stomaforum.nl

Advertentie B. Braun
stomawiki

probiotica

Moderators: suus, eliene, Purple, Chiara

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 39
Contacteer:

Berichtdoor eliene » za 2 dec 2006, 13:26

Gezondheidsclaims Yakult goedgekeurd

Yakult kan de stoelgang verbeteren bij personen die gevoelig zijn voor verstopping. Ook kan Yakult bijdragen aan een evenwichtige darmflora door een toename van het aantal lactobacillen. Deze twee gezondheidsclaims zijn goedgekeurd volgens de Gedragscode voor de wetenschappelijke onderbouwing van gezondheidsclaims, die wordt beheerd door het Voedingscentrum. De twee claims gelden voor consumptie van ten minste ??n portie van 65 millilter Yakult per dag.
Yakult is gefermenteerde melk, die is aangezuurd met een lactobacil, om precies te zijn de Lactobacillus casei strain Shirota (LcS). Deze bacterie behoort tot de zogenaamde probiotica. Dit zijn bacteri?n die nuttig werk doen in de darmen. Mogelijk heeft dit bij mensen met een zwakke weerstand een gunstige invloed op het immuunsysteem. Dat is overigens nog niet bewezen. Aangetoond is wel dat de bacterie in Yakult levend de darmen bereikt en een trage stoelgang verbetert.

Voedingscentrum, 21/11/06
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Marisja
Geslacht: Niet opgegeven

Berichtdoor Marisja » di 30 jan 2007, 18:25

Hallo,

Ook ik ben begonnen met het drinken van Yakult. Tja we proberen het maar gewoon, wie weet....... Ben pas twee dagen bezig en kan er nog niet echt veel over zeggen. Ik heb het wel wat zuur, maar weet niet ofdat dit hierdoor komt.

Groetjes Maris....

jolanda

Berichtdoor jolanda » di 30 jan 2007, 18:41

Toch jammer dat er veel suiker in zit! Is slecht voor darmpatienten. Veroorzaakt gisting in de darmen.

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » wo 31 jan 2007, 12:04

het is inderdaad erg jammer dat er zoveel suiker inzit, en laat ik daar nu net niet tegen kunnen.... ben benieuwd hoe het bij jou werkt marisha!
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

jolanda

Berichtdoor jolanda » wo 31 jan 2007, 12:09

Je kunt via de natuurarts vloeibare probiotica kopen en die in je vruchtensap doen. Bestaat ALLEEN uit bacterien, zonder suiker dus en kost niets meer dan yakult

Marisja

Berichtdoor Marisja » vr 2 feb 2007, 6:34

Hallo,

Ik ben sind een paar dagen begonnen met het drinken van yakult. IK moet zeggen dat ik veel rommelingen heb in de darmen. Iets wat ik eigenlijk al jaren niet heb gevoelt. Het is niet pijnlijk ofzo, ze zijn gewoon aan het borrellen. Ook produceer ik veel gasvorming, het bedrif waaraan ik maandelijks de gasrekening aan betaal is vergeleken hierbij een peuleschil......... hahahahaha. Ook dit is voor mij een hele poos geleden.
Ik hoop dat dit zo door mag blijven zetten.

Groetjes Marisja ;)T

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » vr 2 feb 2007, 19:20

fijn dat je het gevoel hebt dat het werkt marisja. er is inmiddels bewezen dat yakult werkt. bij mij pakte die gasvorming juist teveel uit, ik kreeg er last van. maar voor anderen werkt het weer super ;)T

wist trouwens niet dat het ook vloeibaar te verkrijgen is jolanda, zonder suikers, goede tip jolanda :D

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » zo 4 feb 2007, 14:54

Gezond sap

Gepubliceerd op 02 februari 2007, 11:03
Laatst bijgewerkt op 02 februari 2007, 11:08
NoordHollands dagblad

Er schijnt een verschil te bestaan tussen prebiotica en probiotica, maar allebei schijnen ze wel goed te zijn voor de darmen. En daarmee voor de weerstand. Vruchtensapproducent CoolBest komt nu met Vitaday, met vitamine A, C en E en prebiotica.

De laatste bevordert de groei van goede bacteriën in de darmen, en daarmee de weerstand. Zegt Coolbest.

De nieuwe drank heeft het ’Ik kies bewust’-logo, voor consumenten die daaraan herinnerd moeten worden. Vitaday is er in twee smaken, mango-passievrucht en appel-peer. Voor twee flesjes moet 2,39 euro betaald worden.

Afbeelding

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » do 8 feb 2007, 13:46

Yakult lanceert nieuwe zuiveldrank Bifiene

Yakult heeft deze week een nieuwe zuiveldrank op de markt gebracht. Het betreft Bifiene, een product met Bifidobacterium breve bacteriën. Deze bacteriën zijn belangrijk voor een goede werking van de darmen, aldus de fabrikant. Door ouder worden, stress en ongezond eten, kan het aantal bifidobacteriën in de dikke darm verminderen. Met Bifiene kunnen deze weer worden aangevuld.
De speciale bifidobacterie die Yakult toepast, overleeft het maagzuur in voldoende aantallen om effect te hebben en is met name actief in de dikke darm. De zuiveldrank staat in het gekoelde zuivelschap van supermarkten en wordt per 3 pakjes verkocht. Het product wordt bij voorkeur met een rietje gedronken. Dan komen de bifidobacteriën bijna niet in contact met zuurstof en heeft het product het meeste effect op de darmwerking.

