stomaforum.nl

Hoeveel materiaal bestel jij per keer?

Moderators: eliene, suus, Purple, Chiara

petra
Beginnend Stomaatje
Beginnend Stomaatje
Soort stoma of techniek: continent urinestoma (indiana Pouch)
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 71

Berichtdoor petra » do 12 feb 2009, 14:51

Ik bestel voor 2 maanden en dat zijn 2 grote volle dozen.
mijn leverancier is Hoogland (nooit klachten)
Omdat het februari is, en mijn eigen bijdrage van de ziekteverzekering eraf gaat kreeg ik een rekening, ik schrok wel dat,dat voor meer dan €1100,00 was. Wij zijn dure klanten voor de verzekering!
Groet Petra
Er is altijd iemand die van je houdt

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: Hoeveel bestellen jullie per keer?

Berichtdoor eliene » di 20 okt 2009, 16:23

ik hoorde van een leverancier dat zij een beperking hebben op een bestelling en dat je niet meer dan voor een bepaalde tijd spullen kunt bestellen, ik dacht dat het een maand was. ik was benieuwd of jullie al eens iets hebben gemerkt bij je leverancier, dat je niet meer dan een bepaald aantal stomazakjes of accessoires mocht bestellen? zelf heb ik het nog niet meegemaakt innocentttt
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

frans
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: ben de eigenaar
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: endeldarmkanker
Stoma (opgeheven) sinds: 08 dec 2005
Ziekenhuis: catharina Eindhoven
Stomaverpleegkundige: Hanny en Dorethe.
Geslacht: Man
Leeftijd: 72

Berichtdoor frans » di 20 okt 2009, 19:46

Ik heb vorige week gewoon de normale bestelling gedaan voor ruim twee maanden en bij Medireva hebben ze nergens iets van gezegd,

wordt dan ook weer veel duurder voor de verzekering om iedere maand de paketten rond te laten brengen.

gr, Frans.
Frans is helaas overleden, zie topic in memoriam

ronnyboy
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: colitus ulserosa
Stoma (opgeheven) sinds: 27 sep 2006
Ziekenhuis: lumc en wza
Stomaverpleegkundige: h.bouwman
Geslacht: Man
Leeftijd: 51

Berichtdoor ronnyboy » wo 28 okt 2009, 9:06

Ik bestel meestal voor 3 maanden.
Alleen met zomervakantie en rond kerst bestel ik wat meer,
mocht er eens een pakje tussen zitten wat niet goed is
heb je in ieder geval genoeg om die dagen door te komen.

Als ik uitga dat ik 1x in de 3 dagen mijn plak verwissel
bestel ik supersoftplak 6 doosjes á 5 stuks
en van stomazakjes 3 doosjes á 10 stuks.
En voor wat ik verder gebruik bestel ik naar wat ik
daarbij nodig heb.

Ron

Xander
Geslacht: Niet opgegeven

Bestellen

Berichtdoor Xander » di 19 jan 2010, 1:47

Ik bestel bij Medireva, op aanraden van de stomaverpleegkundige. Heb trouwens pas 1x besteld, dus zoveel ervaring heb ik niet:P
Bij mijn bestelling had ik gevraagd of ik een lijst met de te krijgen spullen kon krijgen, zodat ik weet wat er allemaal op de markt is en of er nog handige spulletjes zijn die ik kan gebruiken. Helaas konden ze mij geen lijst opsturen omdat die veel te lang zou zijn en omdat ze "een groothandel zijn en geen fabrikant".

Maar hoe kan ik nu nieuwe dingen bestellen als ik niet weet wat er allemaal verkrijgbaar is?
Ik heb mijn bestelling gewoon afgelezen van de lijst van de eerste levering, anders zou ik niet weten wat ik precies zou moeten bestellen.

Heeft iemand toevallig een lijst, of tips hoe ik informatie kan krijgen over welke producten er allemaal op de markt zijn?

Groetjes,

Xander

koosje

Re: Bestellen

Berichtdoor koosje » di 19 jan 2010, 11:49

Het klopt Xander dat de lijst eindeloos groot zou zijn omdat er zoveel verschillende materialen zijn van zoveel fabrikanten. Wat je zou kunnen doen is via de internetsite van je leverancier kijken wat voor materiaal er allemaal is, maar je zou ook de fabrikanten zelf aan kunnen schrijven met je vraag, de meesten zijn je graag van dienst! Vaak kan je ook (gratis) proefmateriaal opgestuurd krijgen, je wordt dan nog wel een keer gebeld omdat men weten wil hoe het bevallen is. Wat bestellen betreft: ik kijk meestal wat ik nodig heb, soms heb bv. nog zoveel gaasjes of afvalzakjes dat ik er daar bij de bestelling niet zoveel van nodig heb. In het begin als je net een stoma hebt moet je leren hoeveel materiaal je ongeveer gebruikt en aan de hand daarvan inschatten hoeveel je moet gaan bestellen, daar word je vanzelf handiger in. Wat ik in het begin nog wel eens deed is uitleggen dat ik net mijn stoma had en vragen of ze me misschien wilden helpen bij het rond maken van mijn bestelling, daar zitten die telefonistes voor en ze helpen je graag! Heel veel succes!

