stomaforum.nl

Stomabreuk

Hier kunnen gasten alles plaatsen met betrekking tot een klacht rondom hun gezondheid.

Moderators: suus, eliene

Forumregels
Let op! Dit topic gedeelte is bedoeld voor gasten. Leden mogen reageren, maar alleen als antwoord op een gast. Andere reacties in de ledentopics aub.
JohnO
Geslacht: Niet opgegeven

Stomabreuk

Berichtdoor JohnO » za 15 nov 2014, 10:19

In mei last gekregen van rug,liezen,onderbuik en rond de stoma. Chirurg geweest, CT scan gemaakt, geen stomabreuk, waarschijnlijk bekkenbodemspieren. Therapie gehad, geen resultaat. Naar Ostheopaat geweest diverse behandelingen gehad, geen resultaat. Op aanraden arts Diclofenac gaan gebruiken, werd minder, maar na verloop van enkele weken last van de maag. Gestopt met dit middel en nu komt de pijn weer terug. Op internet gelezen de syptomen van een stomabreuk komen overeen met mijn gevoelens, alleen, ik heb geen uitstulping. 100 meter lopen is echt max, tennissen is geen pretje meer, en bovenal, zittend slapen is de enige remedie om van de nachtrust te genieten. Op de zij, buik liggen is geen optie.
Stomaverpleegkundige gebeld van de week, antwoordt: draag maar een breukband, dat verlicht. Wie heeft hier ook mee te maken gehad,of nog, en zijn er tips .

suus
Webmaster&ledenadmin
Webmaster&ledenadmin
Soort stoma of techniek: omgeving van
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Mijn zus heeft een stoma
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 36
Contacteer:

Re: Stomabreuk

Berichtdoor suus » di 18 nov 2014, 23:31

Hoi JohnO,

Ik heb geen tips voor je over een breuk

Maar we hebben wel een topic over breuk, maar dat topic is alleen te zien voor leden. Als je je aanmeld kan je het dus wel zien. Bij ongemakken en klachten: viewforum.php?f=156

Succes en sterkte!

Suus
Problemen, suggesties of vragen mbt het forum? suus@stomaatje.nl

Essie
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Soort stoma of techniek: Colonstoma en dubbelloops ileostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik ben t zelf
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Hardnekkige fistels met steeds terugkerende abcessen, wat ontstaan is doordat er in 10 jaar tijd een hoop gepruts is en een simpele diagnose over t hoofd is gezien, groot abces gemist.
Nu diagnose overactieve bekkenbodem,daardoor aansturings problemen darmen en eindelijk de juiste behandeling.(hoop ik)
STC waarvoor nu een dubbelloop ileostoma, als dit goed gaat over ongeveer een jaar wordt de dikke darm en colostoma verwijderd en krijg ik een eindstandige ileostoma.
Stoma (opgeheven) sinds: 11 jul 2013
Ziekenhuis: Proctoskliniek,Meander
Stomaverpleegkundige: Noor vd Broek
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 34

Re: Stomabreuk

Berichtdoor Essie » wo 19 nov 2014, 0:10

Hoi JohnO,

Wat een verhaal en wat een ellende je pijn, ik vind dat je te veel pijn hebt om zo door te lopen of zomaar een breukband te dragen.
Waarom kijken ze niet verder?

Heb je bijvoorbeeld al eens op de rug van je hand geblazen en dan zien hoe buik eruit ziet?
Of maak foto's van dat je opstaat en nadat je je hebt ingespannen bij een breuk zie je vaak dat de uitstulping bij liggen zakt en bij staan of zitten of lopen opkomt zetten?
Hopelijk kun je hier wat mee?
Vind t erg makkelijk gezegd neem maar breukband, ja het kan verlichting geven maar dan moeten ze weten wat het is?

Mijn advies laat je niet afpoeieren heb zelf geen breuk maar dit gelezen op het forum, als je je voorstelt kun je met ons mee lezen er is hier veel informatie te vinden.

Heel veel sterkte hopelijk komt er iets wat helpt.

Liefs Essie %^zoen(

Blijf in jezelf geloven, blijf vechten en geef niet op!!!

Terug naar “Vragen mbt klachten”