stomaforum.nl

Zetpillen koel houden in de zomer

Moderators: eliene, suus, Purple, Chiara

lenie
Geslacht: Niet opgegeven

Zetpillen koel houden in de zomer

Berichtdoor lenie » zo 27 mei 2007, 18:59

Hallo ik heb de ziekte CIIP. Waarvoor nog geen medicijnen zijn uitgevonden. Of de medicijnen wat evt. hiervoor geschikt zijn geven bij mij geen resultaat. Heb voor de pijn te drukken morfine maar dan in de vorm van zetpillen omdat die het beste voor mij baten. Maar nu komt de zomer weer in aantocht en een dagje uit gaat dan moeilijk omdat de zetpillen op een gegeven moment warm worden en smelten. Ik heb het al geprobeerd met zon koeling van een koelbox maar die worden op een gegeven moment ook warm kan slecht ook de koelbox meenemen voor een paar zetpillen. Wie heeft hier een oplossing voor.

groetjes lenie

joost
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Zetpillen

Berichtdoor joost » zo 27 mei 2007, 19:03

lenie schreef:Hallo ik heb de ziekte CIIP. Waarvoor nog geen medicijnen zijn uitgevonden. Of de medicijnen wat evt. hiervoor geschikt zijn geven bij mij geen resultaat. Heb voor de pijn te drukken morfine maar dan in de vorm van zetpillen omdat die het beste voor mij baten. Maar nu komt de zomer weer in aantocht en een dagje uit gaat dan moeilijk omdat de zetpillen op een gegeven moment warm worden en smelten. Ik heb het al geprobeerd met zon koeling van een koelbox maar die worden op een gegeven moment ook warm kan slecht ook de koelbox meenemen voor een paar zetpillen. Wie heeft hier een oplossing voor.

groetjes lenie

Ik heb voor warme dagen standaard een heel klein electrisch koelboxje in de auto staan. Dit is aangesloten op de sigaretten aansteker. Ik heb er vorig jaar mijn stoma materiaal ook in gelegd als ik het in de auto liet liggen. Een ander idee kan ik je op het moment niet zo aan helpen...
I am not a complete idiot..... Some parts are missing

eddy

Berichtdoor eddy » zo 27 mei 2007, 22:26

Ik heb hier ook nog geen ervaring mee, maar zal er ook eens over nadenken.
Misschien iets van een blikjes koeler om de warmte buiten te houden.

Zelf gebruik ik ook zetpillen en is wel handig als ze niet smelten in de zomer.

Ed,

lidy
Bestuur
Bestuur
Soort stoma of techniek: omgeving van
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: moeder van ileodochter
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: onbekend
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 58
Contacteer:

Berichtdoor lidy » zo 27 mei 2007, 23:42

Hallo,

Op zoek naar een koeltasje voor stomaplekken kwam Herman met de volgende link
die zeer geschikt is voor diabetesspullen maar net te klein bleek voor de plakken.
Bestel het voor proef gewoon en is het niks stuur je het gewoon weer terug.

Misschien is dit iets om de zetpillen in mee te nemen:
link

diabetesproducten/overige diabetesproducten/opbergetuis/De Insulmate
...ik ben vast niet de eerste die iets overkomt, maar ik wil wel helpen dat ik de laatste ben die dan het wiel moet uitvinden...

lenie

zetpillen

Berichtdoor lenie » ma 28 mei 2007, 0:16

Dank jullie voor jullie reactie.Dank je Lidy.Ik heb al een mailtje gestuurd voor die insuline zakjes of dit evt. ook geschikt is voor zetpillen. dit zou voor mij de oplossing zijn om er een dagje uit te gaan maar zonnig weer.

Groetjes Lenie

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Leeftijd: 38
Contacteer:

Berichtdoor eliene » wo 30 mei 2007, 11:36

succes en houd ons op de hoogte, ben erg benieuwd of dat tasje geschikt is. heb hem zelf even in huis gehad, maar kwam er dus inderdaad achter dat hij net te klein was voor de stomaplakken. voor de zetpillen lijkt hij me erg geschikt. in het ene vakje kun je die kwijt, en in het andere vakje zit een heel klein koelblokje. ben benieuwd!!
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

lenie

Berichtdoor lenie » di 2 jun 2009, 13:18

Geachte mevrouw Sillen,
Hallo Dit heb ik als antwoord gekregen op mijn vraag over die insulinezakjes.Ik heb terug gemaild over hoe koud die zakjes zijn en hoelang die koud blijven.Omdat zetpillen op koelkasttemparatuur bewaard moeten blijven.als ik weer antwoord op deze vraag heb zal ik deze weer hier plaatsen.

Groetjes Lenie
Dank voor uw reactie.

Wij hebben geen ervaring met het koel houden van medicijnen behalve de insuline.
Echter omdat Insuline koud blijft gedurende een flink aantal uren zouden wij zeggen dat dit ook te gebruiken is voor medicijnen koud te houden.

Wij weten echter niet of medicijnen op een bepaalde tempratuur koel gehouden moeten worden dus kunnen wij niets zeggen of het met de juiste tempratuur wordt koel gehouden.

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: Zetpillen koel houden in de zomer

Berichtdoor eliene » vr 12 jun 2009, 12:38

vr 12 jun 2009, 11:02
Hou je medicijnen koel!

AMSTERDAM - Wanneer u medicijnen gebruikt die koel bewaard moeten worden, is dat thuis vaak geen probleem! Maar zodra u moet gaan reizen, bijvoorbeeld een weekend weg of op vakantie, is het wat lastiger.

Gedurende deze reis is de Iso Medi Bag van TravelSafe ideaal. Dit medicijnentasje wordt geleverd met een koelelement, hierdoor blijven uw medicijnen 8 tot 12 uur koel. Na deze periode is het noodzakelijk om het koelelement opnieuw in te vriezen. Verkrijgbaar vanaf Î9 via www.travelsafe.nl

bron: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/4146158/__Hou_je_medicijnen_koel___.html
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

@marion@

medicijnen mee op vakantie

Berichtdoor @marion@ » di 7 jul 2009, 12:59

Als je medicijnen die je nu of standaard slikt mee moet nemen op vakantie is het goed om te weten dat te hoge temperaturen niet goed zijn voor medicijnen. De houdbaarheid kan zelfs korter worden dan de datum die op de verpakking is aangegeven. Zoek om deze reden dus altijd een koel plekje uit voor je reisapotheek. Indien medicijnen in de koelkast bewaard dienen te worden, staat dit altijd op de verpakking. Het is dus belangrijk om medicijnen op de juiste temperatuur te bewaren, ook op vakantie! Anders kan de werkzaamheid afnemen of worden geneesmiddelen zelfs onbruikbaar. Leg geneesmiddelen nooit op de hoedenplank of in het handschoenenkastje van een auto. Daar kan de temperatuur te hoog oplopen. Neem geneesmiddelen tijdens een vliegreis mee in uw handbagage en probeer medicijnen over verschillende tassen te verdelen, om problemen te voorkomen als er een tas zoekraakt. Voor bijvoorbeeld insuline zijn speciale koeltasjes verkrijgbaar.

bron: medicalfacts

Terug naar “Medicatie”