elza
Beginnend Stomaatje
Beginnend Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: 30 nov mijn stoma gezet had veel last van heel veel poliepen in voornamenlijk dikke darm en die is er helemaal uitgehaald
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: veel darmpoliepen en problemen met het naar de wc gaan
Stoma (opgeheven) sinds: 30 nov 2009
Ziekenhuis: umc utrecht
Stomaverpleegkundige: regine
Leeftijd: 39

Re: Bestellen

Berichtdoor elza » di 19 jan 2010, 12:57

ik had dat ook wist niet wat er was en omdat mijn stoma snachts t meeste werkte en ik dus vaker wakker was om te legen enzo heb ik gewoon bij mijn stoma verpleegkundige gevraagt of er grotere zakken voor de nacht zijn ( nu zag ik dat jij ook een ileostoma hebt nou ik moet zeggen t is echt een genot ik slaap nu lekker door ) nou de stomaverpleegkundige weet dus wel wat er allemaal te krijgen is die heeft me een paar van die grote zakken meegegeven om te proberen en ze gaf gelijk t bestelnummer ervan mee zodat ik het gelijk kon gaan bestellen
misschien is dat wel een tip voor je als je wat mist even bij je stomaverpleegkundige vragen daar zijn ze ook voor
nou ik hoop dat je zo misschien wat verder komt
groetjes

Carolien
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: ..

Re: Bestellen bij je leverancier

Berichtdoor Carolien » di 23 mar 2010, 19:08

Mijn materiaal bestel ik bij combi-care, en dan voor 2 maanden.
De eerste keer heb ik gebeld, en inderdaad weten die telefonistes aardig goed wat je zo ongeveer nodig heb, ook v.w.b. gaasjes e.d. ###$$$
Nu bestel ik via internet, dan kun je zien wat je al besteld heb, en kun je het aantal intikken.
Als je iets wilt bestellen wat je nog niet eerder heb gehad dan bellen ze je terug, hoe en waarom, en met eventueel een goede tip.
Ik wilde b.v. een spuitbus geurverdrijver bestellen, en die moet je dan zelf betalen, belt combi-care op dat er van Hollister ook een geurneutraliserende gel is, en dat die wel wordt vergoed, uiteraard heb ik dat eerst geprobeerd en dat helpt ruim voldoende, dus de spuitbus heb ik niet meer nodig. !:))!

Caatie

Berichtdoor Caatie » wo 24 mar 2010, 16:33

even een algemene reactie,
het wordt meestal door de zorgverzekeraar bepaald voor welke periode je produkten mag bestellen, meestal 2 maanden. De verzendkosten wordt niet betaald door de verzekering, dus een leverancier wil het liefst idd. voor zo lang mogelijke periode leveren.

De Lemonspray wordt idd niet vergoed, maar bij het Kruidvat hebben ze een spray met citroen die minstens net zo goed werkt.

Ook een lucifer afstrijken absorbeert geur!

groetjes Caatie *(^*&%5

Carolien
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje

Berichtdoor Carolien » di 1 jun 2010, 18:36

In het mooie foldertje van de leverancier is te lezen dat ze liever niet willen dat gebruikers een voorraadje opbouwen.
Liever bestellen als het bijna op is, het wordt toch de volgende dag geleverd.... TTttTTuu

Ben er nu al achter dat het zo niet helemaal werkt.
Reeds 2 x heb ik niet passend materiaal gehad, en de laatste keer zat ik een heel weekend zonder maxi-zakjes, ging toen onzeker de nacht in, met de wekker op 6 uur.

Daarom heb ik nu eens goed op tijd besteld, en ?? niet alles kon geleverd worden..
de zakjes zijn uit de voorraad gelopen bij de leverancier ?.. dat kan dus ook gebeuren...

