stomaforum.nl

Hoeveel materiaal bestel jij per keer?

Moderators: eliene, suus, Purple, Chiara

Carolien
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: ..
Geslacht: Niet opgegeven

Re: Bestellen bij je leverancier

Berichtdoor Carolien » vr 4 jun 2010, 12:39

Nog even een vervolg op de soap hoor !! <:)> <:)>
Ik heb dus een bestelling geplaatst, in de 1e levering zaten de plakken .. met een vliegenmepper en een pakje stroopwafels -_-_+
In de 2e levering zaten de midizakjes... met een mepper en een pakje stroopwafels -_-_+
In de 3e levering zaten de maxizakjes... met een mepper en een pakje stroopwafels -_-_+
We kunnen met 3 meppers in ieder geval de vliegen achterna zitten en dan gelijk de calorieen van de stroopwafels verbranden.
(LOL)

p-tje

Berichtdoor p-tje » vr 4 jun 2010, 15:08

ik wil spontaan van levarancier veranderen :mrgreen:

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 38
Contacteer:

Berichtdoor eliene » zo 13 jun 2010, 13:16

ja ik zorg inmiddels toch ook wel dat ik wat meer voorraad heb. ik ben van leverancier verandert door een vervelende ervaring. eerst kreeg ik altijd alles op tijd, maar nu worden er soms dingen nageleverd. ik bestelde altijd als ik nog voor een week had maar nu minimaal 2 weken, anders wordt het toch wel te spannend :whistle: en idd wel een goed idee carolien om meteen van elk lotnummer wat te proberen. heb al eens gehad dat van 1 lotnummer alles fout was en dat was het enige wat ik had, probleem... dus wel verstandig om te gaan doen eigenlijk.
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Marianne55
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma (eindstandig)
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik heb een colostoma.
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Twee keer een darmperforatie veroorzaakt door gore-tex matjes. Helaas zitten er nog steeds resten die fistelen en sta ik sinds 18 mei 2010 op de wachtlijst van het AMC voor een tijdelijk ileostoma en een amputatie van het grootse deel van mijn endeldarm. Ook worden alle fistels opgespoord en verwijderd. Op 1 juli 2010 een tijdelijk dubbelloops ileostoma gekregen. Op 10 september 2010 wordt in het AMC de stoma opgeheven.
Stoma (opgeheven) sinds: 20 jan 2009
Ziekenhuis: St Antonius Nieuwegein/ AMC
Stomaverpleegkundige: Marianne den Hertog
Leeftijd: 66

Berichtdoor Marianne55 » zo 13 jun 2010, 18:36

Sinds ik een colostoma heb (20-01-2009) heb ik altijd gekregen wat ik bij Combicare besteld had.
Maar nu wacht ik sinds vorige week op de sensura plakken. De overige spullen ( een doos vol) zijn wel geleverd maar zonder stroopwafels. Zou dat het begin zijn van komende naleveringen? Ik heb gelukkig nog 3 plakken dus ik hoop dat ik ze op tijd binnen heb. Eigenlijk moet dit niet mogen want er zijn zoveel stomadragers dat je toch minstens als bedrijf je voorraad op peil dient te houden. BuTtErFlY7*

Judith

Berichtdoor Judith » zo 13 jun 2010, 18:42

Bestel je per telefoon of per internet Marianne? Mijn ervaringen via internet zijn momenteel nog niet zo goed, via de telefoon nog weinig problemen gehad... En Carolien, wat zul jij een vliegvrij huis krijgen ;) , we zijn laatst naar een bijeenkomst geweest van Dansac en daar vertelde de mevrouw van Combicare dat je alleen maar stroopwafels krijgt bij volledige bestellingen en niet bij vervolgbestellingen ~~*# De man die jouw bestellingen inpakte gunde je in ieder geval weinig vliegen TT,: GrTi)- Judith

marva

Berichtdoor marva » zo 13 jun 2010, 19:37

Ik doe mijn bestellingen via internet bij Medireva, gaat meestal prima. Vandaag besteld morgen binnen. Inmiddels bestel ik voor 2-3 maanden en dat is geen probleem. Ik bestel als ik nog voor een week of 2 in huis heb.
In het begin erg zoekende geweest naar een goed systeem en toen bestelde ik samen met de stomaverpleegkundige soms 2 keer per week een ander systeem cryp ook dat was geen probleem, alleen deden ze moeilijk over de grote hoeveelheid gaasje . .. "Mevrouw u krijgt maar 3 gaasjes per verschoning vergoed" Tja dat is natuurlijk ook het aaaaaallerduurste van de hele bestelling gfIOU* en met 5-6 lekkages per dag ging er best veel doorheen GR%5
Die stroopwafels klinken best lekker, 'k zal eens vragen of medireva ook niet wat lekkers aan de bestellingen kan toevoegen O-+

Marianne55
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma (eindstandig)
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik heb een colostoma.
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Twee keer een darmperforatie veroorzaakt door gore-tex matjes. Helaas zitten er nog steeds resten die fistelen en sta ik sinds 18 mei 2010 op de wachtlijst van het AMC voor een tijdelijk ileostoma en een amputatie van het grootse deel van mijn endeldarm. Ook worden alle fistels opgespoord en verwijderd. Op 1 juli 2010 een tijdelijk dubbelloops ileostoma gekregen. Op 10 september 2010 wordt in het AMC de stoma opgeheven.
Stoma (opgeheven) sinds: 20 jan 2009
Ziekenhuis: St Antonius Nieuwegein/ AMC
Stomaverpleegkundige: Marianne den Hertog
Leeftijd: 66

