stomaforum.nl

laxeermiddelen

Moderators: eliene, suus, Purple, Chiara

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 38
Contacteer:

Berichtdoor eliene » za 3 feb 2007, 19:45

wat fijn zeg dat de middelen goed aanslaan :D ja ik ben ook erg blij met dat zakje nadat ik movicolon heb gebruikt.... ::>
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Jordy
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: malonestoma en Ileostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: benn ik zelf gelukkig
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: darmmobiliteits problemen waardoor er darmfalen is ontstaan. Daardoor heb ik een PEGJ sonde om voeding te krijgen omdat ik niet veel meer kan eten. En om een deel van de Darmfalen tegen te gaan heb ik nu een Ileostoma gekregen.
Stoma (opgeheven) sinds: 15 okt 2012
Ziekenhuis: VU en Kennemer gasthuis
Stomaverpleegkundige: Wie er beschikbaar is!
Geslacht: Man
Leeftijd: 28
Contacteer:

clean prep

Berichtdoor Jordy » zo 24 jun 2007, 2:26

Nou na lang wachten hebben ze eindelijk 1 dng gevonden van heel veel andere dingen volgens mij ik heb een héle héle langzame spijsverteringkanaal en bijna niet meer.
ik heb nou thuis 2 x per week 1,5 liter cleanprep wat ik moet nemen en als dat niet meer werkt ga ze weer verder kijken ik heb me een tijd gelden al aangemeld hier maar was mijn gebruikers naam kwijt dus heb weer een nieuwe accoutn ik heb ook nog steeds mijn katheter in mijn buik zitten dus?

Groetjes Jordy
Take a deep breath. It calms the mind..

chaincap
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Stoma (opgeheven) sinds: 18 jun 2005
Ziekenhuis: IJsselland Capelle a/d IJssel
Stomaverpleegkundige: ??
Leeftijd: 81

Berichtdoor chaincap » zo 24 jun 2007, 10:47

Hey Jordy welkom terug, rot voor die troep drinken of vind jij het wel meevallen?

gr.Henk
alles zeggen mag, alles doen is niet mogelijk.

Jordy
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: darmmobiliteits problemen waardoor er darmfalen is ontstaan. Daardoor heb ik een PEGJ sonde om voeding te krijgen omdat ik niet veel meer kan eten. En om een deel van de Darmfalen tegen te gaan heb ik nu een Ileostoma gekregen.
Contacteer:

Berichtdoor Jordy » zo 24 jun 2007, 11:56

Nou ik mix het dan valt het wel mee maar het blijft smerig

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » ma 2 jul 2007, 16:47

heej jordy,

en wat willen ze aan die langzame spijsvertering doen? want laxeermiddelen is toch een noodoplossing lijkt me. en waarom heb je een katheter.
dacht dat je misschien al een eigen topic had onder je vorige naam, maar volgens mij was je moeder eerst lid en niet jij, klopt dat?
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Jordy
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Contacteer:

Berichtdoor Jordy » wo 4 jul 2007, 0:26

eliene schreef:heej jordy,

en wat willen ze aan die langzame spijsvertering doen? want laxeermiddelen is toch een noodoplossing lijkt me. en waarom heb je een katheter.
dacht dat je misschien al een eigen topic had onder je vorige naam, maar volgens mij was je moeder eerst lid en niet jij, klopt dat?

ja dat klopt ik heb een katheter vanwege dat vanaf 5 januari 2007 mijn blaas er mij kapte ik ha uiteindelijk zovéél buikpijn dat ik naar het ziekenhuis ging voor een onderzoek toen moest er een katheter aangelegt worden vanwege dat er 2 liter urine in mijn blaas zat enb nergens heen ging
aan die spijsvertering willen ze de klean prep blijven geven en ze zeiden ook dat ik waarschijnlijk mijn hele leven er aan vast zat!!\
maar in mijn ziekenhuis worden ze me nu wel zat jah want er is bij mij toch geen verbetering te zien dus wat moeten ze nog met met mij want maandag ging naar het ziekenhuis en ik had vrijdag al gebeld en toen zeiden ze kom maandag maar evn langs dus dat dee ik en hebben ze me expres 1 uur laten zitten in de wachtkamer dat zei ze om het af te leren dat ik zonder afspraak niet mag komen dus ik wil gewoon graag een ziekenhuis dat mij serieus neemt en ook normaal behandelt en als het niet goed gaat dat ik gewoon langs mag komen zonder expresse wachttijden????

