stomaforum.nl

diepliggende stoma

Hier kunnen gasten alles plaatsen met betrekking tot een klacht rondom hun gezondheid.

Moderators: suus, eliene

Forumregels
Let op! Dit topic gedeelte is bedoeld voor gasten. Leden mogen reageren, maar alleen als antwoord op een gast. Andere reacties in de ledentopics aub.
oma
Geslacht: Niet opgegeven

diepliggende stoma

Berichtdoor oma » zo 27 dec 2009, 23:37

bij mijn dochter is na een hipec-operatie een groot deel darm weggehaald. Er zit nog 12 cm dikke darm. De aangelegde stoma ligt erg diep waardoor het roosje onder de buikopening zit. Hierdoor heeft ze continu lekkage onder de plak door waardoor haar huid onder de plak kapot is en ook de plak steeds los komt waardoor lekkage optreedt. Dit doet voor het zelfvertrouwen geen goed. Is er iemand die hiervoor een oplossing aan kan dragen.

lidy
Bestuur
Bestuur
Soort stoma of techniek: omgeving van
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: moeder van ileodochter
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: onbekend
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 60
Contacteer:

Re: diepliggende stoma

Berichtdoor lidy » ma 28 dec 2009, 9:54

Het verstandigste is om even een afspraak te maken met de stomaverpleegkundige. De huid moet eerst dicht. Er zal wel poeder en andere beschermende middelen worden aangedragen. Als ze geen convex-light of convex heeft is dat ook een optie. eventueel met wiggetjes en pasta onder de plak. Dus: samen met de stomaverpleegkundige komt ze daar wel uit.

oma

Berichtdoor oma » ma 28 dec 2009, 11:04

Ze heeft de stoma nu sinds 22 september, heeft 8 weken in het AvL-KNI gelegen waar elke dag de stoma-verpleegkundige bij haar kwam en is nu ruim 6 weken thuis waar om de dag de stoma-verpleegkundige komt. Er wordt ook steeds bekeken wat de beste manier is voor haar maar een echt goede oplossing is er nog steeds niet. 4-1-2010 moet ze weer naar het AvL waar de stoma-verpleegkundige weer gaat kijken of er niet een manier is waar goed mee te leven valt. Er is tijdens de ziekenhuisperiode al eenmaal geprobeerd de stoma iets omhoog te krijgen maar dit was van korte duur. Alle poedertjes en wigjes e.d. zijn al geprobeerd, dus dat is geen oplossing voor haar.

Hye Sun

Berichtdoor Hye Sun » ma 28 dec 2009, 11:47

He wat vervelend dat het nog niet is gelukt om het goede materiaal te vinden. Heeft ze al wel een convexplak (een plak met een kuiltje)? Wat ik ook gebruik is Adaptpast van Hollister. Heb je deze opties al met de stomaverpleegkundige besproken?
Als je je aanmelt, kun je ook op gedeeltes komen die je nu niet kunt lezen. Mss dat je daar nog meer tips krijgt of kunt lezen. Succes ermee HaNdKiSs# Sun

Karin0503

Berichtdoor Karin0503 » ma 28 dec 2009, 13:18

Hallo ,

ik zag het onderwerp en wilde even reageren!
Ik heb dit probleem ook gehad en gebruik nu de convex plakken en daarbij nog een centuurtje die aan plak bevestigd wordt,Dat houdt in, dat door de ceintuur ,de stoma omhoog gedrukt wordt.
Mss een optie!?

heel veel succes en hoop dat dit een uitkomst zal bieden!

groetjes,Karin

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Leeftijd: 39
Contacteer:

Berichtdoor eliene » ma 28 dec 2009, 17:35

ik heb dezelfde ervaringen als karin, ook een convex maar ik gebruik er een breukband bij die het goed tegen mijn buik aandrukt. hieronder ook nog eens extra wiggetjes en pasta. het is rommelen en knutselen maar er zijn zoveel oplossingen dat er iets moet zijn wat helpt, alleen die weg daarheen kan soms best zwaar zijn omdat je je door die lekkages zo onzeker gaat voelen. veel succes BbBb90
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

jacqueline
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma (dubbelloops)
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: hyperplastische/adenomateuse polyposis
Ziekenhuis: UMC Radboud
Stomaverpleegkundige: Ellen
Leeftijd: 66

Berichtdoor jacqueline » do 31 dec 2009, 20:07

Hallo

Al die dingen die eliene ook gebruikt, gebruik ik ook.

Hye Sun, wat is adaptplast van Hollister? Waar en hoe gebruik je het? Misschien ook iets voor mij

Groetjes
Jacqueline
Wie goed doet, goed ontmoet!

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Leeftijd: 39
Contacteer:

Berichtdoor eliene » vr 1 jan 2010, 17:56

ik denk dat het de pasta is?
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

jacqueline
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma (dubbelloops)
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: hyperplastische/adenomateuse polyposis
Ziekenhuis: UMC Radboud
Stomaverpleegkundige: Ellen
Leeftijd: 66

Berichtdoor jacqueline » za 2 jan 2010, 19:50

Jammer
ik dacht dat er misschien nog iets bestond wat ik niet kende, en ik misschien kon gebruiken.
Wie goed doet, goed ontmoet!

Terug naar “Vragen mbt klachten”