stomaforum.nl

hoe dragen jullie je stoma? onder je lange broek of erboven?

Hier kunnen gasten hun vragen kwijt met betrekking tot kleding, sport en ontspanning.

Moderators: eliene, suus, Chiara

Forumregels
Let op! Dit topic gedeelte is bedoeld voor gasten. Leden mogen reageren, maar alleen als antwoord op een gast. Andere reacties in de ledentopics aub.
chaincap
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Stoma (opgeheven) sinds: 18 jun 2005
Ziekenhuis: IJsselland Capelle a/d IJssel
Stomaverpleegkundige: ??
Geslacht: Man
Leeftijd: 81

Re: hoe dragen jullie je stoma? onder je lange broek of erbo

Berichtdoor chaincap » ma 4 jun 2012, 13:23

Alie schreef:PoMpOm#
Ik draag mijn boven kleding ook gewoon los over de broek heen hoor....stop er niks bij in...word het allemaal zo propperig :) ....als beginnende stoma drager is het allemaal wennen en kijken wat wel en juist niet kan...maar ik weet zeker dat ik hier mijn weg in ga vinden !

Alie !-

net als wij allemaal natuurlijk is het Ff wennen maar met z'n allen komen we er altijd uit. YF76(3 YF76(3 GrTi)-
alles zeggen mag, alles doen is niet mogelijk.

Alie
Beginnend Stomaatje
Beginnend Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: endeldarmkanker.1ste operatie 17 november-2de operatie 22november-3de operatie 30 november-4de operatie 7december en de laatste operatie en toen maar stoma aan de rechterkant gekregen en toen goed werkend op 25 december 2011.
Stoma (opgeheven) sinds: 25 dec 2011
Ziekenhuis: OZG Winschoten
Stomaverpleegkundige: Hedda
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 54
Contacteer:

Berichtdoor Alie » ma 4 jun 2012, 13:31

chaincap

Dat is het fijne van zo'n forum!
Vele onderwerpen er zit altijd iets bij waar je wat aan hebt of de ervaringen die andere stoma dragers hebben om broekie's (beginnende stoma drager) zoals ik te kunnen ondersteunen of raad te geven.....in ieder geval lotgenoten ,bespreekbaar zoals alles hier is ,is erg fijn.....wetend ik sta niet alleen.....een erg fijne gewaarwording!....

Alie !-
Soms gebeuren er dingen ,die je niet verwacht die je hart doen breken en je doen vergeten hoe je lacht. Toch zullen die dingen die je zwak doen voelen je uiteindelijk sterker maken!!

nin
Vers Stomaatje
Vers Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Ziekte van Crohn, eerst colostoma, nu ileostoma na verwijdering van dikke darm
Stoma (opgeheven) sinds: 18 okt 2008
Ziekenhuis: Gasthuisberg, Leuven
Leeftijd: 53

Berichtdoor nin » di 20 nov 2012, 11:53

Hoi,

Ik draag mijn ondergoed, nylonkousen, leggings altijd onder mijn stoma, zodat het zakje erover hangt en heb dan ook zelden problemen. Mijn moeder die ook een stoma heeft "pakt" hem altijd goed in. Zij draagt haar ondergoed, nylonkousen over haar stoma. Zij heeft meer last van lekkages, kan dit een gevolg zijn van de manier waarop zij haar onderkleding draagt?

Groetjes,
Nin

Chiara
Moderator
Moderator
Soort stoma of techniek: Ileo
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Eigenaresse
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: CU
Stoma (opgeheven) sinds: 12 mei 2010
Ziekenhuis: Ikazia
Stomaverpleegkundige: Wie er beschikbaar is.

Berichtdoor Chiara » di 20 nov 2012, 17:07

Mijn zakje hangt ook altijd over mijn ondergoed heen maar onder broek , legging of rok.
Je kunt niet alles hebben waarvan je houd maar als je maar houd van dat wat je hebt.

Dee
Geslacht: Niet opgegeven

Berichtdoor Dee » di 20 nov 2012, 17:14

Hoi Nin,

Ik deed dat in het begin ook, de kleren er strak overheen. Maar dat kan inderdaad lekkages veroorzaken. Toen ik dat ontdekte, heb ik het anders gedaan en ging het veel beter. Ik zou zeggen, laat het haar eens een paar weken proberen en kijk wat het verschil is! Succes ermee!

groeten, Dee

Jade
Rustig Stomaatje
Rustig Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma+ continent urinestoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik heb zelf een ileostoma en een continent urinestoma.
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Spina Bifida Aperta
Stoma (opgeheven) sinds: 01 okt 2009
Leeftijd: 26

Re: hoe dragen jullie je stoma? onder je lange broek of erboven?

Berichtdoor Jade » vr 5 feb 2016, 22:01

Ik draag altijd lange onderbroeken, die helemaal over mijn stomazakje heen gaan. Zo hangt-ie niet te bungelen. En als ik een broek draag, heb ik persoonlijk liever dat hij niet te strak zit. Omdat ik anders bang ben dat het materiaal gaat lekken. Verder draag ik graag iets van een spijkerjasje eroverheen, zodat je het stoma niet ziet. Ik hoop dat u hier iets aan hebt. En heel veel sterkte verder, en ook succes met het zoeken naar wat voor u het beste bevalt met kleding!

Terug naar “Vragen mbt kleding, sport&ontspanning”