stomaforum.nl

Een stoma en een vriendje

Hier kunnen gasten algemene vragen met betrekking tot een stoma plaatsen, welke je niet in de andere topics kwijt kunt.

Moderators: eliene, suus, Chiara

Forumregels
Let op! Dit topic gedeelte is bedoeld voor gasten. Leden mogen reageren, maar alleen als antwoord op een gast. Andere reacties in de ledentopics aub.
B89
Geslacht: Niet opgegeven

Een stoma en een vriendje

Berichtdoor B89 » di 1 feb 2011, 16:11

Hoi allemaal,

Ik ben 21 jaar, en heb al sinds dat ik baby was een colostoma. Nooit ergens grote problemen mee gehad. Nu heb ik sinds kort een hele leuke jongen leren kennen. We vinden elkaar erg leuk, maar nu weet ik niet zo goed wanneer en hoe ik hem moet vertellen over mijn stoma.

Ik heb wel vaker dates gehad, en ook een relatie, maar deze jongen had zelf ook een flinke medische achtergrond, dus die had er geen problemen mee.
Het maakt het voor mij nu nog extra lastig omdat de jongen in kwestie geen Nederlands spreekt, maar Engels! !!-(

Nu zou ik graag jullie ervaringen hiermee willen horen. Wanneer vertel je het, en wat zeg je dan? Ik hoop op reacties!

lidy
Bestuur
Bestuur
Soort stoma of techniek: omgeving van
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: moeder van ileodochter
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: onbekend
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 58
Contacteer:

Re: Een stoma en een vriendje

Berichtdoor lidy » wo 2 feb 2011, 0:20

Als je wilt weten hoe het in het Engels allemaal heet, kijk dan op onze vertaling:
http://www.stomaatje.com

WildBerry

Berichtdoor WildBerry » wo 2 feb 2011, 8:56

Ikzelf heb er een soortgelijke ervaring mee, maar mijn vriend wist nog eerder dan mij dat ik een stoma had. En ik had al 2 jaar een relatie met hem voordat ik de stoma kreeg. Toch vond ik het net zo goed spannend dat hij m'n stoma voor het eerst zou zien.

Ik denk dat -hoe moeilijk ook- je het beste eerlijk kunt zijn. Je stoma is een deel van je leven, en dat zal ie moeten accepteren. Hoe je dit verteld kan op meerdere manieren, maar ik zou het bijv. niet doen als je in een volle discotheek ofzo staat haha :D Ik zou er wel een rustig moment voor uitkiezen, en dan ook direct vertellen waarom je die stoma hebt, en dat ie van levensbelang is voor je.

sandra0343

Berichtdoor sandra0343 » wo 9 feb 2011, 14:06

Stoma en een vriendje...ik heb net als jij al sinds dat ik een baby was een stoma..ik heb diverse realatie's achter de rug en ik moet eerlijk toegeven dat ik me er over verbaas dat ik nooit ben afgewezen...bij sommige vertelde ik het pas als we in zijn ogen al een relatie hadden...dan begon ik heel dramatisch van "ik moet je iets vertellen" en "ik begrijp als je het niet accpeteerd"...en bij andere die gene op wie ik echt gek was...daar vertelde ik het al tegen voor de eerste kus...

Weet je er zal nooit een juiste manier voor zijn om het iemand te vertellen je moet het gewoon vertellen op zoals het is...

Inmiddels ben ik getrouwd met de liefste man van de wereld..hem liet ik al op het moment dat ik doorkreeg "dit kan wel eens meer worden" kleine dingen weten zoals...ik ben niet helemaal perfect...mijn buik ziet er iets anders uit...en toen vlak voor de eerste kus heb ik het hem gezegd...en toen was zijn antwoord...."ja maar het gaat niet om het lichaam het gaat om wie je bent en dat hoort er bij en heeft je gemaakt tot wie je bent: ...ik heb het hem heel duidelijk gemaakt wat het is en hij heeft zelfs de zakjes wel eens op zijn eigen buik gedaan gewoon om het gevoel te voelen...

Als iemand echt om je geeft en je karakter kent...dan zal het geen verschil maken!

Succes groetjes ChIpS3

Sandra

chaincap
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Stoma (opgeheven) sinds: 18 jun 2005
Ziekenhuis: IJsselland Capelle a/d IJssel
Stomaverpleegkundige: ??
Geslacht: Man
Leeftijd: 81

Berichtdoor chaincap » wo 9 feb 2011, 15:40

sandra0343 schreef:Stoma en een vriendje...ik heb net als jij al sinds dat ik een baby was een stoma..ik heb diverse realatie's achter de rug en ik moet eerlijk toegeven dat ik me er over verbaas dat ik nooit ben afgewezen...bij sommige vertelde ik het pas als we in zijn ogen al een relatie hadden...dan begon ik heel dramatisch van "ik moet je iets vertellen" en "ik begrijp als je het niet accpeteerd"...en bij andere die gene op wie ik echt gek was...daar vertelde ik het al tegen voor de eerste kus...

Weet je er zal nooit een juiste manier voor zijn om het iemand te vertellen je moet het gewoon vertellen op zoals het is...

Inmiddels ben ik getrouwd met de liefste man van de wereld..hem liet ik al op het moment dat ik doorkreeg "dit kan wel eens meer worden" kleine dingen weten zoals...ik ben niet helemaal perfect...mijn buik ziet er iets anders uit...en toen vlak voor de eerste kus heb ik het hem gezegd...en toen was zijn antwoord...."ja maar het gaat niet om het lichaam het gaat om wie je bent en dat hoort er bij en heeft je gemaakt tot wie je bent: ...ik heb het hem heel duidelijk gemaakt wat het is en hij heeft zelfs de zakjes wel eens op zijn eigen buik gedaan gewoon om het gevoel te voelen...

Als iemand echt om je geeft en je karakter kent...dan zal het geen verschil maken!

Succes groetjes ChIpS3

Sandra

En zo hoort het ook want het gaat om je geest en niet om de verpakking BlOeM)
alles zeggen mag, alles doen is niet mogelijk.

Terug naar “Algemene vragen mbt een stoma”