stomaforum.nl

Voedingssupplementen/vitaminen

Moderators: eliene, suus, Chiara

Jennifer
Geslacht: Niet opgegeven

Berichtdoor Jennifer » vr 28 jul 2006, 1:06

Hoi!

Ik slik eigenlijk alleen multivitamine van Centrum en daarnaast drink ik elke dag een half tot heel pakje Vifit Vitamel. Is me aangeraden door t ziekenhuis en voel me er tot nu toe goed bij.

Verder ben ik inderdaad een voorstander van gezonde voeding, al lukt t mij ook niet altijd om daarop te letten!! (Vandaar misschien die paar pondjes teveel...haha!)

Veel succes met het vinden van iets waar je achterstaat en je je prettig bij voelt!

Liefs, Jennifer

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 36
Contacteer:

Berichtdoor eliene » di 3 okt 2006, 11:38

zou je eigenlijk ook teveel vitaminen kunnen slikken? ik voelde me de laatste tijd als ik naar bed ging een beetje opgejaagd. tot ik een keer al mijn vitaminen (ik slikte vit c, 1 multi en en echineaforce) vergat, en toen had ik er geen last van. op dit moment slik ik dus even geen extra vitaminen, al denk ik dat ik het van de winter wel weer ga doen.
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Steven
Rustig Stomaatje
Rustig Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma en rectumamputatie
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: It's me ........
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: rectumamputatie na kanker
Ziekenhuis: Tjongerschans Heerenveen
Stomaverpleegkundige: Geen
Geslacht: Man
Leeftijd: 57
Contacteer:

Berichtdoor Steven » di 3 okt 2006, 18:01

Vanuit mijn bedrijf (Wellness Friesland) in o.a. voedingssuplementen en vitamines heb ik daar geen ervaringen mee. Toch wordt er wel eens voor gewaarschuwd. Te veel van iets lijkt mij nooit goed. Mogelijk kun je met de hoeveelheden wat minderen. Stoppen lijkt mij wel erg drastisch.
Ook is er bekend (o.a. bijv. consumentenbond en Radar ) dat veel van deze producten te veel extra bestandelen zoals suiker, zout, kleurstof en of bindmiddelen bevatten. Er is echt een enorm kwaliteit verschil in de diverse producten. Voor de consument is het verschrikkelijk moeilijk om de goede kwaliteit eruit de vinden.
Veel succes.

Steven

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » wo 4 okt 2006, 11:38

daar heb ik inderdaad nog nooit bij stilgestaan steven, bij de xtra bestanddelen. ik weet dat ik heel gevoelig ben voor kleine dingen. een homeopatisch iets werkt beter bij mij dan zware medizijnen. maar het nadeel is weer dat ik ook zo uit balans kan zijn. ik ga me er toch eens meer in verdiepen wat er allemaal in zit, zo kan ik bijv ook niet goed tegen suikers...
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Steven
Rustig Stomaatje
Rustig Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma en rectumamputatie
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: It's me ........
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: rectumamputatie na kanker
Ziekenhuis: Tjongerschans Heerenveen
Stomaverpleegkundige: Geen
Geslacht: Man
Leeftijd: 57
Contacteer:

Berichtdoor Steven » wo 4 okt 2006, 11:50

Kwaliteit kun je op meerdere maqnieren checken.
Het belangrijkste is dat je zeker weet dat wat erop de verpakking staat ook werkelijk in zit. Dat kan alleen als e.e.a. onder toezicht wordt gefabriceerd. De europeesche maar vooral de amerikaanse wetgeving is erg streng en controlerend als men iets fabriceerd onder de 'farmaceutische richtlijnen'. Er zijn bijna geen leveranciers te vinden welke aan die richtlijnen willen en kunnen voldoen.
In Amerika moet e.e.a. dan in het PDR geregistreerd zijn.
Maar dan weet je alleen nog maar dat je ook echt krijgt wat op de verpakking staat....
Ook middelen welke bijvoorbeeld door NOC/NSF goed gekeurd zijn kun je redelijk vertrouwen. Ook die moeten stabiel van kwaliteit zijn en mogen geen bestanddelen bevatten welke sporters nadelig beinvloeden. Op hun site vindt meer info.
De producten waar ik mee te maken hebben voldoen hier juist allemaal aan bevinden zich in het topsegment. Daarom vaak wat prijziger maar ook hier betaal je voor kwaliteit.

Steven

Lin
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: omgeving van
Leeftijd: 41

Berichtdoor Lin » wo 4 okt 2006, 13:37

hey eliene

in mijn drogiste-opleiding heb ik geleerd dat je alleen van de vitamines a, d, e en k teveel kan innemen, omdat deze niet in water oplosbaar zijn. de andere vitamines zijn wel in water oplosbaar, dus als je daar teveel van inneemt, plas je ze weer uit. maar van die vitamines is de max. hoeveelheid per dag vrij hoog hoor. (zo zijn er bijv. van vit. c capsules van 1500mg te koop)

en goede, zuivere merken zijn o.a solgar, essential organics en orthica. ze zijn wel wat duurder, maar daar zitten heel weinig tot geen extra toevoegingen in. kan je allemaal bij de betere drogisten kopen.

xxx
Linda, 31 jaar, mama van 2 geweldige kids.
Vrouw van Cock die een ileo stoma heeft.

