stomaforum.nl

Advertentie B. Braun
stomawiki

na hoeveel tijd komt je eten weer uit je stoma?

Alles rondom voeding bij een stoma

Moderators: suus, eliene, Purple, Chiara

0-30 minuten
19
13%
half uur tot 2 uur
17
12%
tussen de 2 en 4 uur
28
20%
tussen de 4 en 8 uur
27
19%
8 tot 12 uur
26
18%
langer dan 12 uur
26
18%

Totaal aantal stemmen: 143

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 39
Contacteer:

Berichtdoor eliene » zo 5 feb 2006, 17:39

een ideetje van BBG! @suunr vermeld er even bij of je een ileo of een colo hebt!!
Laatst gewijzigd door eliene op zo 5 feb 2006, 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » zo 5 feb 2006, 17:43

ja BBG, ik heb je tijden iets uitgerekt... duurt het bij mij dan zo lang of gaat het bij jullie zo snel $$^^+ (ik denk het eerste :( )

als ik het zo na tel duurt komt mijn ontbijt er s'avonds na een uurtje of 8 a 9 weer uit. maar dan heb ik wel m'n movicolon genomen, anders komt het pas na een uur of 12. maar het komt er tenminste uit, dat deed het vroeger niet :mrgreen:
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

BodyBagGirl
Geslacht: Niet opgegeven

Berichtdoor BodyBagGirl » zo 5 feb 2006, 19:27

-_-_+
Laatst gewijzigd door BodyBagGirl op ma 4 sep 2006, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » zo 5 feb 2006, 20:55

WOW, binnen een half uurtje? het vliegt er letterlijk uit haha! wel knap hoor, want wat ik ervan weet is dat je eten gemiddeld 3 a 4 uur in je maag blijft(ligt eraan hoe vet het eten is) en daarna toch wel zo'n 4,5 uur in de dunne darm(als je hem nog helemaal hebt natuurlijk, anders iets korter). dus hoe doe je dat? of gaat het als je een stoma hebt gewoon allemaal veel sneller? ik dacht dus dat die van mij langzaam was, maar eigenlijk doet ie het precies goed, wow wat ben ik weer blij !:))!
Laatst gewijzigd door eliene op zo 5 feb 2006, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

waterval

Berichtdoor waterval » zo 5 feb 2006, 22:09

Ik heb voor langer dan 8 uur gestemd .
ik heb een colostoma

Trees O_D

cock
Beginnend Stomaatje
Beginnend Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Al jaren had ik last van buikkrampen als ik pasta's of gekruid eten had gegeten.
op een gegeven moment bloed bij ontlasting en het belangrijkste was dat ik elke dag wat afviel. de huisarts vertrouwde dit niet en stelde als eerste een dikke darm onderzoek voor wat gelijk aantoonde wat ik mankeerde.
Stoma (opgeheven) sinds: 19 aug 2004
Ziekenhuis: AMC Amsterdam
Stomaverpleegkundige: niemand
Geslacht: Man

Berichtdoor cock » ma 13 feb 2006, 14:17

hello,

ik heb een ileostoma: mijn ochtend eten (brood ) komt er denk ik na 2 a 3 uur uit, middag eten ook. avondeten (ligt er natuurlijk aan wat je heb gegeten) komt er gedeeltelijk na 1.5 tot 2 uur uit. s'nachts loopt ie natuurlijk ook dus dan moet ik hem ook nog even legen.

en ik mis ong. 90cm van mijn dunne darm dus daarom komt het er ook sneller uit denk ik.

Het voordeel is wel vind ik dat ik heel vaak halverwege de avond al weer ''leeg'' ben dus das wel lekker kan ik weer wat eten

groetjes cock

lynda

Berichtdoor lynda » ma 13 feb 2006, 18:55

Nu nog erg snel mijn darmen moeten nog wennen dus over 3 a 4 uurtjes zie ik mijn worteltjes weer.
en s'nachts heb ik last van een airbag en nog steeds veel ontlasting het blijft maar doolopen.

lynda @suunr

caro

eten?