Ach, als het eenmaal fout gaat ?? Wel een hele aardige dame die me alvast telefonisch op de hoogte bracht. BeLlEn&6^
Gelukkig kon ik melden dat ik nu een klein voorraadje heb opgebouwd ^HELp0

lidy
Bestuur
Bestuur
Soort stoma of techniek: omgeving van
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: moeder van ileodochter
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: onbekend
Leeftijd: 58
Contacteer:

Berichtdoor lidy » wo 2 jun 2010, 13:13

Wat let je Carolien om een email naar je leverancier te sturen en hen te wijzen op die zin in hun folder en dat de praktijk helaas anders uitwijst. Het gaat namelijk niet om voorraad aanleggen maar voldoende aanwezig hebben voor gebruik. Dat is iets anders. Zeker als zij niet kunnen leveren en ze de mensen daardoor in de problemen brengen en onzeker maken.

Als ze zo blijven uitleveren en jou daardoor in problemen brengen zou ik overwegen om eens te kijken bij een andere leverancier (er zijn er genoeg in Nederland) en dan een machtiging te laten schrijven door je stomaverpleegkundige dat je het daar wilt proberen omdat je niet tevreden bent over de beloftes van de huidige leverancier.

koosje

Berichtdoor koosje » wo 2 jun 2010, 14:20

Ik bestel ook altijd eerder dan mijn materiaal op is, stel dat je een levering krijgt met een productiefout, dan heb je altijd nog wat achter de hand. En soms is het zo dat het materiaal dat je nodig hebt niet op voorraad is en besteld moet worden en dan kan het langer duren voor je het krijgt. Ik heb nog nooit te horen gekregen dat ik rustig kan wachten tot ik door mijn materiaal heen ben, vind het ook niet zo netjes van de leverancier, die stelt het allemaal wel heel gemakkelijk zo, in de praktijk werkt het vaak toch anders.

Marianne55
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma (eindstandig)
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik heb een colostoma.
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Twee keer een darmperforatie veroorzaakt door gore-tex matjes. Helaas zitten er nog steeds resten die fistelen en sta ik sinds 18 mei 2010 op de wachtlijst van het AMC voor een tijdelijk ileostoma en een amputatie van het grootse deel van mijn endeldarm. Ook worden alle fistels opgespoord en verwijderd. Op 1 juli 2010 een tijdelijk dubbelloops ileostoma gekregen. Op 10 september 2010 wordt in het AMC de stoma opgeheven.
Stoma (opgeheven) sinds: 20 jan 2009
Ziekenhuis: St Antonius Nieuwegein/ AMC
Stomaverpleegkundige: Marianne den Hertog
Leeftijd: 66

Berichtdoor Marianne55 » wo 2 jun 2010, 14:50

Ik bestel bij combicare en ik heb totaal geen klagen!
Vandaag besteld morgen in huis met........ de stroopwafels.
Mijn materiaal sensura 2-delig is altijd op voorraad en ik waardeer de medewerksters omdat ze alle tijd voor me nemen.
Nu moet ik helaas wat minder bestellen omdat ik een ileostoma ga krijgen en ik wil niet met een hele voorraad colo-materiaal blijven zitten.
En nu maar afwachten wat de Heren in Den-Haag straks gaan beslissen hopelijk geen eigen bijdrage voor het stoma materiaal. BuTtErFlY7*

Carolien
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje

Berichtdoor Carolien » wo 2 jun 2010, 16:45

(OOPS) Wil nog even reageren op mijn tekstje, het was niet de bedoeling al te negatief over te komen, eigenlijk denk ik dat iedere leverancier wel zijn voor- en nadelen kent.
Maar als je dan zo'n foldertje lees dan denk je toch : Jaaaaa, duh !!! ###$$$

@ LIdy, inderdaad kan ik een e-mail of een brief schrijven, maar ik had de telefoniste al laten merken dat ik vond dat dit niet zo hoort. Het is natuurlijk ook een opstapeling van ervaringen waarvan ik niet weet of de fout bij de leverancier zit.

@ Marianne , ik gebruik ook sensura-zakjes, zowel midi als maxi worden nageleverd.
Die stroopwafels die waardeer wel, -_-_+ HEERLIJK !! En ik ben het met je eens dat de telefoon-dames heel vriendelijk zijn, en met je mee willen denken.

Ik heb nu een voorraadje aangehouden van ongeveer 3 weken, en wat nieuw binnenkomt probeer ik direct uit ( per lotnummer ) het gebeurt wel dat ik 8 doosjes plakken hebben met 3 verschillende lotnummers, dan ben je toch al snel 6 dagen verder.. *muts#$

ahjdevogel
Beginnend Stomaatje
Beginnend Stomaatje
Soort stoma of techniek: 2: ileostoma en urinestoma

Berichtdoor ahjdevogel » wo 2 jun 2010, 18:22

hallo
ik bestel ook voor 2 maanden
ik gebruik 1 dagzakje voor de ileostoma en 1 zakje voorde bricker stoma
en voor de nacht 2 nachtzakken
gr herma