stomaforum.nl

probiotica

Moderators: eliene, suus, Chiara

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 36
Contacteer:

probiotica

Berichtdoor eliene » do 16 feb 2006, 17:14

de afgelopen 2 weken heb ik trouw yakult gedronken in de hoop mijn weerstand op te bouwen. nu heb ik sindsdien onwijze last van mijn darmen, veel lucht en pijnlijk enzo. gister legde ik pas de link me de yakult. vandaag niet gedronken en ik voel meteen verschil. ik ben benieuwd of meer mensen dit herkennen? want het is toch een supergezond goedje. maarja, we weten niet waar stc vandaan komt dus wie weet prikkel je je darmen zo teveel ofzoiets. ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met probiotica.
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

lynda
Geslacht: Niet opgegeven

Berichtdoor lynda » do 16 feb 2006, 17:49

Ik doe mee aan die andere reclame van weerstand hoe heet ie ook alweer ff in de koelkast kijken.........danone actimel.
zit nu in de tweede week.
weet niet hoe het met de weerstand gaat maar voel me goed. TT,:

groetjes lynda @suunr

Bea.

Berichtdoor Bea. » do 16 feb 2006, 18:31

Jory kon ook niet goed tegen yakult,drinkt ook sinds een jaar of 2 dagelijks een danone actimel.

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » vr 17 feb 2006, 14:24

bea, had jory ook zo'n last van lucht of had hij andere klachten? zal eens kijken naar die danone actimel, zit daar trouwens suiker in? (mag ik niet nl)
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

beppie
Enthousiast Stomaatje
Enthousiast Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: verzakking van de darmen STC.
Stoma (opgeheven) sinds: 07 feb 2003
Ziekenhuis: Oude Clara
Stomaverpleegkundige: Bij geen meer
Leeftijd: 85

Berichtdoor beppie » vr 17 feb 2006, 15:24

Ik heb dat probiotica ook gedronken, na een kwartier kreeg ik al hevige krampen en liep leeg.
Ook probiticacapsules geslikt en gaven hetzelfde effect, dus miijn darmen kunnen er jammer genoeg niet tegen.
beppie. <:l
Als het niet anders kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.

lynda

Berichtdoor lynda » vr 17 feb 2006, 15:35

Hoi Eliene,

ik heb hier de verpakking van actimel:
afgeroomde melk,water,geconcentreerdeafgeroomde melk,voedingsvezels,dextrose,verdikkingsmiddel,zoetstoffen,yoghurtfermenten en lactobacillus. energiewaarde per 100 gr 121kj 28kcal,eiwitten 2,8 g, koolhydraten 3,3g, vetten 0,1 g.
dat was het

groetjes Lynda @suunr

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » vr 17 feb 2006, 20:14

dank je linda :)

nou beppie, ik zie al dat meer mensen er niet tegen kunnen, gelukkig dacht dat ik een uitzondering was haha !:))!

elly

Probiotica!!

Berichtdoor elly » vr 24 feb 2006, 21:39

Hoe is het nu met je darmpjes Eliene nu dat je gstopt ben, was ik nieuwsgierig naar, i.v.m. het feit dat mijn mannetje die af en toe last van zijn darmen heeft (waarschijnlijk doordat hij teveel medicijnen gebruikt voor zijn rikketik) ook deze week was begonnen aan dit goedje van de ALDI, maar hij had ook al zo'n last van winderigheid en enz.enz. dus ik zat deze topic van jouw te lezen dus ik dacht gelijk hieraan, hij heeft al een afspraak gemaakt bij de huisarts voor maandag dus morgen maar eens kijken hoe het zonder Probiotica gaat.

Groetjes Elly

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » za 25 feb 2006, 18:54

hoi elly,

ik ben gestopt met de probiotica en een dag of 2 later had ik geen last meer van lucht. wel een paar dagen aan de diarree en krampen geweest. en nu is alles gelukkig over. ik geloof dat dat spulletje TE goed voor mij werkt :mrgreen: het zou dus best kunnen dat je man last van lucht heeft van die probiotica. ik wist niet dat het kon, maar heb inmiddels gemerkt dat er meer mensen last van hebben. ik ga wel uitproberen of ik tegen een ander merk wel kan(doe ik dus wel in een goede periode). heeft hij er vandaag al minder last van?

marijke

Berichtdoor marijke » di 7 mar 2006, 23:37

He Eliene, ik slik Orthiflor Original. Dat zijn capsules en die schijnen erg goed te zijn. ( Ook erg duur) @suunr Maar ik heb nergens last van en m'n darmen zijn op het moment wel rustig.

Marijke.

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » wo 8 mar 2006, 9:29

ja dat las ik laatst toevallig, dat je probiotica ook in capsule vorm kunt slikken, ik ga er eens naar kijken!

jolanda

Berichtdoor jolanda » di 2 mei 2006, 17:23

Hoi Eliene,

ik slik capsules van orthica, inderdaad duur maar veel beter dan yakult enzo. Via mijn natuurarts uit Raalte

beppie
Enthousiast Stomaatje
Enthousiast Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: verzakking van de darmen STC.
Stoma (opgeheven) sinds: 07 feb 2003
Ziekenhuis: Oude Clara
Stomaverpleegkundige: Bij geen meer
Leeftijd: 85

Berichtdoor beppie » do 11 mei 2006, 14:28

Ik las jullie stukjes over probiotica, door vele anti/bitica is mijn darmflora ook niks meer.Ik heb het een lange poos geleden met die capsules geprobeerd en ging helemaal fout, hevige krampen en liep leeg.
dus mijn darmen blijven slecht functioneren, kan weinig soorten voedsel verdragen.Nu kwam ik verleden weekin Deventer in een natuurwinkeltje met de eigenaar aan de praat en hij raadde me aan om probiotica poeder te proberen en dan te beginnen met iedere dag een mespuntje te nemen) want je mag een heel lepeltje per dag) en dan zo langzamerhand een beetje opvoeren Ik doe het nu en heb nog geen krampen gehad,dus hoop ik dat het op deze manier gaat lukken.De poeder is van Jacob Hooy.
Beppie ppp[]
Als het niet anders kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Contacteer:

Berichtdoor eliene » wo 4 okt 2006, 11:40

waar ik toch wel van schrok was dat er heel veel suikers in veel van dat soort producten blijken te zitten. in zo'n klein flesje actimel van 125 ml zitten bijv 4 suikerklontjes :shock:

jolanda

Berichtdoor jolanda » wo 4 okt 2006, 12:35

Daarom moet je ook die vloeibare van orthica nemen of die poeder van jacob hooy. Zit geen suiker in en is even duur als yakult enzo

Terug naar “Vitaminen en mineralen”