stomaforum.nl

Prijzen van de producten

Moderators: eliene, suus, Purple, Chiara

Hye Sun
Geslacht: Niet opgegeven

Re: Prijzen van de producten

Berichtdoor Hye Sun » di 24 nov 2009, 16:03

Wat handig dat Hoogland dat heeft. Ik bestelde steeds via de mail, maar zal ook eens een account aanmaken voor het bestellen. En dan weet ik gelijk hoe duur ik ben en of ik het goedkoper kan maken. Goeie tip Tatal ;)T

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 38
Contacteer:

Berichtdoor eliene » di 24 nov 2009, 17:51

ah ja helemaal super, na even zoeken zie ik idd dat iedereen de prijzen kan zien ;)T hier kunnen we wat mee ^HELp0

phoe en is idd schrikken zeg, dat betekend dat een zakje bij mij ruim 11 euro kost AmUIrDF
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Ben
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Colitis Ulcerosa
Ziekenhuis: CWZ/Radboud
Stomaverpleegkundige: J cornellisen/C Frieling
Geslacht: Man
Leeftijd: 60
Contacteer:

Berichtdoor Ben » di 24 nov 2009, 18:11

ik heb gisteren via de website van Hoogland een account aangevraagd en had vanmorgen al een mailtje. Na wat zoekwerk kwam ik er achter hoe alles in elkaar zit. Leuk om ook via deze weg te bestellen en te zien wat het allemaal kost?? Lijkt me leuke handel en zo te zien met flinke marges? Als ik zie dat de plastic wegwerpzakjes ongeveer 4,50 per 100 stuks kosten? Schat de kost prijs van de grondstoffen en het maken van de zakjes op wel 1,= Dus ongeveer 3,50 voor Hoogland? Goed idee voor de toekomst??
Maar alle gekheid op een stokje, kost een zak geld die zakjes en de euro's moeten blijven rollen. Het wordt je wel pijnlijk duidelijk dat je wel een kostenpost bent voor de ziektekosten verzekering.

Grtjes Ben

Tatal

Berichtdoor Tatal » di 24 nov 2009, 19:12

Ja nu je de prijzen kunt zien zie je hoe duur de zakjes en plakken en alles kost. Ik merk dat ik hele dure plakken heb maar het merk dat ik gebruik is het enige dat bij mij goed plakt. En ik heb ook voor agressieve output anders gaat mijn huid kapot. Ik heb namelijk niet de gewone sensura plak maar de xpro. Die is nog vrij nieuw maar ook "vrij"duur. 8,88 per plak. Maar ik kan hem wel drie dagen laten zitten. Scheelt dan weer. En mijn zakjes zijn 4,80 per stuk. Wel elke dag. Verder gebruik ik helemaal niks. Geen pasta, creme, film- of schoon- maak doekjes. Alleen gaasjes. En blue bags. Ja en nachtzak 2 per week en 1 beenzak per week. Loopt dan toch weer op. En die mickey button is ook nog duur. 4 per jaar. En ik gebruik ook nog hele dure medicijnen. Injecties 500 euro per maand. Staat ook voortaan op de etiketjes hoe duur je medicijnen zijn.
Maar ja je kunt er toch niet buiten he?

Groetjes Chantal.

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » wo 25 nov 2009, 11:50

pfff jeetje ik ben het eens uit gaan rekenen wat ik dan per dag kost. nu moet ik zeggen dat ik erg veel gebruik sinds mijn stoma verkeerd is aangelegd en ik hoop dat dit anders zal zijn na de laatste operatie.

wat ik gebruik:

dansac zakjes convex eendeling, 113,38 per doos, per stuk 11,34
pasta convatec, 21,45 per tube, doe ik een keer of 5 mee dus 4,29
van heek wegwerpzakjes, 10,24 voor 100 stuks dus 0,11 per zakje
versiva convatec (verband voor over een plek wat steeds open gaat), 63, 04 voor 10 stuks, knip ik door zessen dus 1,05 per keer
varimate thin strips om de versiva mee vast te plakken, 85,76 voor 60 stuks, 1 stuks knip ik in vieren dus 0,36
wbf doekjes, 56,63 per 30 stuks, dus 1,90 per doekje
eakin ringen, 136,29 voor 30 stuks, gebruik een halve dus 2,27 per keer
eakin creme, 16,94 per tube, gebruik ik wel een half jaar dus 0,09
non woven gaasjes, 4,95 per 100 stuks, gemiddeld 4 per keer dus 0,20

