stomaforum.nl

Bijeenkomsten Nederlandse Stomavereniging

Allerlei bijeenkomsten op het gebied van stoma en gezondheid.

Moderators: suus, eliene, Purple

Micky
Geslacht: Niet opgegeven

Re: Bijeenkomsten Nederlandse Stomavereniging

Berichtdoor Micky » vr 5 mar 2010, 17:30

Hey leuk een ligfietsmiddag in Winterswijk. Er is hier een winkel die ligfietsen verkoopt en ze ook zal verhuren. De omgeving is werkelijk prachtig dus een aanrader !!

Caatie

Berichtdoor Caatie » ma 8 mar 2010, 12:33

oké ben ik weer even, de stomabeurs in eindhoven is gepland op 6 november ! Erg leuk altijd IhjGH*87

Eliene ik vond het super je tegen te komen in Delft, ik hoop dat ik je niet te lang "opgehouden" heb.
Hoe vond jij het daar ? ben erg benieuwd naar jou mening.

Ben alleen de nickname vergeten van de lieve mw. die bij je was. TeLfOnR4 TeLfOnR4

lidy
Bestuur
Bestuur
Soort stoma of techniek: omgeving van
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: moeder van ileodochter
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: onbekend
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 60
Contacteer:

Berichtdoor lidy » ma 8 mar 2010, 14:44

Geeft niet hoor Caatie. Je noemt me lief, dus dan mag je mijn naam vergeten zijn hoor. hahaha

Caatie

Berichtdoor Caatie » ma 8 mar 2010, 15:41

ja Lidy, nu is het weer helder hahaha .ThReEsIsTeRs3

Hye Sun

Berichtdoor Hye Sun » wo 10 mar 2010, 16:22

Stoma contact/ inloopmiddag
Rivierenhuis, IJsselstraat 3, Terneuzen
24 maart 2010 - 13:30 tot 15:00

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Leeftijd: 39
Contacteer:

Berichtdoor eliene » za 13 mar 2010, 16:13

Caatie schreef:oké ben ik weer even, de stomabeurs in eindhoven is gepland op 6 november ! Erg leuk altijd IhjGH*87

Eliene ik vond het super je tegen te komen in Delft, ik hoop dat ik je niet te lang "opgehouden" heb.
Hoe vond jij het daar ? ben erg benieuwd naar jou mening.

Ben alleen de nickname vergeten van de lieve mw. die bij je was. TeLfOnR4 TeLfOnR4

ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en vond het erg leuk te hebben ontmoet!
ik vond de sfeer verandert en voelde me voor het eerst echt welkom. er kwamen een heleboel mensen op me af, zo erg zelfs dat ik maar een stuk of 3 stand heb gehad en 1 workshop :)
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

suus
Webmaster&ledenadmin
Webmaster&ledenadmin
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Mijn zus heeft een stoma
Leeftijd: 36
Contacteer:

Berichtdoor suus » wo 11 aug 2010, 21:18

Leven met een stoma

EINDHOVEN - Voor mensen met een stoma en hun naasten wordt dinsdag 17 augustus een bijeenkomst gehouden. Deze duurt van 14.00 tot 16.00 uur in inloophuis de Eik aan de Aalsterweg 285b in Eindhoven.
Voor mensen met een stoma en hun omgeving is contact met lotgenoten belangrijk. De Nederlandse Stomavereniging houdt daarom regelmatig bijeenkomsten in de regio zodat leden en andere belangstellenden elkaar kunnen ontmoeten. Daarnaast krijgen bezoekers veel informatie over leven met een stoma.

Bron: deweekkrant.nl
Problemen, suggesties of vragen mbt het forum? suus@stomaatje.nl

suus
Webmaster&ledenadmin
Webmaster&ledenadmin
Contacteer:

Berichtdoor suus » vr 14 jan 2011, 19:28

De Nederlandse Stomavereniging houdt dinsdag 18 januari van 14.00 tot 16.00 uur een ontmoetingsbijeenkomst voor stomadragers, partners en belangstellenden. De bijeenkomst is in inloophuis de Eik, Aalsterweg 285 B Eindhoven.Voor mensen met een stoma en hun omgeving is contact met andere stomadragers belangrijk. Zij weten van elkaar hoe het is om met een stoma te leven. De Nederlandse Stomavereniging houdt daarom regelmatig bijeenkomsten in de regio zodat leden en andere belangstellenden elkaar kunnen ontmoeten.

