stomaforum.nl

klinische les

Hier kunnen mensen uit de verpleging en verzorging hun vragen en opmerkingen kwijt. Reclame alleen toegestaan bij sponsoring!

Moderators: eliene, suus, Chiara

Mandy
Geslacht: Niet opgegeven

klinische les

Berichtdoor Mandy » di 18 sep 2007, 13:36

Hallo allemaal,

Ik ben leerling-verpleegkundige en werk in een algemeen ziekenhuis.
Over een paar maanden houd ik een klinische les, en het onderwerp dat ik gekozen heb is stomazorg.
Vanuit mijn opleiding gezien ga ik het vooral hebben over de begeleiding van patienten die een stoma gaan krijgen en/of hebben gekregen.
En over de verpleegkundige zorg die hierbij hoort, en dan doel ik vooral op de zorg die in het ziekenhuis wordt gegeven.
Ik zou graag van mensen met ervaring met een stoma willen weten wat zij belangrijk vinden dat ik in deze les naar voren breng.
Waar bent U tegenaan gelopen, heeft U gemist in de begeleiding of juist als erg prettig ervaren. Wat is belangrijk wat leerling-verpleegkundigen goed wordt aangeleerd.
Ik kijk uit naar reacties..
Alvast bedankt!

groetjes mandy

anne m.

klinische les

Berichtdoor anne m. » di 18 sep 2007, 17:25

Hallo,