kost ik in totaal per dag 21,61!! en dan heb ik ook nog vaak een lekkage dus ga maar uit van het dubbele #5r6t^&

nee je kunt niet zonder maar het is wel schrikken en je wordt je er wel meer van bewust. als ik echt geen wbfdoekje nodig heb of een extra gaasje, bewaar ik hem nu wel %^CRo

wat ik dan weer interessant vind is dat ik zie dat dingen waarop ik kan besparen zijn wegwerpzakjes, dat kan veel goedkoper (natuurlijk even testen of ze ook goed goed geurdicht zijn). ik zie dat de dansac barriere creme die ik even goed vind als die van eakin, 4 keer zo goedkoop is als die ik nu gebruik!! dus ja, zelf kun je op dat soort dingen die niet veel uitmaken, wel besparen. kijk qua zakjes en ringen bijv weet ik dat ik niet anders kan.
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Hye Sun

Berichtdoor Hye Sun » wo 25 nov 2009, 16:41

Ik kost:

Coloplast SenSura mini € 165,47 per 30 stuks/ 1 per dag
ADAPT PASTA 57G TUBE € 21,57 ik weet niet hoe lang ik daarmee doe, een maand?
HEKASOFT NONWOVEN KOMPRES 10X10CM 4LAGEN BULK €4,14 per 100 stuks/ 2 a 3 per dag
HLM-750 AfVALZAKJES 100ST €9,75 1 per dag
WELLFORM MEDICAL HUIDBESCHERMI NGSFILM WBF100 €56,63 per 30 stuks/ 1 per dag en dat ga ik zonder proberen.
DANSAC IRRI DRAIN+HUIDPLAAT HYDROCOL €53,23 per 20 stuks/1 per 2 dagen
Coloplast Assura Conseal Plug € 80,40 per 10 stuks/1x in de maand gemiddeld

IRRIMATIC IRRIGATIEPOMP €360,93 1 per 2 jaar
IRRIMATIC SLANGSYSTEEM MET TERUGSLAGKLEP EN CONUS €38,90 2 per jaar

Reserve:
Coloplast SenSura Convex Light Colo €68,42 per 10 stuks
Coloplast SenSura Convex Light Ileo €123,54 per 10 stuks
COLOPLAST IRRIGATIESET € 43,14

Dat was het geloof ik wel zo'n beetje. Ik kon de plug niet op de site vinden zie ik dat op de afleverbonnen van Hoogland de prijzen per stuk er gewoon bij staan AmUIrDF Dat is me nooit opgevallen. Ik keek ook meestal alleen of ik alles had :) Hm, en volgens mij zijn ze duurder geworden, want op de bon staan andere stuks prijzen dan als ik de prijzen uitreken vanaf de site.

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » ma 30 nov 2009, 11:19

ik heb zelfs een foutje gemaakt, de gaasjes die ik gebruik kosten niet 4,65 maar 9,33, een verschil! ik heb nu al de dansac creme besteld, die kunnen 4 keer uit de crème van eakin die ik eigenlijk net zo goed vind. bij combicare heb je niet veel meer keus voor wegwerpzakjes dus daar kan ik niet bezuinigen (blueline is hun eigen merk dus hun verkopen vooral dat), dat doe ik wel bij mijn nieuwe leverancier.

ah ik zie nu wel ineens iets nu ik het allemaal bekijk. ik krijg automatisch vanaf het begin al de gaasjes van klinion terwijl ze bij combicare ook gaasjes hebben van blueline die de helft goedkoper zijn. het is toch eigenlijk raar dat je, als je een stoma krijgt, er meteen alles voor je wordt gekozen en dan vaak ook nog het duurste? ik kom er nu pas achter dat er andere gaasjes zijn, net zo goed, maar de helft goedkoper. toch jammer hoor dat we niet worden meegenomen in dit soort dingen...

nu ik andere crème en gaasjes ga gebruiken bezuinig ik 21 cent per dag, lijkt weinig maar toch ruim 76 euro per jaar, terwijl ik er zelf niets aan merk want ik gebruik even goede producten.

en ik blijf er toch van schrikken dat het doosje eakin schijven, 30 stuks, 136,29 kost AmUIrDF oké ze werken helemaal super, maar #5r6t^&

iris

Berichtdoor iris » ma 30 nov 2009, 12:13

wat ik heb is iets heel anders, maar ik kost helemaal veel per dag.

