stomaforum.nl

misselijk, bloed uit de anus

Hier kunnen gasten alles plaatsen met betrekking tot een klacht rondom hun gezondheid.

Moderators: suus, eliene

Forumregels
Let op! Dit topic gedeelte is bedoeld voor gasten. Leden mogen reageren, maar alleen als antwoord op een gast. Andere reacties in de ledentopics aub.
Marion
Geslacht: Niet opgegeven

misselijk, bloed uit de anus

Berichtdoor Marion » do 30 aug 2007, 16:00

Hallo,

ca. 3 jaar geleden hebben ze bij mij CU vastgesteld. Op 3 juli jl. ben ik opgenomen in het Z'huis, ze hebben van alle medicijnen geprobeerd via infuus, maar niets mocht baten, ging steeds meer achteruit, en was nog 1 oplossing een stoma, die heb ik gekregen op 17 juli jl. Allemaal erg wennen een stoma, heb soms nog wel eens een dipje, de stoma kwam ook zo plotseling. Ondanks dat ik nog moe ben, heb ik ook last van misselijkheid en heb ik na 6 weken nog steeds bloed uit mijn anus komen. Hadden jullie hier ook last van?? En weet iemand wat de herstelperiode is voordat je weer kunt gaan werken?

Groetjes Marion

Jaap

Berichtdoor Jaap » vr 31 aug 2007, 14:05

Hoi Marion,

Toevallig heb ik net een soortgelijke vraag gesteld.....
Ik ben half juni geopereerd (ileo) en heb ook nog steeds veel last van misselijkheid en vermoeidheid (met z'n ups en downs). Bloed begint bij mij al een stuk minder te worden en het laatste stukje endeldarm wordt ook steeds rustiger. Mijn arts zij dat dat bloeden nog wel een tijdje kon aanhouden omdat het slijmvlies van de endeldarm nog moet wennen aan de nieuwe situatie.
Ik ben ook erg benieuwd hoe andere mensen hun herstelperiode hebben ervaren....

Groeten Jaap

suus
Webmaster&ledenadmin
Webmaster&ledenadmin
Soort stoma of techniek: omgeving van
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Mijn zus heeft een stoma
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 36
Contacteer:

Berichtdoor suus » zo 2 sep 2007, 11:23

AnYoNe(8
Problemen, suggesties of vragen mbt het forum? suus@stomaatje.nl

lidy
Bestuur
Bestuur
Soort stoma of techniek: omgeving van
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: moeder van ileodochter
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: onbekend
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 60
Contacteer:

Berichtdoor lidy » zo 2 sep 2007, 13:09

Hallo beiden,

Jullie zijn misselijk? Is dat altijd of na het eten? Daar kun je met je arts over praten hoor. Er zijn namelijk medicijnen die je kunt voorgeschreven krijgen die helpen om je eten sneller te verteren of je maagzuur te remmen en zo... ik noem geen namen want dit moet je echt met je arts bespreken. Die kan iets voorschrijven. Je kunt als test een keertje vloeibare rennie nemen. Als het helpt (een beetje of veel) heb je in ieder geval al iets simpels tot je bij je arts komt.

sterkte allebei
...ik ben vast niet de eerste die iets overkomt, maar ik wil wel helpen dat ik de laatste ben die dan het wiel moet uitvinden...

Peetje

Berichtdoor Peetje » zo 2 sep 2007, 22:37

Klinkt misschien vreemd maar probeer eens een klein beetje cola te drinken. Dat hielp bij mij wel tegen misselijkheid.
Vraag me niet waarom maar had het een keer gehoord en tja op den
duur ga je alles proberen. Tegen de vermoeidheid heb ik Vitamine B 12 injecties gehad en moet zeggen dat werkte ook prima.
Niet meteen maar geleidelijk begon ik wel weer wat meer energie terug te krijgen.
Nu krijg ik 1 keer in de maand een onderhoudsdosering.

De herstelperiode is voor iedereen anders want ligt natuurlijk ook aan hoe ziek je was en hoe je algehele gezondheid en of je een snelle opknapper bent of dat je gewoon wat meer tijd nodig hebt. Gun jezelf in ieder geval de tijd anders loop je jezelf misschien voorbij en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Sterkte en succes!

Groetjes Peetje

petraf

vermoeidheid, bloed uit anus

Berichtdoor petraf » ma 10 sep 2007, 0:50

Dat bloed uit de anus, dat kan komen dat dat stuk darm wat er nog zit, toch nog ziek is....( ben geen dokter hoor)
Ik zou een afspraak maken met je arts, voor een scopie,,, om te kijken of er geen ontsteking zit...Gewoon voor jezelf ook om je gerust te stellen...
en herstellen Bij de een gaat het sneller als de ander.
Ligt aan je conditie voor je operatie, was je erg ziek, veel afgevallen.. laag HB, ....
Doe rustig aan, en luister naar je lichaam...
en herstellen kost energie, en dat heeft je lichaam nodig, ga je nu al allerlij dingen ondernemen, dan krijgt je herstel teweinig energie om te herstellen..
Ik krijg 1x per mnd een vit b12 injectie, en dat doet wonderen, ...

groetjes en veel sterkte

Terug naar “Vragen mbt klachten”