Bron: drimble.nl

suus
Webmaster&ledenadmin
Webmaster&ledenadmin
Contacteer:

Berichtdoor suus » do 17 feb 2011, 16:12

Inloopochtend Stomavereniging in Diaconessenhuis

Leiden - De regionale afdeling van de Nederlandse Stomavereniging organiseert op woensdag 2 maart een inloopochtend in het Diaconessenhuis. Tussen 10.00 en 12.00 uur zijn belangstellenden welkom in de Kapel. De inloopochtend is bedoeld voor mensen met een stoma die informatie zoeken of willen praten over hun ervaringen. De ochtend is ook toegankelijk voor wie geen patiënt van het Diaconessenhuis is.

Bron: sleutelstad.nl

joost
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma
Leeftijd: 48
Contacteer:

Berichtdoor joost » do 17 feb 2011, 19:47

suus schreef:De Nederlandse Stomavereniging houdt dinsdag 18 januari van 14.00 tot 16.00 uur een ontmoetingsbijeenkomst voor stomadragers, partners en belangstellenden. De bijeenkomst is in inloophuis de Eik, Aalsterweg 285 B Eindhoven.Voor mensen met een stoma en hun omgeving is contact met andere stomadragers belangrijk. Zij weten van elkaar hoe het is om met een stoma te leven. De Nederlandse Stomavereniging houdt daarom regelmatig bijeenkomsten in de regio zodat leden en andere belangstellenden elkaar kunnen ontmoeten.

Bron: drimble.nl

Ik had hier ook een uitnodiging voor gehad. Toch vind ik het jammer, dat de stomavereniging dit soort inloopdagen, altijd op werkdagen organiseert. ( als of je met een stoma niet zou kunnen werken. ^7*8iToma )
Kijk ik naar de patienten bijeenkomsten die de CCUVN organiseert, die zijn de laatste jaren dat ik er geweest ben, altijd op een zaterdag georganiseerd.
I am not a complete idiot..... Some parts are missing

Josi14
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: colostoma, urinestoma,VRAM
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik ben de gelukkige bezitter van twee stoma's. "Gelukkig" omdat ze me in staat stelden te blijven leven. De colostoma dateert uit 2010, urinestoma en VRAM zijn van september 2013.
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: endeldarmkanker
Stoma (opgeheven) sinds: 21 dec 2010
Ziekenhuis: ADRZ, ZRTI, Daniel den Hoed
Stomaverpleegkundige: Hildegard, Ans , Yvonne
Leeftijd: 73

Berichtdoor Josi14 » vr 18 feb 2011, 15:13

Dinsdag, 8 februari was er een bijeenkomst van de Nederlandse Stomavereniging (afdeling Brabant-Zeeland) in Goes. Ik ben er als kersverse stoma-drager naar toe geweest.
Je bent geen baas over wat je overkomt;
wel hoe je er mee omgaat!

eliene
De oprichtster
De oprichtster
Soort stoma of techniek: ileostoma (6de en inmiddels links)
Stoma (opgeheven) sinds: 08 mar 2004
Ziekenhuis: Nieuwegein/Amersfoort
Leeftijd: 39
Contacteer:

Berichtdoor eliene » za 26 mar 2011, 12:52

Contactdag Meppel

De Nederlandse Stomavereniging, afdeling Drenthe, organiseert 12 april 2011 in het Diaconessenziekenhuis te Meppel een thema-avond. Dit in samenwerking met de Stomaverpleegkundigen van het Diaconessenziekenhuis en de firma Dansac.

Aanvang van de avond is 19:15 uur. Het thema van de avond is “Stoma en beweging” de dhr Harry Takens van de firma Dansac, zal dit onderwerp presenteren. Ook zal er gelegenheid zijn om een workshop te doen onder begeleiding van Hennie Weltevreden, bekkenbodem/fysiotherapeut van het Diaconessenziekenhuis.

