stomaforum.nl

Advertentie B.Braun
stomawiki

pitjes" in de ontlasting

Hier kunnen gasten alles plaatsen met betrekking tot een klacht rondom hun gezondheid.

Moderators: suus, eliene, Chiara

Forumregels
Let op! Dit topic gedeelte is bedoeld voor gasten. Leden mogen reageren, maar alleen als antwoord op een gast. Andere reacties in de ledentopics aub.
Marretje
Geslacht: Niet opgegeven

pitjes" in de ontlasting

Berichtdoor Marretje » vr 30 okt 2020, 10:48

Sinds ruim een jaar heb ik een colostoma. In mijn ontlasting bevinden zich altijd "pitjes": soms herkenbaar als zaadjes uit bv muesli, soms lijken het stukjes van noten, of het lijken druivenpitjes, maar vrijwel altijd zijn er hele kleine, ronde keiharde pitjes. Rondom de stoma zitten altijd een paar wondjes waar de hechtingen hebben gezeten. Daarin verzamelen zich die pitjes graag, met als gevolg (soms veel) pijn. Samen met de stomadeskundigen heb ik van alles geprobeerd om de huid rondom de stoma te genezen en beschermen. Maar omdat de pitjes blijven komen geneest de huid niet. Als die pitjes te maken hebben met eetgewoontes zou ik daar wat aan kunnen doen misschien. Herkent iemand dit fenomeen?

suus
Webmaster&ledenadmin
Webmaster&ledenadmin
Soort stoma of techniek: omgeving van
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Mijn zus heeft een stoma
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: pitjes" in de ontlasting

Berichtdoor suus » vr 30 okt 2020, 21:27

Niet alles wordt even goed verteerd inderdaad. Heb je deze pagina al gelezen? https://www.stomaatje.nl/stomadragers/d ... eding.html
Problemen, suggesties of vragen mbt het forum? suus@stomaatje.nl

Terug naar “Vragen mbt klachten”