stomaforum.nl

stoma (tasje) ontwerpen

Hier kunnen studenten hun vragen en opmerkingen kwijt, en oproepjes voor bijvoorbeeld enquêtes en onderzoek. Reclame alleen toegestaan bij sponsoring!

Moderators: eliene, suus, Chiara

mariekestaps
Geslacht: Niet opgegeven

Berichtdoor mariekestaps » ma 10 sep 2007, 23:31

Mooseje schreef:Hé Marieke,

Weet je inmiddels al waar je mee aan de slag gaat, na al die tips van ons.
Of wordt het er juist niet makkelijker op??
Ik ben benieuwd. Zou leuk zijn als je ons op de hoogte houdt.

Groetjes Mooseje =-)(*7

Hoi Moos

Pardon, dat goede advies over die band kwam natuurlijk van jou.
Dat was iderdaad een goed tip. Ik heb ook eens rond gekeken en er zijn erg weinig verschillende te krijgen.

Groetjes Marieke Staps

petraf

Berichtdoor petraf » di 11 sep 2007, 10:37

Je kan zo'n band ook zelf maken....
Een kennisje van mij heeft van dat elastich kant gekocht, klitte band, haar middel opgemeten, waar het soma zitten, en klaar was ze...

Je moet alleen handig zijn, en dat ben ik niet.
en inderdaad op internet is van alles te vinden, ook kleding, maar dat is meestal voor mensen in een rolstoel.
Ook bv pantalons voor mannen, die wat hoger zijn,,
En dan bestaat er ook nog zo'n staaf , die je in d ebroek doet dat de taille wijder wordt, weet zo snel niet hoe dat ding heet, maar staat hier ook ergens beschreven...

Succes,,,,,,

Petra

Mooseje
Enthousiast Stomaatje
Enthousiast Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: ziekte van Crohn
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 40

Berichtdoor Mooseje » di 11 sep 2007, 18:52

Hoi Marieke,

Ik wens je heel veel suc6. Volgens mij gaat het uiteindelijk wel lukken. Leuk dat je iets hebt aan al onze tips. Zo kom je toch weer een stapje verder.
We horen het wel he, leuk om het een beetje te blijven volgen.

Groetjes Mooseje ;)T
Ik ben 31 jaar en heb sinds sept 2006 een ileostoma. Ik ben een actieve meid en er zijn weinig dingen die ik niet kan vanwege mijn stoma. Sinds 1,5 jaar ben ik de trotse mama van een lieve dochter en momenteel in verwachting van ons tweede kindje!

Marisja

Berichtdoor Marisja » vr 14 sep 2007, 17:14

Hoi Marieke, %whoe*

Ik draag geen stoma, maar krijg binnekort een jejunemsonde (voedingsslang in de dunne darm). Hiermee krijg ik doormiddel van een pomp voeding toe gediend. Deze pomp zit in een saaie blauwe rugzak.
Met dat ding op je rug lijk je net een astonaut die klaar staat om de ruimte in geschoten te worden :( . Misschien is het een leuk ideetje om hier iets anders op te verzinnen....een ander model, kleurtje of materiaal......
Het enige probleem is dat het per patient verschild van voedingspomp, misschien kan je binnenwerk aanpassen op de verschillende type pomp.
Kindjes, tieners, pubers, jonge volwassene en ouderen..... ieder die met dit voedingsprobleempje zit krijgt die ene blauwe zak..... !!??> !!!!!!

groetjes marisja

petraf

voedingszak jejunemsonde

Berichtdoor petraf » vr 14 sep 2007, 19:02

Hoi marisja

dat zou inerdaad weil leuk zijn, je iegen ontwerp tas, voor je voeding, want nu heft iedereen dezelfde rugzak...
( zo moest ik laats lachen, sta bij de invaliden wc, en een mevr ook, ze zag een stuk blauw afval zakje in mijn zak...
Ze kijkt me aan, en laat het hare zien, had ze ook een stoma, Zo kwamen we samen aan de praat, ik vond het wel grappig)
dus zo zie jij dus ook ( nu) als emand voeding heeft, die blauwe saaie zak.
Ik hoop dat men een leuk ontwerp voor ja kan maken

succes, en ook voor de opname, en operatie van de jejunemsonde

groetjes Petra

Marisja

Berichtdoor Marisja » za 15 sep 2007, 8:19

Ha Petraf,

Hahahaha ja is toch eigenlijk wel grappig, op elk moment, iedere dag kan je iemand tegen komen met die zelfde afgrijselijke blauwe saaie zak!!!!!
Snap ook echt niet dat ze zulk soort dingen (stomazakjes, rugzaken....what ever!!!!!!) niet ietsje gezelliger, mooier en charmanter maken... woow) ..het oog wilt toch ook wat????

Greetings Marisja

tinus

Berichtdoor tinus » zo 16 sep 2007, 13:41

hey marisja,
ik zag toevallig gisteravond bij paul de leeuw op tv een mevrouw die ook een jejunemsonde had en die wilde ook een andere tas. en die hebben ze speciaal voor haar laten maken. dus het kan we denk alleen dat t best prijzig zal zijn. :roll: .
greetz tinus

Marisja

Berichtdoor Marisja » zo 16 sep 2007, 14:55

Ha Tinus,

Ja ook ik zat gisteravond voor de tv, en moet eerlijk zeggen dat ik lichtelijk jalours was toen ik zag die gepimte rugzak voorbij zag komen!!!!!! Zag er al beter uit dan die saaie, afgrijselijke blauwe tas. !!??>

Misschien moet ikzelf met behulp van mijn moeder ( best 'n handige muts )
een andere zak ontwerpen... ;) .. wie weet.

Greetsz marisja

petraf

Berichtdoor petraf » di 2 okt 2007, 0:10

succes

met het pimpen van...

petra

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Leeftijd: 38
Contacteer:

Berichtdoor eliene » di 16 okt 2007, 14:42

heej marieke, weet je inmiddels al een beetje welke richting je op wilt? ben benieuwd!
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

B&W

stoma kleding

Berichtdoor B&W » za 12 jul 2008, 21:55

Beste Marieke,

Ik snap dat het nu bijna een jaar gelden is dat je met vragen bent gekomen. Ik heb alle stukken gelezen en ben benieuwd wat je gekozsn hebt?

Mijn vrouw heeft nu ongeveer 8 jaar een colostoma (links schuin onder de navel) Van veel kledingstukken, vooral broeken, komt de band precies op het stoma. Het ontwerpen van stoma kleding lijkt mij helemaal geen gek plan. Wellicht zelfs mogelijk in productie vorm en op de makrt te brengen?

B&W

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Leeftijd: 38
Contacteer:

Berichtdoor eliene » ma 14 jul 2008, 19:51

hoi b&w, toch even een tipje, maar misschien weet je het al wel ;) er zijn zaken waar ze aangepaste kleding maken, ook voor mensen met een stoma. bijvoorbeeld http://www.notforanybody.nl/
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Terug naar “Studenten”