Berichtdoor Marianne55 » zo 13 jun 2010, 19:46

Judith,

Ik bestel altijd per telefoon en nooit een probleem met mijn bestelling gehad.
Dit is echt de eerste keer dat ze iets niet hebben.
Wel heb ik ze vast in kennisgesteld dat ik medio juli een ileostoma krijg (0)- .
Ik weet niet waarom ze die plakken niet op voorraad hebben.
Morgen bel ik ze wel weer op. Dus even SopYmE$

Frans V
Rustig Stomaatje
Rustig Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Ziekenhuis: Reinier de Graaf
Geslacht: Man
Leeftijd: 65

Re: Hoeveel materiaal bestel jij per keer?

Berichtdoor Frans V » vr 3 sep 2010, 21:28

Hallo allemaal,
Ik bestel zo elke 2 maanden, bij Combicare.
Heb er zelfs een Excel-spread sheetje voor gemaakt. Ik tel (of schat) het materiaal dat ik nog heb en het rekenblad berekent dan hoeveel ik moet bestellen.
Als iemand geïnteresseerd is in een kopietje, laat maar even weten.
Groetjes,
FransV.

Carolien
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: ..

Berichtdoor Carolien » za 4 sep 2010, 11:01

Een spread-sheet ?!! IhjGH*87

Dat is voor mij niet nodig, maar het aantal artikelen dat iemand gebruikt zal waarschijnlijk verschillen.
Ik gebruik alleen plakken en zakken, een ringetje en een gel-zakje. O. ja, plastic zakjes en gaasjes natuurlijk ook :D

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » za 4 sep 2010, 16:00

Wow jij hebt het goed aangepakt Frans ;)T Ik bekijk de aantallen in mijn kast op het oog :) Maar stuur maar nar info@stomaatje.nl, ben wel geïnteresseerd!
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

aura
Beginnend Stomaatje
Beginnend Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: crohn, darmperforatie
Ziekenhuis: Catherina Ziekenhuis EHV
Stomaverpleegkundige: Hannie
Leeftijd: 37

Berichtdoor aura » za 25 jun 2011, 19:37

Ik bestel altijd wel voor een maand of 4, misschien zelfs 5.Bestel altijd bij Medireva, super service en de volgende dag al in huis.Helaas wel zonder wat lekkers waar ik hier over lees ,love.,
misschien kunnen we dat inderdaad eens voorstellen.
ik heb een ladekast van Ikea met errug veel kleine lades en hierin bewaar ik (zonder doosje) al mijn stomaspullen.
zo heb ik een lade voor de pastaringetjes, eentje voor alle doekjes, de zakjes etc.echt Ideaal.

ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie allemaal jullie spullen bewaren...
AnYoNe(8 AnYoNe(8 AnYoNe(8
Groetjes Aura

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » za 25 jun 2011, 20:12

Ja we hebben heel wat te bewaren he! Er is zelfs al een topic over :D viewtopic.php?f=118&t=1609

Purple
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: ik heb er zelf een...
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: colitis ulcerosa
Stoma (opgeheven) sinds: 14 apr 2009
Ziekenhuis: Gelderse vallei, Ede
Stomaverpleegkundige: Ellen van Manen
Leeftijd: 31
Contacteer:

Berichtdoor Purple » za 23 jul 2011, 11:32

Voor het eerst kreeg ik te maken met het limiet wat je mag bestellen per keer. Inmiddels ben ik weer geopereerd en gebruik ik andere zakjes. Ik had even een rekenfoutje gemaakt want hier zitten veel meer zakjes in het doosje dan mijn oude vertrouwde (daar zaten er maar 10 in per doos). Ik mag maximaal voor 2 maanden aan zakjes bestellen en ze houden ook bij hoeveel je er nog ongeveer zou moeten hebben. Gebruik je dus meer dan zien ze dat dus en spreken ze je er waarschijnlijk op aan en moet je denk ik een machtiging van je stomaverpleegkundige vragen. Ben ik een keer wat vergeten mag ik natuurlijk nog wel een keer bellen ^HELp0 . De volgende dag heb ik al de bestelling in huis en de mensen die het brengen zijn altijd heel vriendelijk. Ik zit trouwens bij Hodes en ik ben heel erg tevreden over de service :mrgreen:
Never give up on something that you can't go a day without thinking about

ingridnicole
Rustig Stomaatje
Rustig Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: ik heb cu
Stoma (opgeheven) sinds: 20 mei 2011
Ziekenhuis: UMCG
Leeftijd: 46

Berichtdoor ingridnicole » za 17 sep 2011, 3:00

ik bestel net als derest voor 2 maanden, muv de vakantietijd.. dan wat extra....en die stroopwafels.... ik wil ze wel elke week hahahah !:))!
Als je moed je in je schoenen zakt, ga dan eens op de kop staan!
LOESJE

petra
Beginnend Stomaatje
Beginnend Stomaatje
Soort stoma of techniek: continent urinestoma (indiana Pouch)
Leeftijd: 71

Berichtdoor petra » za 17 sep 2011, 9:37

Ik bestel voor 3 maanden tegelijk, voor kerstmis en dan weer in maart om zo laat mogelijk aan het eigen risico van de zorgverzekering te komen. Groet Petra de Jong

Terug naar “Materiaal bestellen en productprijzen”