Voor informatie over de avond kunt u bellen met de bestuursleden van de NSV afdeling Drenthe:
Mevrouw Barbera Vellinga tel: 0528-270920; e-mail: b.p.vellinga@home.nl
De heer Gerard Zwiers tel: 06-13088625; e-mail: gzwiers7927@gmail.com
Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Purple
Verslaafd Stomaatje
Verslaafd Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: ik heb er zelf een...
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: ziekte van Crohn
Stoma (opgeheven) sinds: 14 apr 2009
Ziekenhuis: Gelderse vallei, Ede
Stomaverpleegkundige: Ellen van Manen
Leeftijd: 32
Contacteer:

Berichtdoor Purple » vr 15 jun 2012, 22:40

Inloop voor stoma-patiënten

BREDA - De Nederlandse Stomavereniging houdt op dinsdag 19 juni van tien tot twaalf uur in de Honingraad aan de Johan Willem Frisolaan 100 in Breda weer ‘n contact- en inloop-ochtend voor stoma-patiënten en -dragers en hun partners en andere belangstellenden. Men kan er met bestuursleden van de Nederlandse Stomavereniging van gedachten wisselen over verenigingszaken of zaken die te maken hebben met het hebben van een stoma. Voor meer informatie kan er gebeld worden met telefoonnummer 06 - 14 48 60 11.

Bron: deweekkrant
Never give up on something that you can't go a day without thinking about

Ard
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: ileostoma, mijn 2e
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Ik ben t zelf
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: FAP -> verwijdering dikkedarm en endeldarm, pouch mislukt, nu een ileostoma
Stoma (opgeheven) sinds: 06 dec 2010
Ziekenhuis: UMCG
Stomaverpleegkundige: die nieuwe van t UMCG
Leeftijd: 41
Contacteer:

Berichtdoor Ard » wo 9 jan 2013, 11:08

Bijeenkomst Leven met een stoma

De Nederlandse Stoma Vereniging verzorgt in samenwerking met Rijnstate een lotgenoten-contactbijeenkomst op maandag 28 januari. Aanvang 18.30 uur. De bijeenkomst vindt plaats in het restaurant van Rijnstate Ziekenhuis Zevenaar, Hunneveldweg 14-a in Zevenaar.

In Nederland leven ongeveer 28.000 mensen met een stoma. Een stoma is een kunstmatige uitgang voor ontlasting of urine. Een stoma is nodig als (een deel van) de darm of de blaas is verwijderd. De belangrijkste oorzaak hiervan is darm- of blaaskanker. Maar ook chronische ontstekingen, een aangeboren afwijking, incontinentie of een trauma kunnen een stoma noodzakelijk maken.

Tijdens de bijeenkomst geven een fysiotherapeute en stomaverpleegkundigen, allen verbonden aan Rijnstate, en de firma Hodes korte presentaties over onderwerpen waar men als stomadrager mee te maken kan krijgen en welke ondersteuning geboden kan worden. Ook worden in kleinere groepen gesprekken met elkaar gehouden. Hierbij is ruimte voor eigen inbreng en vragen.

Deze bijeenkomst is bedoeld voor stomadragers en betrokkenen.
Deelname is gratis. Aanmelden kan tot uiterlijk 21 januari via tel 053 - 476 80 64, per e-mail jhmbusschers@home.nl. of schriftelijk bij de heer H. Busschers, Gezina van der Molenlanden 35, 7542 VH Enschede.

Bron: liemerslantaren.nl
wat er ook gebeurd, doe alsof het de bedoeling is

Mirella
Actief Stomaatje
Actief Stomaatje
Soort stoma of techniek: Ileostoma
Welke relatie heb je tot de stomadrager?: Heb zelf een ileostoma
Wat is de oorzaak/aandoening waardoor je een stoma hebt/krijgt: Ziekte van Crohn
Stoma (opgeheven) sinds: 0- 0-1996
Ziekenhuis: Orbis in Sittard
Leeftijd: 47
Contacteer:

Bijeenkomsten Nederlandse Stomavereniging

Berichtdoor Mirella » wo 9 jan 2013, 11:46

Jammer dat het op de 28ste is zeg!Heb dan gesprekken staan in het AZM bij de mdl-arts en de svp...
Had wel heeeel graag gegaan.

Terug naar “Bijeenkomsten allerlei”