jordy

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » wo 4 jul 2007, 11:17

je moeder vertelde toen dat je in het amc liep, loop je daar nog steeds? en hoe is dat onderzoek gegaan waarover ze toen vertelde?
en hoe komt het dat je blaas ermee stopte, en je darmen nu zo langzaam werken, hebben ze daar een reden voor gevonden? sorry, allemaal vragen he haha ~~*#

lidy
Bestuur
Bestuur
Soort stoma of techniek: omgeving van
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: moeder van ileodochter
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: onbekend
Leeftijd: 58
Contacteer:

Berichtdoor lidy » wo 4 jul 2007, 16:22

He Jordy,

Wat ben jij een geluksvogel! AMC heeft nnamelijk een kinderpoli als enigste van heeeeeeeeeeeeeel nederland.

Ja, je moet eerst allerlei nare onderzoeken meemaken en allerlei medicijnen proberen voordat ze verder kijken.

Wat heerlijk dat jij direct in het beste ziekenhuis wordt onderzochgt!!!!

Ja, nou geduld hebben he en luisteren naar de artsen.

Succes!!!
...ik ben vast niet de eerste die iets overkomt, maar ik wil wel helpen dat ik de laatste ben die dan het wiel moet uitvinden...

Jordy
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Contacteer:

Berichtdoor Jordy » wo 4 jul 2007, 20:40

eliene schreef:je moeder vertelde toen dat je in het amc liep, loop je daar nog steeds? en hoe is dat onderzoek gegaan waarover ze toen vertelde?
en hoe komt het dat je blaas ermee stopte, en je darmen nu zo langzaam werken, hebben ze daar een reden voor gevonden? sorry, allemaal vragen he haha ~~*#

neej ik loop niet meer in het AMC ik heb de dikkedarm onderzoek gehad en daar uit blijkt dat mijn dikkedarm onregelmatig zitten samen te knijpen voor de rest niks
mijn blaas komt de mijn 'bekkenbodem'zeggen ze en mijn darmen kwam na een operatie aan mijn blindedarm die toen 2005 onstoken was geraakt doordat er wormen in aangetroffen waren!

jordy

Jordy
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Contacteer:

Berichtdoor Jordy » wo 4 jul 2007, 20:42

lidy schreef:He Jordy,

Wat ben jij een geluksvogel! AMC heeft nnamelijk een kinderpoli als enigste van heeeeeeeeeeeeeel nederland.

Ja, je moet eerst allerlei nare onderzoeken meemaken en allerlei medicijnen proberen voordat ze verder kijken.

Wat heerlijk dat jij direct in het beste ziekenhuis wordt onderzochgt!!!!

Ja, nou geduld hebben he en luisteren naar de artsen.

Succes!!!

Nou sorry hoor maar ik vind dat ik helemaal géén geluksvogel ben want ik wordt overal aan het lijntje gehouden en van het kastje naar de muur gesmeten als je begrijpt wat ik bedoel
ik wordt er niet serieus genomen dus ben op zoek naar een goede ziekenhuis met iemand die mij wel serieus neemt!