*Hoe donker het soms ook is, het wordt vanzelf weer een keertje licht*

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » wo 4 okt 2006, 17:23

ik zal eens gaan kijken naar de merken die jij noemt lin, want ik denk dat ik misschien wel niet tegen die toevoegingen kan.
ik las vandaag ergens dat het niet verstandig is om echineaforce altijd te slikken, maar af en toe even niet, omdat anders de werking minder wordt. hadden jullie daar al van gehoord?
ik denk dat ik het vooral hou op de maanden met de R erin. weet nog van vroeger dat we dan ook altijd van mijn moeder een vies pilletje moesten slikken :)

Lin
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje

Berichtdoor Lin » wo 11 okt 2006, 15:04

in gewone gevallen kan je het beste alleen echinaforce nemen als de r in de maand zit, maar het kan geen kwaad om het het hele jaar te gebruiken hoor, het is altijd weer anders als je iets mankeert, en je weerstand altijd laag is

xxx

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » do 12 okt 2006, 15:28

ik ben gister naar een mesoloog geweest en daar kwam uit dat mijn vitaminen en mineralen niet goed worden opgenomen. dus misschien komt het daardoor dat het bij mij niet goed voelt. ik moet nu iets gaan slikken wat de opname bevorderd, ben benieuwd!

bettina
Rustig Stomaatje
Rustig Stomaatje
Soort stoma of techniek: opgeheven
Leeftijd: 49

Berichtdoor bettina » wo 25 okt 2006, 11:38

hallo luitjes

ik slik een mega vita gel ,daar zitten alle vitamines en mineralen in die je nodig hebt om te herstellen van zink tot visolie
dit is een amerikaanse supplement die verkrijgbaar is bij natuurgenezers.
dit helpt echt ,en je haar gaat er ook sneller van groeien,
eliene wat is in hemelsnaam een mesoloog.
groetjes bettina
het leven is als een voetpad je kunt link en rechts maar ook stevig rechtdoor gaan.

lynda

Berichtdoor lynda » wo 25 okt 2006, 12:47

Ik slik ook supplementen en ook speciaal voor mijn haar koste 30 euries maar mijn haar ziet er een stuk gezonder uit en ook ik heb het idee dat het sneller groeit het merk is New Care.
Zowel supplementen als rust capsules een grote lijn.

veel liefs mij @suunr

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » wo 25 okt 2006, 17:44

een mesoloog is ehm.. even googlen hoor <:l http://www.mesologen.nl/index.php?page=3&section=1
klinkt allemaal erg vaag misschien, maar een goede stap als je niet verder komt in het medisch circuit en wat meer in balans wilt komen. bij mij heeft ze vanalles getest met een speciaal apparaat. zo kon ze zien waar ik gevoelig voor ben, welke medicijnen goed bij mij werken en welke niet etc. mijn zout bleek ook niet goed te zijn maar ik kan niet tegen zouttabletten, nu heb ik van vsm zouttabletten ekregen en die werken goed ;)T al eens van gehoord?

Pallas

Vitaminen

Berichtdoor Pallas » ma 27 aug 2007, 11:37

Hoi allemaal,

Ik ben ook sinds kort uit het ziekenhuis en merk nu opeens meer haaruitval dan normaal. Ik dacht misschien door de medicijnen, maar het lijkt erop dat als ik een dag veel heb gedronken, het dan minder is. Misschien heeft vochttekort er ook iets mee te maken?? Vitaminen slik ik nl ook al.

Groetjes,
Pallas

eddy

Berichtdoor eddy » ma 27 aug 2007, 18:33

Hoi Pallas,

Ik heb ook gehoord over haar uitval dat wordt veroorzaakt door
vermindering van de weerstand en gebruik van bepaalde soorten
medicijnen. Of het met vocht te maken heeft weet ik niet, wel dat
ik van verschillende mensen heb gehoord dat het na verloop van tijd
als ze wat streker werden het weer gaat groeien.

Misschien dat er mensen zijn met een gelijke ervaring op het
forum die het kunnen vertellen.

Groetjes Ed.

Lin
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje

Berichtdoor Lin » di 28 aug 2007, 14:07

in het algemeen duid haaruitval wel op een tekort aan vitaminen, en voornamelijk vitamine b. slik je naast je vitaminen ook een vit. b complex? daar zitten de b's in een hogere dosering in, waardoor je daar dagelijks een stootje van binnenkrijgt.

maar aan de andere kant, hebben je darmen zowiezo ook een uitwerking op je haar, huid etc. als je veel water drinkt, worden je darmen goed gespoeld en kan je dat ook merken aan je huid en haar.

dus je kan het ook beide doen, extra b nemen en proberen goed te drinken.

(ik heb zelf geen darmproblemen, maar ben drogiste geweest. vandaaruit mijn tips)

xxx

Terug naar “Vitaminen en mineralen”