stomaforum.nl

amitryptiline

Moderators: eliene, suus, Purple, Chiara

Maria
Rustig Stomaatje
Rustig Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: CIIP
Stoma (opgeheven) sinds: 15 nov 2005
Ziekenhuis: Rijnstate
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 43
Contacteer:

amitryptiline

Berichtdoor Maria » do 3 okt 2013, 10:58

Vanwege ernstige pijn in mijn darm wil mijn arts eventueel amitryptiline voorschrijven. Dit is een antidepressiva met als bijwerking dat het de darmpijn verlicht. Iemand hier ervaring mee? Ik weet niet of het wel zo handig is om aan de AD tegaan voor een bijwerking... AnYoNe(8
Take care of your body, you have nowhere else to live.

Nigelle
Enthousiast Stomaatje
Enthousiast Stomaatje
Soort stoma of techniek: Cystostomie -> brickerstoma, colostoma en PEG
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: EDS - slechte aansturing van de blaas, zenuw kapot/niet goed aangelegd. IC. En nu dan een Bricker (19-12-2012). Laatste oplossing na een maand of 9 geknoei in Utrecht.
En ik heb een colostoma (29-01-2014) door een slecht werkende endeldarm en te sterke sluitspier. :(
Ik kreeg m'n PEG (??-??-201?) door m'n slecht kunnen eten. Overdag blijf ik gewoon eten. Hopelijk ga ik van de nachtelijke sondevoeding snel goed aankomen.
Stoma (opgeheven) sinds: 19 dec 2012
Ziekenhuis: Uroloog - SFG en MDL - VUmc
Stomaverpleegkundige: Wie er maar is.
Leeftijd: 39
Contacteer:

Re: amitryptiline

Berichtdoor Nigelle » do 3 okt 2013, 11:18

Ik heb het maar een paar dagen gebruikt. Bij mij waren de bijwerkingen te heftig. Ik wist niet goed meer waar ik mee bezig was en waar ik was. Dus voor mij nooit meer die Amitriptyline.
Was ik maar gebreid. Dan konden ze me weer uithalen en opnieuw breien. ;)

Maria
Rustig Stomaatje
Rustig Stomaatje
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: CIIP
Stoma (opgeheven) sinds: 15 nov 2005
Ziekenhuis: Rijnstate
Leeftijd: 43
Contacteer:

Berichtdoor Maria » do 3 okt 2013, 11:31

Dank voor de reactie.. Het lijkt me ook niks.. Ga het denk ik niet doen
Take care of your body, you have nowhere else to live.

nicole87
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: Indiana pouch
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Interstitiele cystitis
Stoma (opgeheven) sinds: 16 feb 2012
Ziekenhuis: LUMC
Leeftijd: 32
Contacteer:

Berichtdoor nicole87 » do 3 okt 2013, 12:35

Ik heb het ook een periode gebruikt (andere redenen, in lage dosering word het overigens niet als ad gezien) had er geen last van maar ook geen baad bij.
Ik weet idd wel iemand die er ook zeer heftig op reageerde en er tevens geen baad bij had.
...Take pride in how far you have come, and have faith in how far you can go...

Marie-Jose
Beginnend Stomaatje
Beginnend Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma (dubbelloops)
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Jarenlange diarree
Ziekenhuis: Flevoziekenhuis
Stomaverpleegkundige: Anna
Leeftijd: 49

Berichtdoor Marie-Jose » do 3 okt 2013, 18:13

Ik heb het medicijn ook gebruikt, het zou de hoeveelheid diarree moeten verminderen toen ik een high output stoma had (tussen de 3 en 5 liter per dag) Het deed echter niks, dus na een maand er weer mee gestopt.

liek41
Enthousiast Stomaatje
Enthousiast Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: al jaren divertikulitus/ ontstekingen, klachten die woekerden, begin dit jaar mijn baarmoeder laten verwijderen, en toen moest met spoed daags erna het zieke deel van mijn dikke darm verwijderd worden waardoor ik nu een (tijdelijke) stoma heb.
Stoma (opgeheven) sinds: 09 jan 2013
Ziekenhuis: WFG Hoorn
Stomaverpleegkundige: Yvonne en jacqueline
Leeftijd: 48
Contacteer:

Berichtdoor liek41 » vr 4 okt 2013, 9:00

hey toevallig, mijn man heeft dat vorige week voorgeschreven gekregen, na zijn schouderoperatie... gfIOU* .... hij had eerst tramadol.... en daar had hij een hele heftige reactie op, ik dacht dat hij terplekke een hartaanval kreeg, grauw, zweten over z'n hele lichaam, hartkloppingen, vreselijk beroerd, dus meteen gestopt, kreeg mijn man dus amitryptiline voor geschreven, hadden wij zoiets van HUH, voor angst en depressies ?? maar was inderdaad ook voor pijn in dit geval ernstige zenuwpijn die hij heeft door de schouderoperatie.... vorige week dus toch maar gaan slikken 3 maal daags, en hij heeft minder pijn ..... en geen rare enge bijwerkingen.... maar hij heeft dus geen darmklachten.... het is natuurlijk heel verschillend per persoon hoe iemand ergens op reageert.......... sterkte ;)T

gr. Liek
What doesn't kill you makes you stronger

Essie
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Soort stoma of techniek: Colonstoma en dubbelloops ileostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik ben t zelf
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Hardnekkige fistels met steeds terugkerende abcessen, wat ontstaan is doordat er in 10 jaar tijd een hoop gepruts is en een simpele diagnose over t hoofd is gezien, groot abces gemist.
Nu diagnose overactieve bekkenbodem,daardoor aansturings problemen darmen en eindelijk de juiste behandeling.(hoop ik)
STC waarvoor nu een dubbelloop ileostoma, als dit goed gaat over ongeveer een jaar wordt de dikke darm en colostoma verwijderd en krijg ik een eindstandige ileostoma.
Stoma (opgeheven) sinds: 11 jul 2013
Ziekenhuis: Proctoskliniek,Meander
Stomaverpleegkundige: Noor vd Broek

