stomaforum.nl

Kind met een stoma

Hier kunnen gasten algemene vragen met betrekking tot een stoma plaatsen, welke je niet in de andere topics kwijt kunt.

Moderators: suus, eliene

Forumregels
Let op! Dit topic gedeelte is bedoeld voor gasten. Leden mogen reageren, maar alleen als antwoord op een gast. Andere reacties in de ledentopics aub.
Gast
Geslacht: Niet opgegeven

Berichtdoor Gast » do 14 feb 2008, 11:22

Hallo iedereen,

Ben vandaag maar eens op het forum gaan kijken omdat ik lichtelijk radeloos ben. Ben niet zelf een stoma-drager maar mijn zoontje van 12 sinds enkele weken. Het is nu precies 15 dagen nadat de uro-stoma geplaatst is. Het plasgebeuren is hierdoor wel verbeterd maar de blaaskrampen zijn voor hem bijna ondraaglijk, zowel als de pijn in zijn buikspieren. We hadden gedacht dat het een paar dagen voelbaar zou zijn in de buikspieren maar dan beter zou gaan. Nu is het nog steeds zo, dat hij niet kan bukken en lopen gaat ook maar moeizaam. Eigenlijk alles waarbij hij zijn buikspieren aan moet spannen gaat moeilijk. Als de pijn in de buikspieren en blaaskramp weg is, dan zou hij gewoon goed kunnen functioneren! De uroloog zegt het ook niet te weten en schreef ons dridase 5 mg voor en sinds gisteren Vesicare. Veel verbetering valt er nog niet te merken.

Wie herkent dit en weet voor ons nog wat bruikbare tips???

Een radeloze moeder.... <:()tt

danielle

Berichtdoor danielle » do 14 feb 2008, 12:38

Ik heb zelf een ileostoma en geen urostoma. Maar de spierpijn in de buik herken ik wel.
Het is een hele zware operatie om een stoma te plaatsen, ik heb mij laten vertellen dat het te vergelijken is met een hartoperatie.
De stoma wordt door de buikspieren heengehaald, misschien dat daar de pijn vandaan komt.

Ik heb een hele tijd nodig gehad om te herstellen.
Misschien dat andere mensen hier meer in herkennen, en anders de betreffende chirurg even vragen?

Heel veel succes...

chaincap
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Stoma (opgeheven) sinds: 18 jun 2005
Ziekenhuis: IJsselland Capelle a/d IJssel
Stomaverpleegkundige: ??
Geslacht: Man
Leeftijd: 83

Berichtdoor chaincap » do 14 feb 2008, 15:02

Adviesje van en oudere jongere ;) ;) meld je aan als famielid van een stomadrager en je kunt nagenoeg alles nalezen wat er hier over dit onderwerp al aanwezig is BTW het kost niks en je bent van harte welkom. Ik vind het jammer dat ik je niets over de stoma van je zoon kan vertellen simpelweg omdat ik een colostoma heb.

Sterkte Henk (CC) voor intimi
alles zeggen mag, alles doen is niet mogelijk.

Sas

Berichtdoor Sas » do 14 feb 2008, 17:01

Wat voor soort uri stoma heeft je zoon? En zo te begrijpen heeft hij zijn blaas nog? Mag hij geen tramal of diclofenac erbij? Zijn zijn buikspieren doorgesneden of niet?
Soms doen ze ook vesicare in combinatie met oxybutinine. Dus nog een extraatje! En rusten, rusten, rusten. Die blaas is van slag en moet zijn draai nog vinden, maar ja daar heeft je zoon niets aan natuurlijk.
Heel veel sterkte en houd je taai.

Sas

Sas

Berichtdoor Sas » do 14 feb 2008, 17:02

Ja Danielle ik sluit mij bij je aan. Die buik moet echt weer herstellen daarna. Bij de een gaat het sneller dan bij de ander. Poef wat een ellende, sterkte

Sas

Mooseje
Enthousiast Stomaatje
Enthousiast Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: ziekte van Crohn
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 41

Berichtdoor Mooseje » za 16 feb 2008, 22:52

Helaas, kan ik jullie ook niet direct helpen. Ik heb zelf een ileostoma, maar herken wel wat de anderen ook al schrijven. De buik is vlak na de operatie erg gevoelig en het heeft tijd nodig om te herstellen. Zelfs na 1,5 jaar heb ik nog regelmatig last van de spieren in mijn buik, meestal wel bij inspanning. Ik hoop dat het in de komende weken zal verbeteren.
Ik wens jullie als ouders heel veel sterkte toe. Het is niet niks wat er gebeurd is.

Veel groetjes,

Mooseje =-)(*7
Ik ben 31 jaar en heb sinds sept 2006 een ileostoma. Ik ben een actieve meid en er zijn weinig dingen die ik niet kan vanwege mijn stoma. Sinds 1,5 jaar ben ik de trotse mama van een lieve dochter en momenteel in verwachting van ons tweede kindje!

Terug naar “Algemene vragen mbt een stoma”