stomaforum.nl

Spoelen met een colostoma

Hier kunnen gasten algemene vragen met betrekking tot een stoma plaatsen, welke je niet in de andere topics kwijt kunt.

Moderators: eliene, suus, Chiara

Forumregels
Let op! Dit topic gedeelte is bedoeld voor gasten. Leden mogen reageren, maar alleen als antwoord op een gast. Andere reacties in de ledentopics aub.
Sebastiaan
Geslacht: Niet opgegeven

Spoelen met een colostoma

Berichtdoor Sebastiaan » za 22 sep 2007, 18:28

Aangezien mijn moeder niet echt vertrouwd is met internet ben ik eigenlijk op zoek naar iemand die haar via dit forum wat raad kan geven in verband met haar probleem. Ze heeft al 10 jaar een stoma en tot over anderhalf jaar kon ze heel goed spoelen, waarna ze voor een tweetal dagen gerust was en zich geen zorgen hoefde te maken. Door één of andere reden ging dit spoelen opeens niet meer zo vlot en ging er wel veel water in, maar kwam er bijna geen water, laat staan stoelgang, uit. Na een operatie waarbij de darmen zijn herlegd komt de stoelgang er een hele dag lang uit, maar met het spoelen gaat het nog steeds niet. Het water gaat er in en er komt enkel een beetje bruin water uit, maar de stoelgang zoals vroeger komt er niet meer uit. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ze is er momenteel heel depressief van omdat er door een breuk nu ook lekken zijn ontstaan waardoor ze het knap lastig heeft. Ik zou haar graag willen helpen, maar vind niet onmiddellijk een goede oplossing of raad.

Peetje
Geslacht: Niet opgegeven

Berichtdoor Peetje » zo 23 sep 2007, 0:18

Hoi Sebastiaan,

welkom op dit forum!
Ik kan je zelf helaas niet helpen met een oplossing maar weet zeker
dat er mensen bij zitten die het probleem herkennen en hun ervaringen
met je willen delen.
Misschien handig als je je aanmeld, is gratis en je komt veel meer aan de weet
Heel veel sterkte!!

Groetjes Peetje

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 38
Contacteer:

Berichtdoor eliene » di 16 okt 2007, 18:00

hebben jullie al met de arts besproken hoe dit op te lossen? veel succes!
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Terug naar “Algemene vragen mbt een stoma”