Berichtdoor Essie » vr 4 okt 2013, 17:39

Ja heb ik ook gebruikt voor buikpijn idd maar nee hoor werkte niet, was ook de weg kwijt, vergat dingen, stond stoned op en droge mond geen concentratie :shock:
Rotzooi is het ::>

Gelukkig hielp het je man wel Liek ;)T

Groetjes Essie %^zoen(

Blijf in jezelf geloven, blijf vechten en geef niet op!!!

eleonoratje
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: zelf draagster
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: cauda syndroom
Stoma (opgeheven) sinds: 26 okt 2011
Ziekenhuis: amphia breda
Stomaverpleegkundige: angeliqeu/Anne-Marie
Leeftijd: 56
Contacteer:

Berichtdoor eleonoratje » za 12 okt 2013, 22:53

Ook ik heb tryptizol
Echt troep, heb het nu al langere tijd zo,n 3 jaar voor oa pijn en voor te kunnen slapen.
Nu helpt het niet meer voor de pijn en slapen doe ik nu helemaal niet meer.
Heb nu ook temazepam en lyrica

Annemiek4music
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: Bricker(urine) + ileo stoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik ben zelf de drager van 2 stoma's..
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: I.v.m. Interstitiële Cystitis en geklungel met verblijfskatheters is er op 09-03-2001 een Bricker stoma aangelegd. Op 21-08-2013 is de stoma gereviseerd i.v.m. lekkages.
Door een slecht werkende dikke darm, colitis ulcerosa sinds 1985 en vergrote kans op kanker is er op 05-03-2014 een ileo stoma aangelegd. Complicaties volgden waardoor ik aan de Telemetrie, zuurstof en sondevoeding werd gelegd. Toen ik naar huis ging bleek de wond geïnfecteerd. Drie weken spoelen door de wijkverpleging hielp niet, de wond bleef open en prut produceren. Op 01-08-2014 een nieuwe operatie waarbij de fistel in mijn buik werd verwijderd. De fistel zat vast aan een peesplaat, moest losgemaakt worden en de peesplaat gehecht worden. Dit veroorzaakt helse pijn die tot 3 maanden kan aanhouden!
Stoma (opgeheven) sinds: 09 mar 2001
Ziekenhuis: Gelderse Vallei Ede
Stomaverpleegkundige: Ellen van Manen
Leeftijd: 57
Contacteer:

Berichtdoor Annemiek4music » do 17 okt 2013, 17:37

Ik heb, tijdens een opname bij de uroloog voor pijnbestrijding, ooit 3 dagen amitryptiline gebruikt, was voorkomen de weg kwijt en viel van duizeligheid bijna uit mijn bed of rolstoel.
Maar tegen de pijn hielp het niet dus ben er mee moeten stoppen.
Ik gebruik nu een combinatie van Lyrica/Oxynorm en Methadondrank maar niet alleen voor de pijn in mijn buik maar ook voor de pijn van de posttraumatische dystrofie en de artrose/verzakte nekwervels.
Deze combi van medicijnen verdraag ik wel goed met een minimum aan bijwerkingen.

Fijne avond allemaal en lieve groetjes kissss
Leef in het nu, met een glimlach naar het verleden en een klein oogje op morgen!

Essie
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Soort stoma of techniek: Colonstoma en dubbelloops ileostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik ben t zelf
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Hardnekkige fistels met steeds terugkerende abcessen, wat ontstaan is doordat er in 10 jaar tijd een hoop gepruts is en een simpele diagnose over t hoofd is gezien, groot abces gemist.
Nu diagnose overactieve bekkenbodem,daardoor aansturings problemen darmen en eindelijk de juiste behandeling.(hoop ik)
STC waarvoor nu een dubbelloop ileostoma, als dit goed gaat over ongeveer een jaar wordt de dikke darm en colostoma verwijderd en krijg ik een eindstandige ileostoma.
Stoma (opgeheven) sinds: 11 jul 2013
Ziekenhuis: Proctoskliniek,Meander
Stomaverpleegkundige: Noor vd Broek

Berichtdoor Essie » do 17 okt 2013, 17:46

Zo Annemiek een chemische cocktail om je dag redelijk door te komen AmUIrDF
Niet mis ook die pijnmedicatie van jou.
Erg eigenlijk dat het nodig is voor jou sterkte.

Ik hoop het op de mijne uit te houden wil toch echt niet nog meer gaan slikken, wil het liefst ervan af eigenlijk het is niet goed voor mij!

Groetjes Essie %^zoen(

Blijf in jezelf geloven, blijf vechten en geef niet op!!!

Terug naar “Medicatie”