stomaforum.nl

Leveranciers

Moderators: eliene, suus, Chiara

bij welke leverancier bestel jij je stomamateriaal?

combicare
95
61%
bosman
5
3%
medireva
27
17%
dantuma
6
4%
huikeshoven medical
0
Geen stemmen
medizorg
3
2%
mathot
4
3%
medermico
0
Geen stemmen
medithuis
0
Geen stemmen
nigella
0
Geen stemmen
Hoogland medical
7
4%
Hoogland medical
7
4%
primacare
0
Geen stemmen
primacare
0
Geen stemmen
hodes
3
2%

Totaal aantal stemmen: 157

Essie
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Soort stoma of techniek: Colonstoma en dubbelloops ileostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik ben t zelf
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Hardnekkige fistels met steeds terugkerende abcessen, wat ontstaan is doordat er in 10 jaar tijd een hoop gepruts is en een simpele diagnose over t hoofd is gezien, groot abces gemist.
Nu diagnose overactieve bekkenbodem,daardoor aansturings problemen darmen en eindelijk de juiste behandeling.(hoop ik)
STC waarvoor nu een dubbelloop ileostoma, als dit goed gaat over ongeveer een jaar wordt de dikke darm en colostoma verwijderd en krijg ik een eindstandige ileostoma.
Stoma (opgeheven) sinds: 11 jul 2013
Ziekenhuis: Proctoskliniek,Meander
Stomaverpleegkundige: Noor vd Broek
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 30

Re: Veranderen leverancier

Berichtdoor Essie » za 29 mar 2014, 15:38

Wat je ook kunt proberen is de firma waar je de zakjes van gebruikt bellen, en vragen of ze je van dienst kunnen zijn?
Anders idd met je svk een plan maken dan wel dat zij de bestelling doet voor je en doorstuurt?Of je pikt t op voor een bepaalde periode?

Of ze vraagt de firma in het buitenland om het te leveren?

Lastige situatie ik hoop dat je een oplossing vindt BbBb90

Groetjes Essie %^zoen(

Blijf in jezelf geloven, blijf vechten en geef niet op!!!

Chiara
Moderator
Moderator
Soort stoma of techniek: Ileo
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Eigenaresse
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: CU
Stoma (opgeheven) sinds: 12 mei 2010
Ziekenhuis: Ikazia
Stomaverpleegkundige: Wie er beschikbaar is.

Re: Leveranciers

Berichtdoor Chiara » di 1 nov 2016, 10:46

Zijn er leden die hinder ondervinden of hebben ondervonden van Mediq CombiCare de laatste 2 jaar sinds ze zijn overgegaan op een ander systeem.
Je kunt niet alles hebben waarvan je houd maar als je maar houd van dat wat je hebt.

BertN
Moderator
Moderator
Soort stoma of techniek: colostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Himself!
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Endeldarmkanker
Stoma (opgeheven) sinds: 14 apr 2015
Ziekenhuis: Catharina Ziekenhuis Eindhoven
Stomaverpleegkundige: Hannie, Petra, Marlies
Geslacht: Man
Leeftijd: 57
Contacteer:

Berichtdoor BertN » di 1 nov 2016, 20:18

Hi Chiara, geen verhaal over Mediq, maar hierbij wel mijn eerste maffe ervaring met Medireva, die ik eigenlijk toch best hoog acht. Het gaat om het volgende: als colostomadrager heb ik het genoegen om dmv het spoelen van mijn dikke darm via mijn stoma wat extra flexibiliteit in mijn leven in te hebben mogen bouwen. Ik spoel in de ochtend en ben daarna doorgaans tot de volgende ochtend omtlastingvrij. Hiervoor heb ik een electrische pomp met toebehoren. Die toebehoren zijn oa een slang met conus, om water via mijn stoma naar binnen te kunnen laten lopen. Die slang met conus heb ik tot nu toe altijd (en op het advies van Medireva's stomaverpleegkundige) elke 3 maanden vervangen. Logisch, het blijft niet fris, he. Deze keer verzorgde mijn echtgenote weer de bestelling en kreeg ze te horen, dat slang en conus slechts eenmaal in het half jaar vervangen mocht worden. De reactie van mijn vrouw zorgde ervoor, dat er uiteindelijk het laatste stukje slang met de conus wel zou mogen worden vervangen iom een stomaverpleegkundige. Wat we toen ontvingen was echter een foutieve conus, waarop Yvonne weer gebeld heeft en waarop bleek, dat dat laatste stukje niet apart verkrijgbaar is, en er toch een volledige set opgestuurd zou worden.
Alles bij elkaar een vreemd verhaal. Uiteraard is het zo, dat het alles met de "afknijpende" verzekeraars te maken heeft - CZ betaalt Medireva (slechts?) een vaste dagvergoeding voor een stomadrager - maar dat wil nog niet zeggen, dat het acceptabel is, dat een leverancier dan maar zijn eigen ideeen mag botvieren op de stomadragers. Dit accepteer ik dus niet, en het laatste woord met CZ en Medireva is er wat mij betreft nog niet over gesproken...

