Hallo lieve mensen.
Ik ben nieuw op het forum van stomaatje. En hoop dat ik een bijdrage mag leveren aan dit forum met tips en advies als dit gevraagd word en ik er een antwoord mogelijkerwijs op kan hebben
Misschien mag ik zelf eerst een vraag stellen?
Over twee maanden ongeveer gaat mijn dikke darm eruit. Ik heb dunne darmlekkage en een fistel in mijn bovenbeen wat een erg vervelend probleem is. Ben al sinds 2008 ziek, bleek darmkanker te hebben aan mn endeldarm. Doordat mijn endeldarm beschadigd is geraakt en ik niet meer normaal naar het toilet kon, moest ik gaan spoelen. Elke dag. Ik voelde op een gegeven moment een soort geborrel in rechtermijn been en toen bleek in het ziekenhuis dat mijn been vol zat met ontlasting. Dit kwam doordat er binnenin mijn dikkedarm zich een gangetje had gevormd, een zgn fistel. Dit fistel heeft zich een weg naar buiten gezocht en nu ben ik inmiddels 3 jaar verder en is het fistel aan het genezen. Mijn dunne darm moet worden gedicht en mijn dikke darm eruit. Heeft iemand ervaring met het feit dat de dikke darm niet meer in je lichaam zit. Wat zijn de concquenties daarvan? Het lijkt me nogal wat en zie op tegen deze zware operatie. Ik heb al zoveel ellende moeten doorstaan met 10 operaties alleen al de afgelopen 3 jaar.....Ik hoop dat er mensen zijn die me hierover wat meer kunnen en willen vertellen...