stomaforum.nl

Ileostoma, alleen vloeibaar

Hier kunnen gasten alles plaatsen met betrekking tot een klacht rondom hun gezondheid.

Moderators: suus, eliene

Forumregels
Let op! Dit topic gedeelte is bedoeld voor gasten. Leden mogen reageren, maar alleen als antwoord op een gast. Andere reacties in de ledentopics aub.
Andre_van_80
Geslacht: Niet opgegeven

Ileostoma, alleen vloeibaar

Berichtdoor Andre_van_80 » wo 25 okt 2006, 9:44

Na een kwaadaardige darmkanker ben ik nu al voor de 3de maal geopereerd en heb ik alweer een nieuwe stoma. (Ileostoma) Waarvan de opening veel te klein is. Ik kan er niks door kwijtraken, krijg dan een dikke buik en veel krampen. Ik ben hiervoor al 2 maal terug naar het ziekenhuis geweest , met als gevolg na een 6 uur durende recente operatie nog steeds geen mestvorming, alleen vloeibaar. Ik eet wel een aangepaste voeding.
Weet er misschien iemand een goed alternatief want mijn dokter weet het zelf niet meer.

Gegroet Andre.

Geen slaap zonder slaapmiddelen en pijnstillers, ber er moedeloos van geworden.

joost
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Leeftijd: 48
Contacteer:

Berichtdoor joost » wo 25 okt 2006, 12:49

De ontlasting die uit een ileostoma komt zal volgens mij altijd vloeibaar zijn. De dikke darm haalt pas het vocht uit de ontlasting waardoor het indikt.
I am not a complete idiot..... Some parts are missing

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 39
Contacteer:

Berichtdoor eliene » wo 25 okt 2006, 17:36

heej andre, van mij ook heel veel sterkte gewenst. weten ze ook waardoor het komt dat de opening zo smal is? maar wat joost al zegt, de ontlasting van mensen met een ileostoma is altijd erg dun. veel succes!!
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Fredje

Berichtdoor Fredje » wo 25 okt 2006, 19:06

Nee hoor dames en heer, heb al 20 jaar een ileo en 6 jaar geleden hebben ze er nog 25 cm afgehaald, maar heb zelden waterdunnen ontlasting. Hahahaha ook geen drollen natuurlijk maar ergens er tussen in. Kan me dus wel de problemen bij Andre voorstellen. Is het dan niet zo dat ze de opening bij de huid te klein gelaten hebben Andre? Iets anders zou ik ook niet weten?

Sterkte ermee.

Fredje

kreeftje
Rustig Stomaatje
Rustig Stomaatje
Soort stoma of techniek: opgeheven
Leeftijd: 71

Berichtdoor kreeftje » wo 14 okt 2009, 12:31

Ik heb sinds okt. 2004 een dikke darm stoma maar ook sinds die tijd alleen maar vloeibare ontlasting, daarom heb ik i.p.v. een "normaal zakje" eem urinezak, zodat de vloeibare ontlasting (diarree) er zo uit kan lopen.
Ik heb wel tabletjes om de ontlasting in te dikken maar die helpen mij niet veel.
Misschien is dat een oplossing voor André? Overigens: "mestvorming" vind ik wel een rare term hoor, dieren produceren mest, mensen ontlasting of poep.....
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 14 okt 2009, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topic is naar boven gehaald

Terug naar “Vragen mbt klachten”