jordy

p-tje
Geslacht: Niet opgegeven

laxeermiddelen

Berichtdoor p-tje » di 24 jul 2007, 9:14

Hallo allemaal,ik gebruik i.v.m ernstige verzakking van mijn dikke darm sinds kort normacol,wie kent dit middel en gebruikt het al een langere periode ??
Ik heb een bricker (urine) stoma,moet veel drinken bij de normacol maar heb het idee dat ik alles uitplas en mijn darm het vocht niet vast houd........
Gebruik naast 2 zakjes normacol ook 2 zakjes forlax maar helaas gaat het niet lekker ::>
Wie heeft ervaring ???????????

adrian

second opinion

Berichtdoor adrian » do 26 jul 2007, 11:16

Elke internist heeft een andere manier van doen . IK heb zelf de ervaring dat je in een medisch centrum zoals het LUMC in Leiden en het Amc in Amsterdam heel goed terecht kan voor een second opinion.
Ze kijken daar als je wilt met een team artsen en chirurgen naar jouw situatie en zijn door internationale samenwerking op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Niet geschoten is altijd mis.
Sterkte, Adrian

p-tje

Berichtdoor p-tje » do 26 jul 2007, 13:44

hallo Adrian,bedankt voor je reactie,het is inderdaad zo dat ik vaak het gevoel heb dat het toch anders moet kunnen GR%5
Maar ik ben al zo vaak geopereerd en ben het helemaal spuugzat,omdat het een word opgelost en door allerlei complicaties ontstaat het volgende.........
Probeer dus nu maar weer dit omdat de volgende stap is dat het teveel aan dikke darm eruit moet en zoal mijn internist zegt,brand niemand zich meer de vingers aan die buik van mij.
Denk dat dit wel zal meevallen,heb een heel goede chirurg in het azm (maastricht) maar wil eerst alles proberen tot ik stijf met mijn rug tegen de muur sta !!??>
Maar de kwalitijd van leven is op deze manier ver te zoeken,heb een urine stoma en kan daar prima mee uit de voeten,vind het echter wel genoeg om 1 zak op mijn buik te hebben............
hoop dat er iemand is die de dormacol gebruikt,had mijn man een zakje laten opsnoepen om te kijken hoe een gezonde darm reageerd en laat ik het zo zeggen,het riool in het zuiden slipte bijna dicht :lol:
Dus het middel werkt normaal goed alleen bij mij dus niet @@##$$
Ga nog vlijtig door met uitproberen,zie wel waar het schip strand.
Toch bedankt voor je reactie,hou het in ieder geval in het achterhoofd..........

Juut
Rustig Stomaatje
Rustig Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Ik had uitgebreid endometriose met verklevingen. Zeer trage darmfunktie. Besloten werd de dikke darm te verwijderen op een stukje endeldarm na. Tsja, en dan krijg je een ileostoma!
Stoma (opgeheven) sinds: 0- 8-2007
Ziekenhuis: UMC Radboud
Stomaverpleegkundige: Ellen, Heleen, Kim, Raymo
Leeftijd: 66

Berichtdoor Juut » vr 7 sep 2007, 22:03

Hoi Jordy,
Daar word je niet vrolijk van, lijkt mij! Is duidelijk waarom je zo'n trage spijsvertering hebt?
Kunnen ze niks anders doen? Ik had, nee heb ook eeen veel te trage spijsvertering en kreeg nu, na jarenlang getob, een ilostoma. Zit je waarschijnlijk ook niet op te wachten, maar is dat ooit overwogen? Ik hoop dat je ergens terechtkomt waar ze je in ieder geval serieus nemen!
En wat betrft die cleanprep; ik dronk het altijd 'gewoon' achter elkaar op, zonder pauze. En dan iets lekker er achteraan dat al klaarligt!
Sterkte.
groet, Juut

Jordy
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Contacteer:

Berichtdoor Jordy » zo 9 sep 2007, 8:40

Nou eindelijke moeten ze wel anders gaan denken want de klean prep werkt niet meer bij mij dus ze willen het nnog 3 weken aankijken en als het dan nog niet werkt gaan ze overleggen over een stoma

groetjes Jordy

Terug naar “Medicatie”