Bifiene is vanaf 5 februari verkrijgbaar bij supermarkten van Super de Boer, Deen, Boni, Jan Linders, Jumbo, Hoogvliet en Versunie. Over 2 weken is het product ook te koop bij Albert Heijn.

Yakult, februari 2007

Copyright ©2007 AgriHolland B.V.

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » wo 21 mar 2007, 14:57

las dit stukje op internet:

Deelnemers gezocht voor onderzoek naar effecten Yakult
Door: Corine Knoester

LEIDEN - 20 maart 2007 - Het Diaconessenhuis start binnenkort een wetenschappelijk onderzoek naar de werking van Yakult op de klachten en darmflora van patiënten met het prikkelbare darmsyndroom (PDS). Tijdens dit onderzoek drinkt een deel van de deelnemende PDS-patiënten dagelijks twee flesjes Yakult. De andere deelnemers drinken twee maal daags een flesje met een placebo. De afdeling maag-darm-leverziekten onderzoekt het effect hiervan op de klachten en de samenstelling van de darmflora van de deelnemers. Aan de hand van de onderzoeksresultaten hopen de onderzoekers de kwaliteit van leven van PDS-patiënten in de toekomst te verbeteren.

Voor dit onderzoek is het Diaconessenhuis op zoek naar PDS-patiënten tussen de 18 en 65 jaar die in de omgeving wonen. Zij kunnen zich aanmelden door een mail te sturen naar Annemieke Thijssen, arts-onderzoeker, aythijssen@diac-leiden.nl . Het onderzoek duurt ongeveer 20 weken en de deelnemers komen vijf tot acht keer voor onderzoek naar het ziekenhuis. Zij ontvangen een onkostenvergoeding. Meer informatie over het onderzoek is te vinden op http://www.pdsb.nl.

ik denk dat wij mensen met een stoma hier niet aan mee mogen doen haha ;) maar wel goed dat hier onderzoek naar wordt gedaan, ben benieuwd.

eddy

Berichtdoor eddy » wo 21 mar 2007, 15:56

eliene schreef:
ik denk dat wij mensen met een stoma hier niet aan mee mogen doen haha ;) maar wel goed dat hier onderzoek naar wordt gedaan, ben benieuwd.

Goed dat ze er onderzoek naar doen, ben erg benieuwd naar de uitslag.

Wil geen reclame maken maar vindt dit een goed ziekenhuis :D

Ed,

beppie
Enthousiast Stomaatje
Enthousiast Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: verzakking van de darmen STC.
Stoma (opgeheven) sinds: 07 feb 2003
Ziekenhuis: Oude Clara
Stomaverpleegkundige: Bij geen meer
Leeftijd: 89

Berichtdoor beppie » wo 21 mar 2007, 22:02

mijn darmen kunnen geen lactose verdragen, ze raken helemaal van slag en voel me dan echt beroerd.Dus helaas, voor mij, niet al die soort drankjes.Zijn er meer stomaatjes, die daar niet tegen kunnen?
Beppie. IUUGLIEF
Als het niet anders kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » vr 23 mar 2007, 18:08

ik kan er ook niet tegen beppie, krijg er krampen en lucht van. misschien dat dat door de suikers komt? want ik heb gehoord dat er in die produkten heel veel suiker zit. wie weet dat het in capsulevorm wel lukt, dat heb ik nog nooit geprobeert.
maar heb je het eigenlijk wel nodig als je geen dikke darm meer hebt ;think; of werkt dit ook in de dunne darm?

beppie
Enthousiast Stomaatje
Enthousiast Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: verzakking van de darmen STC.
Stoma (opgeheven) sinds: 07 feb 2003
Ziekenhuis: Oude Clara
Stomaverpleegkundige: Bij geen meer
Leeftijd: 89

Berichtdoor beppie » vr 23 mar 2007, 20:06

Hoi Eliene, ik heb m`n dikke darm nog wel.Maar ook capsules heb ik geprobeerd en daar had ik ook last van. Ik denk dat m`n darmflora naar de gossiemeine is, door al die antibiotica die ik geslikt heb.Ik kan wel
wat suiker verdragen. vruchtensap doe ik net als jij verdunnen met water.
Beppie. IUUGLIEF
Als het niet anders kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » za 24 mar 2007, 11:13

mmm, dan zullen capsules bij mij ook wel klachten geven ben ik bang... sorry, je zegt het wel weer leuk beppie, "naar de gossiemijne" :) . maar het is natuurlijk helemaal niet leuk... ik heb niet vaak antibiotica hoeven te gebruiken, maar bij mij is het ook door de war, heel erg gevoelig.

marisja, helpt het bij jou nu nog goed, die yakult?

Terug naar “Vitaminen en mineralen”