Berichtdoor caro » zo 14 mei 2006, 10:19

Bij mij gaat t over het algemeen echt snel hoor :shock: vooral overdag als ik in beweging ben, $$^^+ dan is het er toch binnen 30 minuten weer uit!

Het ligt er ook aan WAT ik eet hoor,Ik ben helemaal weg van It.kaas pasta,dat blijft wat langer in mijn darmen zitten,maar brood of soep of chips ,komen der snel uit ~~*#

Ik heb een colosstoma,maar die ligt wel vrij hoog op mijn buik,heeft er ook mee te maken zei mijn chirurg :-S

En Lynda,...die airbag snacht's die heb ik ook! ik moet er vaak uit snachts,mijn darmen werken dan ook gewoon door... :-S

greetzzzz Caro

lynda

Berichtdoor lynda » ma 15 mei 2006, 12:08

Nu na 4 maanden nog steeds gemiddeld 3 ? 4 uurtjes, dus dit zal niet meer veranderen denk ik.
En die airbag blijft ook wel, maar het wend al aardig en ga er s'nachts niet meer voor uit mijn bed.een enkel keertje als ie echt op springen staat hahaah wWwcCc
Ik moest wel leren op mijn zijde te slapen, in het begin sliep ik nog wel op mijn buik met kussen onder mijn been maar dan bleef het lucht hangen nog steeds trouwens maar dan werd het wel pijnlijk. zzzzz* en ook omdat ik elke keer zo misselijk ben. $$^^+
Nu sinds 4 maanden ben ik dus aardig gewend om op mijn zijde te slapen,.

lynda

Berichtdoor lynda » vr 11 aug 2006, 18:24

En nu zijn we 7 maanden verder en komt het er na een half uur uit, heel soms duurt het iets langer maar ik blijf er nu maar vanuit gaat dat het met een half uur is.

Zijn er meer mensen die zo'n snelle "stoelgang"hebben.

liefs mij @suunr

kim

Berichtdoor kim » do 8 feb 2007, 11:12

ik heb voor 4-8 uur gekozen, maar t zit dichter bij 4 dan bij 8.... Vooral met nootjes is het goed te meten! hahaha (wat goor eigenlijk!) ;)T

vroige week had ik buikgriep, toen moest ik er snacht 5 x uit om te legen, en het was echt zo dun als water! Best eng, was ff bang voor uitdrogen maar t is niet gebeurd gelukkig!

Yv

Berichtdoor Yv » ma 12 feb 2007, 15:41

Hee Kim,

ja het heerste blijkbaar. ZiEk*7
Ik had ook voor de eerste keer buikgriep en was ineens bijna 2 kilo afgevallen. Waarschijnlijk allemaal vocht, want toen ik weer beter was zat die 2 kilo er ook weer zo aan. Ik vond het ook best eng en heb de hele dag bouillion gedronken, omdat ik me zo slap voelde. En ja natuurlijk een lekkage !!??> Dus weer een ervaring rijker. Alles moet de eerste keer zijn nietwaar.

groetjes Yvonne

petraf

Berichtdoor petraf » di 3 jul 2007, 14:16

dat ligt eraan watik eet

sla, spinazie, na al een 20 miunten

Wouter
Enthousiast Stomaatje
Enthousiast Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Meest agressieve vorm van Hirschsprung
Ziekenhuis: MST Enschede, Erasmus MC
Stomaverpleegkundige: Niet nodig
Geslacht: Man
Leeftijd: 30
Contacteer:

Berichtdoor Wouter » wo 4 jul 2007, 11:18

petraf schreef:dat ligt eraan wat ik eet

sla, spinazie, na al een 20 miunten

Welkom bij de club TT,: ;)T :lol:
Stomadrager en 3IG-er in één.

BrigitteM

Berichtdoor BrigitteM » ma 9 jul 2007, 6:38

Bij mij is het al binnen 7 uur eruit ik heb een colostoma maar constant watterige ontlasting...vaak vraag ik me af of ik wel een colo stoma hebt ::>

Terug naar “Voeding”