* Inloggen   * Registreren   Op dit moment geen actieve meetings Op dit moment geen actieve meetings    * Help    * Zoeken   * Vacatures

Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Remember

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: scriptie urinestoma
BerichtGeplaatst: vr 4 mei 2007, 17:43 

hallo allemaal,
ook ik doe examen in mijn verzorgende IG opleiding.
dit betekent dus een scriptie schrijven.
Mijn onderwerp is de urinestoma.
mijn motivatie hiervoor is eigenlijk ontstaan doordat de urinestoma het minste voorkomt en ik hier veel meer over wil weten.

nu moet ik een produkt maken en deze wil ik houden over:
Hoe je als verzorgende een stomapatiënt ondersteund bij het leren van een stoma verzorgen. Hoop dat het duidelijk is? mijn produkt wordt denk ik een folder. met plaatjes en uitleg over de verzorging.

nu is mijn vraag; hoe hebben jullie de begeleiding bij zelfzorg ervaren?

dan heb ik ook nog 2 andere vragen ik moet over de maatschappelijke aspecten van de urinestoma schrijven. hiermee wordt mee bedoeld: de voeding, verzekeringen stomamateriaal.

wordt je verzekerd voor het stomamateriaal en is er een wet voor de stomadragers?

ik hoop dat jullie mij willen helpen!

als jullie je verhaal kwijt willen kun je dit mailen naar jennyspruyt88@hotmail.com liefst op korte termijn.

alvast bedankt,

jenny spruyt.

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 5 mei 2007, 19:19 
De oprichtster
De oprichtster
Lid van het forum in jarenLid van het forum in jarenLid van het forum in jarenLid van het forum in jarenLid van het forum in jarenLid van het forum in jarenLid van het forum in jarenLid van het forum in jaren

hoi jenny,

over de vergoedingen staat iets op de site, misschien heb je er iets aan:
http://www.stomaatje.nl/materiaalbestellen_vergoedingen.html
over de voeding kun je hier het een en ander vinden: http://www.stomaatje.nl/voeding.html

het lijkt me wel lastig om bepaalde dingen te focussen op de urinestoma, omdat veel dingen bij alle stoma's toch hetzelfde zijn. hoe ga je dat aanpakken?

veel succes met je scriptie!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 6 mei 2007, 9:15 

eliene schreef:
hoi jenny,

over de vergoedingen staat iets op de site, misschien heb je er iets aan:
http://www.stomaatje.nl/materiaalbestellen_vergoedingen.html
over de voeding kun je hier het een en ander vinden: http://www.stomaatje.nl/voeding.html

het lijkt me wel lastig om bepaalde dingen te focussen op de urinestoma, omdat veel dingen bij alle stoma's toch hetzelfde zijn. hoe ga je dat aanpakken?

veel succes met je scriptie!

hoi,

ik heb mijn indeling zo gemaakt dat het over andere stoma's gaat maar toch telkens terugkomt over urinestoma, het is namelijk zo dat er niet al te veel over de urinestoma te vinden is. ileo en colostoma zijn bekender.
maar dat geeft me dan juist weer de kick op de een of andere manier.
bij de urinestoma is het toch een andere manier van uitscheiding, het is dan wel hetzelfde maar je houdt met andere dingen rekening. het jammere is dat ik niet over de operatieve technieken mag vertellen. dan was ik zo ver geweest.

maar bedankt voor de links!!

jenny

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 7 mei 2007, 14:08 
De oprichtster
De oprichtster
Lid van het forum in jarenLid van het forum in jarenLid van het forum in jarenLid van het forum in jarenLid van het forum in jarenLid van het forum in jarenLid van het forum in jarenLid van het forum in jaren

inderdaad, het is daardoor wel een extra uitdaging. ik wens je veel succes en hoop dat je wat reacties krijgt!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onze enige beperkingen zijn die welke wij zelf bedenken, of die we anderen toestaan voor ons te bedenken

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 2 jun 2007, 21:35 

Hoi,
Ik heb het gevoel hier toch even op te moeten antwoorden.
Inderdaad heb ik ook gemerkt dat er maar heel weinig mensen een urinestoma hebben.
Mijn ervaring met de thuiszorg hiermee, is dan ook niet erg goed. Het bleek dat ik hun enigste patient was met een urinestoma. En omdat ik nogal wat aanloopproblemen heb gehad om het juiste materiaal te vinden i.v.m. lekkages, heb ik heel veel zelf op internet moeten uitzoeken. Dit werd door de thuiszorg niet erg gewaardeerd en het voelde voor hun alsof ik het steeds beter wist. Maar als ik zelf niet op zoek was gegaan naar het juiste materiaal, had ik waarschijnlijk nu nog problemen gehad. Ik heb zelf fabrikanten aangeschreven en mijn problemen voorgelegd. Ik was inmiddels ten einde raad, want de huid onder mijn stoma was helemaal stuk van een plak waarvoor ik super allergisch bleek te zijn. Één fabrikant belde me daags erna al op en stelde me gerust. Hij was er zeker van dat hij mijn probleem kon oplossen. En dat bleek inderdaad mijn reddende engel te zijn. Sinds die tijd gebruik ik de plakken van de firma EUROTEC, de SuperSoft Fleximate plak, samen met de vertrouwde opvangzakjes van ASSURA, die ik al eerder had en waarover ik heel tevreden ben. Gelukkig maakt de firma Eurotec als enigste ook plakken in de flensmaten van Assura Coloplast. Zodat ik nu het beste van deze twee firma's heb !:))!
Nu ga ik maar stoppen, want het is al een lang verhaal geworden.
Wil je nog iets weten, dan hoor ik het wel.
Groetjes van Leny

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: eindresultaat scriptie!
BerichtGeplaatst: wo 8 aug 2007, 18:15 

hoi allemaal,

nadat ik hier lange tijd niet ben geweest i.v.m scriptiestress, diplomering van de klas en vakantie wil ik jullie toch even laten weten wat ik voor mijn scriptie heb gehaald.

na een paar kleine dingen verbeteren ben ik op een 8 uitgekomen.
Ik wil jullie bedanken, want ik heb een deel van dit geweldige resultaat aan de reacties op het forum en de informatie van de site te danken.

Leny, ik ben blij voor u nu een goede leverancier heeft gevonden en dat hierdoor de zorg een stuk makkelijker gaat. Alsnog bedankt voor de reactie.

succes met alles en geniet nog even van de zomer, ook al heeft deze Nederland dit jaar een beetje overgeslagen.

groetjes,
allwaysremain (jenny)

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007, 13:30 
De oprichtster
De oprichtster

super, een 8!! leuk dat je voor een deel deze site ervoor hebt kunnen gebruiken :D (laat antwoord, maar lag in het zieken huis ;) )

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2008, 23:00 

hoi ik heet yamina en ben 28 jaar oud. ik heb 14 jaar een stoma.
Ik was 14 jaar lang urine incontinent.
De enige oplosing was om een stoma te krijgen. Nu ik een stoma heb , ben ik wel van de urine af maar ik heb vaak blaasontstekingen. Ik heb twee kinderen gekregen met een keizersnee. ondanks de stoma.

Ik wilde dit vertellen ,zodat je weet dat alles mogelijk is .
Dus pieker niet over de operatie ,maar volg je gevoel.

van Yamina

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ]