeft hij er nu ook een colostoma bij.
Beide stoma's zitten aan dezelfde kant (rechts) en net boven elkaar ( de urostoma zit op"een "gewone"plaats en de colostoma zit er nog geen 10 cm boven)
Nu wil het geval dat mijn vader last krijgt van hartkloppingen als zijn colostomazak te vol zit. Volgens de artsen in het ziekenhuis kan het niet door de stoma komen.. toch blijft het raar dat de hartkloppingen over zijn als het zakje is geleegd.. Dit gebeurt ook midden in de nacht als hij lekker ligt te slapen.
Eten gaat ook nog niet zo goed, heeft niet echt honger en blijft een vol gevoel houden...

Heeft iemand tips?

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: Hartkloppingen

Berichtdoor eliene » vr 10 feb 2017, 16:13

Hoi dochter van, hoe gaat het inmiddels met je vader?
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

MMO
Vers Stomaatje
Vers Stomaatje
Soort stoma of techniek: Colostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Darmkanker
Ziekenhuis: Martini ziekenhuis
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 55

Re: Hartkloppingen

Berichtdoor MMO » za 11 mei 2019, 23:54

Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar ook ik heb last van hartkloppingen. Dit kan voorkomen bij mensen die een chemo kuur hebben gevolgd en daarnaast bleek dat de calcium waarde in mijn bloed te hoog is. Hier wordt nu verder onderzoek naar gedaan. Ik zou u dus willen adviseren om eerst een volledig bloedonderzoek bij u vader te laten doen.

Terug naar “Diverse vragen, oproepjes ea dingen die je kwijt wilt”