Groetjes,
Bert.

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
Life is Beautiful!! @suunr

Colon
Beginnend Stomaatje
Beginnend Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik ben de stomadrager
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: CU
Stoma (opgeheven) sinds: 25 jun 2009
Ziekenhuis: rijnstate

Berichtdoor Colon » zo 6 nov 2016, 21:56

Toevallig dat ik vandaag een enquête van Mediq Combicare ingevuld heb. Ik was altijd erg tevreden over Hodes. Maar sinds de verandering, tja. Nu kan ik zelfs mijn blauwe zakjes en wondpoeder niet meer online bestellen. Eerder ook al de reinigingsdoekjes, waar ik vanuit de stomaverpleegkundige toestemming voor had, die plots niet meer vergoed worden. Morgen maar weer bellen.

johnie36
Vers Stomaatje
Vers Stomaatje
Soort stoma of techniek: colo
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: zelf
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: kanker
Ziekenhuis: gelre zutphen
Geslacht: Niet opgegeven

Berichtdoor johnie36 » zo 11 dec 2016, 12:36

Chiara schreef:Zijn er leden die hinder ondervinden of hebben ondervonden van Mediq CombiCare de laatste 2 jaar sinds ze zijn overgegaan op een ander systeem.

Ook ik heb enorm veel ongemak ondervonden en ben overgestapt naar Medireva. Eerste bestelling ok daarna bandage en ook weer fout. Zijn er bedrijven die nog blij zijn met een uitstervende soort genaamd klanten?

suus
Webmaster&ledenadmin
Webmaster&ledenadmin
Soort stoma of techniek: omgeving van
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Mijn zus heeft een stoma
Leeftijd: 32
Contacteer:

Berichtdoor suus » zo 11 dec 2016, 14:36

Er is veel aan de hand in leveranciers land... Door verdere bezuinigingen wordt de service er niet beter op. Er moet verder geautomatiseerd worden om rendabel te blijven. Kleine bedrijfjes worden door de grote opgeslokt of moeten zelfs hun werkzaamheden staken. Voor de stomadrager geen goede zaak.

Blijf kritisch en maak je klachten aan de bedrijven/zorgverzekeraar bekend. Kom je er niet uit? laten we de klachten bundelen en samen met de stomavereniging een vuist maken
Problemen, suggesties of vragen mbt het forum? suus@stomaatje.nl

Darmpie
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: Colostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ben ik zelf
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Spastische bekkenbodem, slow transit obstipatie en niet werkende endeldarm.
Stoma (opgeheven) sinds: 30 jun 2014
Ziekenhuis: Ikazia
Stomaverpleegkundige: Ellen/Jannie

Berichtdoor Darmpie » do 15 dec 2016, 21:41

Ik ben door problemen met combicare overgestapt naar Bosman, dit n.a.v. de slechte service en bereikbaarheid van combicare. Ik kreeg ook ineens de door mij bestelde artikelen niet meer of veel minder waardoor ik zonder kwam te zitten.

unie
Beginnend Stomaatje
Beginnend Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: dikke darm kanker. dikke darm eruit gehaald 9 maanden een tijdelijke stoma,en een pouch. op 16-01-2015 na 18 jaar weer een stoma en nu nog maar 160 cm dunne darm
Stoma (opgeheven) sinds: 10 jun 1998
Ziekenhuis: JBZ
Leeftijd: 65

Berichtdoor unie » do 12 jan 2017, 9:56

Ik bestel bij Bosman en nog nooit problemen gehad.Zelfs op zondag bezorging in geval van nood met een koerier.
Dus altijd bereikbaar ook in het weekend bij problemen !

Maatje
Beginnend Stomaatje
Beginnend Stomaatje
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Door operatie wegens endeldarmkanker is de endeldarm en anus weggehaald.
Ziekenhuis: st.Jansdal in Harderwijk
Leeftijd: 69
Contacteer:

Berichtdoor Maatje » do 12 jan 2017, 11:23

Ik ben overgestapt van Mediq-Combicare naar Medireva na aanleg van pubiscatheter. Ik had al een paar keer discussies nav het incontinentiemateriaal. Ik gebruikte namelijk stomamateriaal plus incontinentiemateriaal. Ik mis wel de heerlijke stroopwafels (jammerrr....), maar nu geen enkel probleem bij Medireva. Altijd zeer vriendelijke mensen. Ach, misschien had de mevr van Mediq-Combicare haar dag niet, zal ik maar denken. Het is anders geworden nadat Combicare is overgenomen door Mediq. Ook de overgang naar een nieuwe website was verschrikkelijk. Niemand te bereiken.. En steeds minder assortiment!
Iedere dag is de eerste van de rest van je leven.