Een zak voeding is al E11,-, daar heb ik er 2 van per dag. dus 22 euro = 154 euro per week
daarnaast gebruik ik per week ongeveer 100 gaasjes, dus 10 euro. per week
tegaderm, ongeveer 15 euro in de week.
daarnaast nog de huur van de pomp, en de toedieningsslangetjes( ik dacht 1,- per stuk zo ongeveer) is 7 euro per week

dus ik denk dt ik zo onteveer 200 per week kost. En dan zitten de medicijnen en alles er nog niet eens bij. En echt bezuinigen gaat niet. Ik heb echt alles nodig.

En dan hoorde ik dat ptje met haar tpv helemaal het toppunt haalt ;)

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » ma 30 nov 2009, 13:29

ja op sommige dingen kun je niet bezuinigen hoor, en is het gewoon pure noodzaak. ik heb bijv 1 medicijn waarvan ze me een goedkopere variant wilden geven, maar dat werkte niet bij mij. tja dan houdt het op. maar die gaasjes, zijn dan vierkante non woven of iets anders? want dat zou dan nog wel voor de helft kunnen.
ik moet wel zeggen toen ik gister een lekkage had en daarbij geen wbf doekje gebruikte, ik meteen dacht: he scheelt weer 2 euro :)

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Re: Hoeveel materiaal bestel jij per keer?

Berichtdoor eliene » ma 14 nov 2011, 15:55

We hebben overigens hier een topic over de prijzen van stomamateriaal: viewtopic.php?f=118&t=3159

En hier een topic over wat je doet met de kennis van productprijzen: viewtopic.php?f=118&t=3211

Gemiddeld kost een huidplak 6,50 en een zakje 3,50. Mijn eendelige convex (en convex is iets duurder dan een normale plak) kost bijvoorbeeld 11,34 per stuk. Omdat je een eendelig systeem elke dag vervangt en de huidplak van een tweedelig systeem (al is die in verhouding iets duurder dan bij een eendelig systeem) meerdere dagen laat zitten, is uiteindelijk tweedelig wel goedkoper. Vooral ook omdat de huidplak het duurst is.

Carolien
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: ..

Berichtdoor Carolien » wo 16 nov 2011, 15:55

Bij Hoogland Medical zijn de prijzen niet meer openbaar, en dat staat wel in de
andere topic waar naar wordt verwezen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat een eakin zakje convex kost, 1 per dag, zou dat
een tientje per dag zijn ?

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » do 17 nov 2011, 13:49

Ik zag idd dat het helaas niet meer openbaar staat, en kan even geen andere weg vinden. Ga toch nog even kijken hoe we wel aan de prijzen kunnen komen...

WanLan
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: 2: urinestoma en peg sonde
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: CRPS, Dystonie, HMS en vermoedelijk ITC
Stoma (opgeheven) sinds: 11 okt 2011
Ziekenhuis: LUMC
Stomaverpleegkundige: Jos en Esther
Leeftijd: 36
Contacteer:

Berichtdoor WanLan » di 22 nov 2011, 14:26

Ik kan de prijzen wel bekijken door een inlogcode van Hoogland. Ik zal even kijken wat Eakin 1 delig convex ileo, colo en uro kost...

Ik kom er zo op terug!
Liefs,

Wanda

Karakter is wat je bent in het donker. <Dwight L. Moody>

WanLan
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: 2: urinestoma en peg sonde
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: CRPS, Dystonie, HMS en vermoedelijk ITC
Stoma (opgeheven) sinds: 11 okt 2011
Ziekenhuis: LUMC
Stomaverpleegkundige: Jos en Esther
Leeftijd: 36
Contacteer:

Berichtdoor WanLan » di 22 nov 2011, 14:35

107,03 per doos van 10 voor 1 delig colo convex >> dus ± 10,07 per zak
146,11 per doos van 10 voor 1 delig ileo convex >> dus ± 14,61 per zak
181,07 per doos van 10 voor 1 delig uro convex >> dus ± 18,01 per zak

Dit zijn de prijzen voor Eakin 1 delig.

Andere prijzen kan ik wel opzoeken op aanvraag.
Liefs,

Wanda

Karakter is wat je bent in het donker. <Dwight L. Moody>

Carolien
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: ..

Berichtdoor Carolien » vr 25 nov 2011, 0:22

WanLan schreef:146,11 per doos van 10 voor 1 delig ileo convex >> dus ± 14,61 per zak

Bedankt voor het opzoeken, maar dat is even VEEL zeg !? :shock:
zijn alle maten zakjes dezelfde prijs ?
Dit is wel echt heel veel, wat een dure zakjes pfff, ik ga maar niet uitrekenen wat dat per jaar is.

Terug naar “Materiaal bestellen en productprijzen”