stomaforum.nl

ijzertabletten

Moderators: eliene, suus, Chiara

Purple
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: ik heb er zelf een...
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: colitis ulcerosa
Stoma (opgeheven) sinds: 14 apr 2009
Ziekenhuis: Gelderse vallei, Ede
Stomaverpleegkundige: Ellen van Manen
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 29
Contacteer:

Re: ijzertabletten

Berichtdoor Purple » wo 6 mei 2009, 18:13

Hoe kom je in aanmerking voor z'on infuus? Ze willen het bij mij eigenlijk nog even aankijken maar mijn hb is op dit moment 5. Al een aantal weken, lijkt me niet gezond. En mijn gewicht is ook erg laag (175 cm en 45 kilo). Dus roofbouw op het lichaam vind ik.
Never give up on something that you can't go a day without thinking about

Jaime
Geslacht: Niet opgegeven

Berichtdoor Jaime » wo 6 mei 2009, 19:07

Hoi Purple,

Via mijn mdl-arts kwam ik in aanmerking voor een ijzer infuus, dit omdat het sneller werkt en omdat mijn maag die tabletten kan verdragen.
Gewoon vragen. ^HELp0

%whoe*
Jaime

Emma

Berichtdoor Emma » do 7 mei 2009, 12:07

Hoi Purple

Nou bij mij loop het via de internist!

Krijg nu om de 3 weken, want het loopt nog steeds niet op. Gisteren weer geprikt morgen controle dus benieuwd of er een stijgende lijn in zit!

Heb momenteel veel bloedverlies bij de ontlasting en krijg niet voldoende energie via mijn voedsel binnen helaas dus ben benieuwd!

Groetjes Emma

koosje

Berichtdoor koosje » do 7 mei 2009, 16:39

Ik zie allemaal goede informatie staan over wat je aan voedingsmiddelen zou kunnen eten bij ijzertekort. Helemaal in het begin van dit topic staat de vraag hoe dat drankje ook al weer heet wat je drinken kunt bij ijzertekort. Volgens mij moet dat roosvicee ferro zijn, gewoon te koop bij de drogist. Bij ernstig tekort zal het waarschijnlijk niet voldoende helpen, maar is misschien allicht het proberen waard.

Emma

Berichtdoor Emma » wo 13 mei 2009, 17:44

Helaas is mijn ijzer nog steeds niet goed aangevuld.

Ga de komende tijd iedere week voor mijn ijzerinfuus.....dus afwachten maar weer!

Groetjes Emma

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Leeftijd: 36
Contacteer:

Berichtdoor eliene » wo 13 mei 2009, 17:51

heel veel succes! bij mij was het nu voor het eerst in 2 jaar goed, ik duim dat dit voor jou ook eens gaat gebeuren |Vjgaxjg
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Emma

Berichtdoor Emma » wo 13 mei 2009, 17:59

Ja las het bij jou echt super dat het nu eindelijk goed is.......ik ga er voor!!!

Groetjes Emma

Purple
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: colitis ulcerosa
Contacteer:

Berichtdoor Purple » wo 13 mei 2009, 22:12

Vaak met crohn en colitis kun je geen ijzertabletten enzo verdragen nu willen ze me niet meteen op een infuus hebben en ga ik nu floradix drinken, in kleine hoeveelheid. Een of ander natuurmiddeltje is dat, in drink en capsule vorm. Morgen ga ik beginnen met het drankje ben benieuwd! Mijn hb is nu al best goed 6,5!

Mooseje
Enthousiast Stomaatje
Enthousiast Stomaatje
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: ziekte van Crohn
Leeftijd: 38

Berichtdoor Mooseje » vr 15 mei 2009, 19:12

Hallo Purple,

Ik weet dat floradix ook goed kan helpen, maar het is alleen niet erg lekker. Een vriendin van me heeft het een tijdje moeten gebruiken nadat ze veel bloed verloren had. Hoe bevalt het je tot nu toe? Ik hoop dat het gaat helpen. Ik heb zelf wel ijzerinfusen gehad en bij mij werkte deze heel goed. Nu hoef ik ze niet meer.

Groetjes Mooseje ;)T
Ik ben 31 jaar en heb sinds sept 2006 een ileostoma. Ik ben een actieve meid en er zijn weinig dingen die ik niet kan vanwege mijn stoma. Sinds 1,5 jaar ben ik de trotse mama van een lieve dochter en momenteel in verwachting van ons tweede kindje!

Purple
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Contacteer:

Berichtdoor Purple » wo 20 mei 2009, 21:58

Grrr, ik kan dus niet tegen floradix. Maar mijn hb is in het ziekenhuis zo laag geworden dat ze het eerst niet geloofden dat het zo snel achteruit kan gaan opnieuw geprik en gelukkig eerst 4,8 en nu vandaag weer 5,2. ligt niet aan b12 gaan nu speciaal naar het foliumzuur en het ijzer kijken.

Carmen

Berichtdoor Carmen » ma 30 aug 2010, 20:30

Hoe gaat het nu met je ijzer??

Purple
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Contacteer:

Berichtdoor Purple » ma 8 nov 2010, 12:17

Ik las het topic nog eens terug. En het blijft bij mij een terugkerend probleem, op dit moment zit ik weer aan de ijzertabletten (nu kan ik er wel tegen). Mijn hb gaat telkens heel langzaam naar beneden waardoor hij af en toe wat opgekrikt moet worden. Hebben meer mensen hier last van?

shirley

Berichtdoor shirley » di 9 nov 2010, 22:24

hoi iedereen,

ook ik zit aan het ijzer infuus heb er nog 4 te gaan deze week nog 2 keer en volgende week ook 2 keer, afgelopen maandag was weer de eerste keer.
ik heb vaker ijzer infuus gehad, en vanaf volgende week donderdag moet ik weer ijzer tabletten slikken.
en van die ijzer tabletten raak ik aan de diaree.
ik was al zo blij 3 maanden terug dat ik mocht stoppen met die ijzer tabletten, maar nu moet ik er toch weer aan geloven.
dus dat wordt weer dicht bij de wc blijven ToIlEt% .
want ver van huis kan ik dan niet meer.
hond uitlaten word een hele toer boodschappen doen ook, maar gelukkig krijg ik imodium van de mdl arts, zodat ik toch even weg kan zonder een run op de wc te moeten eisen.

maar al met al prettig is het niet.

groetjes shirley

marijke

Berichtdoor marijke » zo 12 dec 2010, 17:30

Ik ben dit topic 1 1/2 jaar geleden gestart en, met een korte onderbreking, zit ik nog aan het ijzer... Ik heb nu bruistabletten maar krijg er maar 3 per week weg. Maar ja, beter iets dan niets. Mijn HB is wel oke, 7.2 laatst, maar het is m'n ijzerverzadiging en ferritine wat te laag is.
Maar ik ben niet de enige lees ik. innocentttt

marjaz

gentle iron

Berichtdoor marjaz » za 23 jun 2012, 12:02

ik gebruik gentle iron van solgar. het is het proberen waard. bij mij wordt ferrogradumet beter opgenomen, maar daar krijg ik maagklachten van. ik neem 4 caps en er zijn mensen die er nog veel meer nemen. maar je moet natuurlijk eerst even kijken hoe je erop reageert door met 1 caps te beginnen.

't is maar een tip.

Terug naar “Vitaminen en mineralen”