BertN
Moderator
Moderator
Contacteer:

Leveranciers

Berichtdoor BertN » do 12 jan 2017, 19:33

Hi allemaal,

ik moet nog even de afloop van het CZ - Medireva verhaal over de slangenset vertellen. Uiteindelijk heeft CZ aangegeven, dat er een dagprijs wordt betaald per stomadrager, en dat de slangenset gewoon onder die prijs valt. Ik mag de set dus net als voorheen 4 maal per jaar bestellen. Dat hebben we inmiddels ook Medireva ingefluisterd, die zich wat betrapt leken te voelen. We zullen hun reactie bij de volgende bestelling moeten afwachten, maar stiekem zo wat extra geld verdienen door stomadragers te proberen te overtuigen dat je zaken minder vaak mag bestellen, dat is echt niet netjes.

Groetjes,
Bert.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

BertN
Moderator
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor BertN » wo 2 aug 2017, 22:23

Inmiddels lijken de normen van de leveranciers weer verder te wijzigen, beste mensen.

Ik merk het nu ik een paar jaar mijn darmen gespoeld heb en ik een nieuwe electrische pomp wilde bestellen. Volgens de stomaverpleegkundige van Medireva, die destijds de pomp afleverde en me begeleidde bij de eerste keer spoelen, zou de pomp elke 2 jaar vervangen mogen worden. Inmiddels lijkt de norm op 3 jaar te liggen.

Wat ik me afvraag is (nog steeds) of er een openbaar overzicht is, waarop de normen staan, voor vervanging van dit soort materialen. CZ verwees destijds naar de Zorgautoriteit, maar ik vond het daar toen niet. Ik zou en Medireva en CZ graag willen controleren aan de hand van zo'n lijst. Ik ben echt niet zo'n dure klant, maar wil wel graag ontvangen waar ik recht op heb.

Wat denken jullie? (Ik zoek nog even verder)

Groetjes,
Bert.

suus
Webmaster&ledenadmin
Webmaster&ledenadmin
Contacteer:

Berichtdoor suus » za 5 aug 2017, 20:22

weet ik niet bert! Als er al een lijst is dan zou de verzekeraar die toch moeten hebben zou je zeggen.

sowieso zit veel in de basis verzekering. CZ hanteert nu een dagprijs. Mathot en medireva hebben het "bod" gewonnen en zijn daardoor de leveranciers als je bij CZ verzekerd bent. Ze hebben alleen zich misschien wel een beetje in de vingers gesneden met het bod wat ze uitgebracht hebben.

ik zou bij je verzekeraar navragen na hoeveel jaar de pomp vervangen mag worden. zeggen zij elke 2 jaar? op papier laten zetten en aan de leverancier mededelen.

suus
Webmaster&ledenadmin
Webmaster&ledenadmin
Contacteer:

Berichtdoor suus » za 5 aug 2017, 20:36

bij vgz kwam ik deze lijst tegen: https://www.vgz.nl/SiteCollectionDocume ... n-2016.pdf

die geeft inderdaad aan 1 spoelpomp elke 3 jaar. ik neem aan dat dit bij cz dus ook wel zal zijn, misschien kan je er iets op de site van cz over vinden.

BertN
Moderator
Moderator
Contacteer:

Leveranciers

Berichtdoor BertN » vr 11 aug 2017, 17:49

Hoi Suus,

Ik wilde vorige week al reageren, maar moest van mezelf toch nog even verder zoeken.

Nou, inmiddels ben ik er wel uit, dat CZ geen openbaar overzicht per item heeft gepubliceerd. Ja, inderdaad, veel valt onder de basis verzekering, en moet gewoon worden vergoed. Voor het grootste deel gebeurt dat wel, hoor, geen probleem, en die pomp en zijn toebehoren (slangen en conussen) zijn best uitzonderingen, maar wat ik wil, is gewoon duidelijkheid.

Dagprijzen zijn sowieso niet prettig, zoals je al aangaf. Zie ook https://www.ftm.nl/artikelen/dagprijzen ... nt?share=1. Een leverancier bied erg scherp en blijkt daardoor onder de streep te weinig over te houden, en gaat mogelijk beknibbelen op de patienten... Dat wil je toch niet? Verder las ik over categorisering van patienten bij dagprijzen. Dan zou ik toch graag willen weten hoe men mij ongeziens indeelt. Grote onzin natuurlijk!

Helaas verwijzen CZ en Medireva naar elkaar als ik ze opbel, wat dus niet tot duidelijkheid leidt. Ik denk, dat ik dit eens in de week leg bij de Stomavereniging. Het is belangrijk genoeg, om echte duidelijkheid te krijgen.

Wordt verder vervolgd...

Groetjes,
Bert

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Terug naar “Materiaal bestellen en productprijzen”